אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
בכיר ברנו: המכונית החשמלית היא פתרון זמני בלבד

בכיר ברנו: המכונית החשמלית היא פתרון זמני בלבד

פרנסואה רובייה, האחראי על שיווק מכוניות רנו באסיה ובאפריקה, אמר ל"כלכליסט": "הפתרון הירוק האמיתי - מכוניות שמונעות במימן"

16.11.2009, 11:53 | שרון ביידר

האם בחברת רנו באמת מאמינים בחזון המכונית החשמלית? התשובה, במפתיע, היא שלא בהכרח. בתערוכת הרכב האחרונה שנערכה בפרנקפורט לפני כחודש הודיע מנכ"ל רנו־ניסאן, קרלוס גוהן, על השקתם של ארבעה דגמי רכב חשמליים שייוצרו בעתיד, ואף ציין שאת גרסתה החשמלית של רנו פלואנס יהיה ניתן לרכוש בישראל, שם תוטען באמצעות רשת הטעינה של בטר פלייס. אולם פרנסואה רובייה, בכיר בחברת רנו העולמית האחראי על שיווק מכוניות רנו באפריקה, במזרח התיכון ובמרכז אסיה, מציג בפני "כלכליסט" תמונה שונה.

"המכוניות החשמליות הן פתרון זמני בלבד בדרכה של חברת רנו אל הפתרון הירוק האמיתי, שהוא מכוניות שמונעות במימן", אמר רובייה ל"כלכליסט" במהלך השקתה של רנו פלואנס בשבוע שעבר. לדברי רובייה, "השקת פרויקט המכונית החשמלית בישראל היא הימור גדול שחברת רנו לוקחת על עצמה. ההימור הזה אינו תקף רק לישראל, אלא גם למדינות אחרות שבהן רנו מתכוננת לשווק מכוניות חשמליות, כגון דנמרק ואפילו צרפת".

רנו קנגו ZE החשמלית. הטווח מוגבל ל-150 ק"מ רנו קנגו ZE החשמלית. הטווח מוגבל ל-150 ק"מ רנו קנגו ZE החשמלית. הטווח מוגבל ל-150 ק"מ

הוא הוסיף כי פתרון המכונית החשמלית יהיה מוגבל למספר קטן של מדינות בגלל טווח הנסיעה הקצר, וזאת למרות העובדה שלפלואנס החשמלית יהיה מנגנון החלפת סוללות שיאפשר להגדיל את טווח הנסיעה. הבעייתיות של המכונית החשמלית של רנו נובעת מטווח הנסיעה הקצר שבין החלפות הסוללות עצמן: "פרויקט המכונית החשמלית מוגבל למדינות קטנות בלבד בגלל טווח הטעינה. בסופו של דבר, המרחקים שניתן לנסוע הם קצרים בלבד".

עם זאת, רוביה עדיין מדגיש שחברת רנו מחויבת להצלחת פרויקט המכוניות החשמליות: "לחברת רנו־ניסאן יש שני פרויקטים של מכוניות חשמליות, ניסאן ליף ורנו פלואנס, ובשניהם משקיעה החברה משאבים רבים בהנחה ששוק הרכב העולמי יעבור בחלקו לשימוש בכלי רכב מסוג זה. אנחנו תמימי דעים ברנו כי מחיר הנפט יחזור לעלות בחדות בשנים הקרובות ויגרום לאנשים רבים יותר לשקול אלטרנטיבות".

במסגרת תפקידו אחראי רובייה על שיווק מכוניות רנו בישראל. לדבריו, העובדה שבטר פלייס תשווק מכוניות רנו חשמליות תציב אתגר בפני חברת רנו העולמית, מכיוון שזו מעולם לא התמודדה עם מצב שבו שני ספקים של מכונית מתוצרתה פעילים בישראל. "לא היינו רוצים שחלק ממכוניות הפלואנס החשמלית יבואו במקום המכוניות הרגילות. אני מקווה שנצליח לשמור על איזון", אמר רובייה. הוא הוסיף שכל טיפולי המכונאות במכונית החשמלית יבוצעו במרכזי השירות של יבואנית החברה קרסו.

רובייה גם פוסל על הסף את האפשרות שמכוניות רנו יגיעו לישראל בשנה הבאה ביבוא מקביל: "הדבר בלתי אפשרי, במחירים של היום רנו מרוויחה מעט מאוד וגם מרווח הרווח של קרסו קטן מאוד, כך שקשה לי להאמין שיבואן מקביל לישראל יצליח לייבא מכוניות של רנו וגם להרוויח מהעניין כסף".

תגיות

9 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

6.
כמו שאמר מגיב 5
זה לא שמימן יותר חסכוני באנרגיה וכמובן שיש לו גם בעיות נוספות מעצם היותו גז דליק ונדיף בהרבה מהדלק המסורתי. כמובן שמי שמניע את המכונית במימן לא יוכל להכנס לחניונים וכיוצא באלה בדומה להנעה בגפ"מ. מה שכן אין לי ספק שפתרון של מימן הוא הכי ידידותי לסביבה. בדומה למכונית החשמלית הוא מרחיק את הזיהום ממרכזי הערים אל אתרי הייצור (שיכולים כמובן גם להשתמש באנרגיה מתחדשת באחוזים מסוימים) אבל מימן אינו דורש תשתית סוללות מזהמות כמו הרכב החשמלי ופה טמון הבדל משמעותי. ולא נשכח את החיסרון הגדול שבאפשרות שהמכונית תתפוצץ במקרה של התלקחות המימן (מה שלא יכול לקרות במכונית חשמלית ופחות אלים במקרה של מכונית בנזין). צריך עוד מידע בנוגע לעניין הזה.
אמיר שורני , ראשון לציון  |  16.11.09
לכל התגובות