אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
גוגל: האתר שלך איטי? הגולשים לא רוצים אותו צילום: בלומברג

גוגל: האתר שלך איטי? הגולשים לא רוצים אותו

מהנדס בגוגל מסר כי החברה שוקלת להוסיף לשיקולי דירוג תוצאות החיפוש את משך הזמן שלוקח לאתר לעלות, ולקדם אתרים מהירים לראש הרשימה: "אם יש לך אתר מהיר, מגיע לך בונוס"

15.11.2009, 15:41 | אבנר קשתן
האם בקרוב מהירות העלאת האתר תשפיע על מיקומו בעמוד תוצאות החיפוש בגוגל? מהנדס במחלקת החיפוש של גוגל וראש צוות הטיפול בספאם ברשת, מאט קאטס, מסר בראיון לאתר WebProNews כי בחברה שוקלים להוסיף לאלגוריתם המדרג את מיקום האתרים בתוצאות החיפוש קריטריון המודד את קצב העלאת האתר, נוסף לתוכנו ולקישורים המובילים אליו.

"עד היום לא השתמשנו במידע הזה בדירוג התוצאות", מסר קאטס, "אבל אנשים רבים בגוגל חושבים שהאינטרנט צריך להיות מהיר. אם יש לך אתר מהיר, אולי מגיע לך בונוס. אם האתר שלך איטי מאוד, אולי הגולשים לא רוצים להגיע אליו. אני חושב שב-2010 הרבה אנשים ישאלו את עצמם 'איך אני גורם לאתר שלי להיות מהיר יותר'".

עם זאת, דירוג אתרים על פי מהירות האתר עשוי להיות מאתגר מבחינה טכנולוגית, שכן מנוע החיפוש של גוגל אינו מתייחס כיום לזמן טעינה של אפליקציות פלאש הרצות בעמוד, או לפעולות של משתמשים המסתמכות על קוד ג'אווהסקריפט. כמו כן, זמן טעינה של עמוד עלולה להיות שונה לגולשים במקומות שונים בעולם. בעיות דומות קיימות גם היום עם אתרים המציגים תוכן שונה למנועי הסריקה של גוגל.

אם תכניס גוגל את מהירות העלייה לדירוג האתרים, תהיה לכך השפעה על תחום ה-Search Engine Optimization) SEO), תחום בשיווק אתרי אינטרנט המתמקד בשיפור דירוג אתרים במנועי חיפוש. לצד הטכניקות הקיימות, של הכנסת מילות מפתח לתוכן האתרים ויצירת קישורים אל האתר מאתרים פופולריים אחרים, ייכנס גם שיקול הביצועים להצלחה השיווקית של האתר.

גוגל שמה דגש לאחרונה על שיפור מהירויות גלישה באתרים, ובמסגרת זו העלתה אתר המספק כלים למפתחים להאצת עליית האתרים, שחררה את ערכת הכלים שעליה מבוססים אתריה של גוגל לידי המפתחים, ואף הציגה הרחבה בשם SPDY לפרוטוקול התקשורת HTTP שעליו מבוססת הרשת, הנועדה להאיץ הורדת אתרים מורכבים אל הדפדפנים.

תגיות

5 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

5.
אין חדש תחת השמש
מי שמבין בקידום אתרים מקצועי, יודע לומר שזה לא חדש, הפרמטר הזה כבר משפיע לא מעט זמן ניתן לראות את הנתונים האלה הWEBMASTER TOOL של גוגל. קחו בחשבון שזה פרמטר אחד מתוך מאות, ויתכן שהכוונה שהוא ישפיע יותר, אבל זה לא אומר שהיום אין לו השפעה. ובכל מקרה הרלוונטיות תשמר כי זה לא הפרמטר היחיד. בהחלט אנחנו (בwww.tenswebmarketing.com) יודעים לומר שזה משפיע כבר לפחות כמה חודשים טובים
רועי , ירושלים  |  17.11.09
1.
זה לא נכון וזו פגיעה בנייטרליות של הרשת
כשאני מחפש חומר באינטרנט, אני מעוניין להגיע לזה שהכי רלוונטי מבחינתי, ולא אכפת לי גם אם אצטרך לחכות עוד כמה שניות עד שהאתר יעלה. זה גם לא הוגן, כי מי שירוויח מכך הם האתרים הגדולים עם הגב הכלכלי החזק יותר. אנשים פרטיים שמפעילים אתר אינטרנט ימצאו את עצמם בדפים אחרונים ואפילו עסקים קטנים יסבלו מכך. זה מזכיר את ספקיות האינטרנט שרצו לגבות מאתרים שהתעבורה אליהם גבוהה, תשלום נוסף על זה שהן מקבלות תמורת רוחב הפס שהן מספקות, ובכך לזכות בבונוסים מהאתרים המצליחים והרווחיים יותר.
אשתו של הנוסע בזמן  |  15.11.09