אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
בוריס קרסני בשירות יבואני רכבי הדיזל צילום: תומריקו

בוריס קרסני בשירות יבואני רכבי הדיזל

ל"כלכליסט" נודע שמספר יבואני רכבי דיזל, ביניהם דוד לובינסקי, שכרו את שירות הלוביסט כדי שיפעל לשינוי חישוב נוסחת המיסוי הירוק

11.11.2009, 16:23 | תומר הדר

האם נוסחת המיסוי הירוק תישאר בעינה? ל"כלכליסט" נודע שמספר יבואני רכב המייבאים דגמי מכוניות המצוידים במנועי דיזל שכרו את שירותיו של הלוביסט בוריס קרסני כדי שיפעל לשינוי חישוב נוסחת המיסוי הירוק. אחד היבואנים הוא דוד לובינסקי, היבואן הבלעדי של פיז'ו וסיטרואן.

כיום מוטל על מכוניות חדשות בישראל מס קנייה של 90% שממנו מנוכים סכומים של עד 15 אלף שקלים, בהתאם לכמות המזהמים שהרכב פולט. לדברי יבואני הרכב אשר שכרו את שירותיו של קרסני, מדד המס הירוק גורם עוול לרכבי הדיזל ולכן יש לשנותו.

חברות ההייטק עוברות למכוניות קטנות יותר

לפני כשבועיים נחשף ב"כלכליסט", כי חברת ההיי טק מטריקס תתחיל בפיילוט שבו היא תרכוש מכוניות מסוג סוזוקי אלטו שהיא המכונית הזולה בישראל שעלותה נאמדת בכ-73 אלף שקל בלבד. המכוניות יירכשו ישירות מיבואנית סוזוקי - מכשירי תנועה.

נועם קום, קצין הרכב של מטריקס ויו"ר פורום נוהגים היי טק אמר כי החברה תרכוש את הרכבים לאחר חודש ינואר עם כניסת שווי השימוש הלינארית. הרכישה הישירה, שלא באמצעות חכירה מחברת ליסינג, נובעת מפער מחירים גבוה בין מחיר הרכישה בפריסה לתשלומים לבין מחיר החכירה מחברת ליסינג. המכוניות יירכשו לפרויקטים מיוחדים של החברה בהן המשתמש במכונית אינו נהג יחיד ושווי השימוש ישולם על ידי החברה.

תגיות

11 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

11.
תפקיד האוצר הוא לגבות כמה שיותר מס
איכות הסביבה אינה באחריות האוצר, תפקידו לגבות כמה שיותר מס ואת זה עושים פקידיו בהצלחה לא מבוטלת. אין ספק שמעבר למנועי דיזל יקטין באופן משמעותי את צריכת הדלק (יותר מ 40%) יקטין מאד גם את פליטת גזי החממה ואת הנזק לסביבה ולכדור הארץ. מנועי הדיזל של היום יעילים באופן מפתיע, שקטים וכאמור יחסכו לנו המון דלק וכסף אך כאמור זה לא מתפקידו של משרד האוצר
ישראל  |  15.11.09
10.
המס על הדיזל מטפל רק ב-2 אחוז מרכבי הדיזל בארץ. פשוט בדיחה רעה
1. מנועי דיזל מודרניים צורכים 30-40 פחות דלק ממנועי בנזין מקבילים. בהתאם - גם זיהום האוויר שהם פולטים נמוך יותר. 2. מנועי דיזל אכן פולטים יותר חלקיקים זעירים הגורמים נזק לריאות. לוכדי החלקיקים במנועים החדישים פותרים בעיה זאת כמעט לחלוטין. 3. נוסחת זיהום האוויר הייחודית שהופעלה בישראל לקוחה מאיזו שיטה אירופאית לבדיקת עלות הנזק הרפואי המשוער בהתאם לסוגי מזהמים. לפי הנוסחה הזאת, מנועי דיזל פולטים 3-4 סוגי גז במידה פחותה בהרבה ממנועי בנזין אבל סוג אחד במידה גבוהה, וזה מה שהשפיע על הציון הסופי. בסך הכל, מדובר בחישוב אקדמי, שבשום מקום בעולם אינו מיושם, למעט ישראל. באירופה, הרגישה מאוד לזיהום האוויר הגלובלי, מדגישים דווקא את פליטת ה-co2 הנמוכה בדיזל. 4. חשוב לציין, ש-90 אחוז ויותר מזיהום האוויר בישראל שגורמים מנועי דיזל נגרם מאוטובוסים, משאיות, כלי רכב מסחריים, מוניות, קטרי רכבות ורכב חקלאי. אבל על אלה בכלל לא מוטל המס הירוק, אלא רק על 3-4 אחוז מכלי הרכב מונעי הדיזל (מכוניות פרטיות וג'יפים), שהם, אגב, גם הרכבים הכי חדישים בשוק והמזהמים פחות. בקיצור - מדובר במס בדיחה, שחוץ מלהכניס כסף לקופת האוצר ובדרך לחסל את שוק המכוניות החסכוניות אינו תורם דבר.
בני , צורן  |  15.11.09
לכל התגובות