אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
אזהרת הרווח מתממשת: הפסד של 17.5 מיליון דולר למכתשים אגן ברבעון צילום: אוראל כהן

אזהרת הרווח מתממשת: הפסד של 17.5 מיליון דולר למכתשים אגן ברבעון

מכירות החברה צנחו ב-31.9% בעיקר בשל חולשה בדרום אמריקה. מנגד - עלייה בתזרים המזומנים ברבעון שהסתכם ב-60 מיליון דולר לעומת תזרים שלילי של 112 מיליון דולר אשתקד

12.11.2009, 08:51 | שהם לוי

מכתשים אגן רשמה ברבעון השלישי של שנת 2009, הפסד בסך של 17.5 מיליון דולר לעומת רווח נקי בסך של 50.6 מיליון דולר, שהיווה 7.9% מהמכירות ברבעון המקביל אשתקד. נזכיר כי החברה פרסמה בתום הרבעון אזהרת רווח בה העריכה כי ברבעון השלישי של 2009 היא תרשום הפסד של 15 עד 25 מיליון דולר.

מכירות החברה הסתכמו ב-435.9 מיליון דולר לעומת 640.1 מיליון דולר ב- 2008, צניחה של כ-31.9%.

הקיטון במכירות הגיע בעיקר ממכירות לדרום אמריקה, אשר הסתכמו ב-101.8 מיליון דולר לעומת 206.1 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד, ירידה של 50.6% עקב השפעות חד פעמיות על המכירות באזור זה ובעיקר בברזיל.

ירידה נרשמה גם במכירות החברה וחברות אחרות באירופה שבו הסתכמו המכירות החברה ב-177.1 מיליון דולר, ירידה של 28.8%, אותן מייחסת החברה לתנאי יובש בצפון היבשת. בצפון אמריקה נרשמה ירידה של 17.5% במכירות שהסתכמו ב-77 מיליון דולר, שהנה מתונה יחסית לחברות אחרות בתעשייה באזור זה.

ההוצאות התפעוליות ברבעון השלישי הסתכמו בסך של 114.9 מיליון דולר והיוו 26.4% מהמכירות בהשוואה לסך של 124.0 מיליון דולר והיוו 19.4% מהמכירות ברבעון המקביל אשתקד.

תגובת הנהלת החברה לתוצאות

אברהם ביגר, יו"ר דירקטוריון ומנכ"ל מכתשים אגן, אמר כי "שנת 2009 ובמיוחד הרבעון השלישי הושפעו מאירועים בעלי אופי חד פעמי שצפויים להתמתן בשנת 2010 ולתמוך בחזרה בצמיחה וברווחיות של החברה".

ביגר מסביר את התוצאות: "רמת מלאים גבוהה בצינורות השיווק ובעיקר בברזיל, ירידת מחירי המכירה של חלק מהמוצרים, שערי מטבע ולחצי אשראי מצד החקלאים הביאו להאטה בביקושים ולירידה ברווחיות ברבעון השלישי".

למרות התוצאות המאכזבות המסר שמעבירה ההנהלה נראה חיובי לגבי העתיד: "המגמות הבסיסיות ארוכות הטווח של הענף נותרו חיוביות, נרשמה יציבות בשטחי המזרע העולמיים ומחירי הסחורות החקלאיות נמצאים ברמה גבוהה יחסית בהשוואה רב-שנתית. הירידה הצפויה ברמת המלאים בצינורות השיווק, ההקלה על לחצי האשראי של החקלאים, בשילוב עם ההתרחבות הגלובלית של החברה לשווקים חדשים, ההשקעות בפיתוח סל המוצרים שלנו והרחבת תשתית הייצור יאפשרו לחברה לחזור להציג צמיחה נאה ושיפור ברווחיות כבר בשנת 2010".

תגיות