אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
בג"ץ דחה את הבקשה לצו ביניים שהוגשה בעניין ביטוח הדו-גלגלי צילום: גיא אסיאג

בג"ץ דחה את הבקשה לצו ביניים שהוגשה בעניין ביטוח הדו-גלגלי

בעתירה, שהגיש עו"ד גלעד בנאי 4 ימים בלבד קודם לכניסת תעריפי הביטוח החדשים לתוקף, התבקש ביהמ"ש לבטל את מה שהוגדר כ"רוע הגזירה", ובכל מקרה לעכב את כניסתה לתוקף עד לדיון ולהכרעה בסוגיית תעריפי הביטוח. השופט סלים ג'ובראן הורה למפקח על הביטוח ועל הפול להשיב בתוך 60 יום לעתירה

11.11.2009, 17:14 | איתי הר אור

בג"ץ דחה לפני זמן קצר את הבקשה למתן צו ביניים נגד העלאת תעריפי הביטוח לרכב הדו-גלגלי כחלק מהעתירה שהוגשה הבוקר על ידי עו"ד גלעד בנאי כ"עותר ציבור".

העתירה והבקשה למתן צו ביניים הוגשה 4 ימים בלבד קודם לכניסת תעריפי הביטוח החדשים לתוקף. העתירה הוגשה בשם כלל הרוכבים, החברות, בעלי העסקים והציבור הרחב בכללותו העתידים להיפגע מעליית התעריפים במישרין ובעקיפין. בעתירה התבקש בית המשפט העליון לבטל את מה שהוגדר כ"רוע הגזירה", ובכל מקרה לעכב את כניסתה לתוקף עד לדיון ולהכרעה בסוגיית תעריפי הביטוח לגופה.

עו"ד בנאי משמש כיום כיועץ המשפטי של התאחדות הכידונאים ואחד ממובילי המהלך למיסוד הספורט המוטורי. עד למתן החלטת בג"ץ הדוחה את הבקשה למתן צו ביניים, קיווה בנאי כי בג"ץ ייתן יד למניעת העוול והנזקים שתגרום ההעלאה לציבור הרוכבים ולציבור באופן כללי.

שופט בית המשפט העליון סלים ג'ובראן דחה את הבקשה למתן צו ביניים וקבע כי על המפקח על הביטוח במשרד האוצר והמאגר הישראלי לביטוחי רכב - הפול, להשיב בתוך 60 יום לגופה של העתירה.

במרכז העתירה עומדת הטענה כי היות ומטרת הפול היא לבטח בתעריפים שווים לכל נפש גם כלי רכב מסוכנים, הרי שמעצם הגדרתו מדובר בגוף גירעוני שאת מצבו הכספי יש לבחון לא כשלעצמו אלא במסגרת מצבן הכללי של חברות הביטוח שהרוויחו בארבע השנים האחרונות סכום דמיוני של קרוב ל-3 מיליארד שקל.

מהעתירה עולה עוד כי הפסדי החברות בשנת 2008 נובעים - לטענת המפקח על הביטוח - מ"המשבר הכלכלי עולמי" – שהם לטענת העותר שם קוד להשקעות פזיזות, ספקולטיביות וחסרות אחריות של כספי הפרמיות, אותן השקעות שהניבו לחברות הביטוח רווחים עצומים בעבר והן אלה שהביאו להפסדים הכבדים בשנה האחרונה.

בעתירה טוען עו"ד בנאי כי לא יעלה על הדעת שהמפקח, במאמציו להציל את חברות הביטוח מתוצאות התנהלותן החמדנית וחסרת האחריות, יפעל כנגד המגזר הצעיר, החלש והפגיע ביותר מקרב ציבור המבוטחים, זה שאין לו, לכאורה, את היכולת להתגונן כנגד הגזירה - הרי לא קשה לנחש איזו מהומה הייתה מתחוללת במדינה מול ניסיון של המפקח להעלאה דומה של תעריפי הביטוח לנהגי המשאיות, למשל, או המוניות.

עו"ד גלעד בנאי שהגיש את העתירה מסר ל"כלכליסט": "אנו מאוכזבים, ציפינו ליותר, אבל אנחנו נמשיך במאבק".

תגיות

6 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

6.
לדעתי משחק מכור מזמן - מקווה להתבדות ושהלחצים ישפיעו לביטול הטמטום הזה
לפני זמן לא רב עוד חשבתי למכור את הרכב השני שלנו מאזדה 3 2006 עם 50K בלבד כי היא רכב שני אבל מאז הטמטום של ענתבי ההזוי הנושא ירד מהפרק מהר מאוד למרות שהייתי רוכב דו'ג שנים רבות ורציתי להחליף את המכונית בגלל הנוחות בדו'ג זה ירד מהפרק אני חושב שחוק מטומטם זה יקשה מהרבה סיבות על התנועה בעיר ובכלל כי כבר כיום יש ירידה משמעותית במכירות דו'ג ויש נטיה גדולה להתפטר מהם לפני שהמחירים יצנחו לבור ללא תחתית דבר ביזיוני והזוי במדינה כמו שלנו שרוב הזמן שמש ולחצי תנועה כבדים
hawk , מרכז  |  14.11.09
2.
בג"ץ לא נתן את המילה האחרונה לנושא זה, אך נתן עוד 60 יום
יש להמשיך ולהפעיל לחץ כבד עם כל התחמושת ובחוכמה עד שגם לבג"ץ תגיע ההבנה שכאן פועלים כוחות של ציבור הנחוש בעמדתו. לא יתכן שגם לבית המשפט העליון במדינה ישנה יד אחת עם חברות הביטוח והמפקח (שאינו מפקח כלל). אם ישנו צדק במדינה עבור ציבור החלשים הגיע הזמן שבג"ץ יתן על כך את הדין ויכריע לטובת הרוכבים. כל הכבוד לעו"ד בנאי על עבודה חשובה זו ועל הגשה לבג"ץ מקווה שיגיעו עוד תביעות דומות לבג"ץ בנושא זה. הצלחת המאבק מול חברות הביטוח הוא עוד צעד חשוב ביותר של כלל הציבור לצדק חברתי בארץ. מכך שר האוצר כל כך חושש !!!
יניב , פתח תקווה  |  11.11.09
לכל התגובות