אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
BDI: היקף הכנסות המוסכים השנה - 15.5 מיליארד שקל צילום: בלומברג

BDI: היקף הכנסות המוסכים השנה - 15.5 מיליארד שקל

מספר המוסכים המורשים בשנת 2009 מוערך בכ-4,600 מוסכים בפריסה כלל ארצית, כאשר כ-88% מתוכם הם מוסכים מורשים על ידי משרד התחבורה ואינם מורשי יבואן, כך מנתוני BDI

10.11.2009, 10:56 | תומר הדר

אם המוסכניק שלכם הבטיח לכם חגיגית השנה ש"הוא לא הרוויח עליכם אפילו שקל", כנראה שטעות בידו. מבדיקה שערכה חברת BdiCoface עולה שבסוף שנת 2009 היקף הכנסותיהם של המוסכים המורשים בענף צפוי להסתכם בכ-15.5 מיליארד שקלים, כולל מע"מ.

עוד עולה מנתוני BDI, שבסוף המחצית הראשונה של שנת 2009 עמד מספר משרות השכירים בתחום האחזקה והתיקון של כלי רכב מנועיים על כ-26,900 משרות, קיטון של כ-4% לעומת התקופה המקבילה אשתקד.

מהבדיקה עולה גם כי השכר החודשי הממוצע של משרת שכיר בתחום האחזקה ותיקון כלי רכב, נכון למחצית הראשונה של 2009, עומד על 6,917 שקלים, שכר הנמוך בשיעור של כ-15% מהשכר הממוצע למשרת שכיר בכלל המשק.

מספר המוסכים המורשים בשנת 2009 מוערך בכ-4,600 מוסכים בפריסה כלל ארצית. במהלך השנים האחרונות נרשם קיטון במספר המוסכים המורשים. בין הסיבות העיקריות לקיטון, נמנית הגברת הפיקוח של משרד התחבורה על ההכשרה המקצועית של העובדים, הן בטיפול של דגמים חדשים והן בשימוש בטכנולוגיות חדשות- אשר הביאה להגבלת רישיונם לטיפול ברכבים, במידה ולא עברו את ההדרכות הנדרשות.

סיבה נוספת לקיטון היא הגברת פעילות האכיפה של המשרד לאיכות הסביבה כנגד מוסכים שאינם עומדים בתנאי רישיון העסק, בכל הנוגע לטיפול באיסוף ופינוי שמנים, דלקים ופסולת שמקורם במוסכים, אשר הביאה לכך שמוסכים שלא עמדו בקריטריונים שנקבעו על ידי המשרד נקנסו ובמקרים מסוימים אף נסגרו.

כלכלני BdiCoface מעריכים כי כ-88% מתוך 4,600 הם מוסכים מורשים על ידי משרד התחבורה ואינם מורשי יבואן. מוסכים אלה מחזיקים ברישיון עבודה מטעם משרד התחבורה ועובדים תחת פיקוחו, כלליו ותקנותיו, ואינם מחזיקים בחוזה עבודה ישיר עם אחד מיבואני הרכב.

תגיות