אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
רת"א תחדש השיחות עם טורקיה להשבת חברת תעופה ישראלית לטיסות לאיסטנבול צילום: רויטרס

רת"א תחדש השיחות עם טורקיה להשבת חברת תעופה ישראלית לטיסות לאיסטנבול

משרד התחבורה: "יש חוסר שביעות רצון ברת"א מכך שחברות ישראליות כמעט ואינן נוטלות חלק בתחרות על פלח השוק לטורקיה, כתוצאה ממגבלות ביטחון"

15.11.2009, 20:08 | יסמין גיל

מנהל רשות התעופה האזרחית (רת"א), אלוף (במיל') גיורא רום, צפוי להיפגש בסוף דצמבר עם עמיתיו ברשות התעופה הטורקית, במטרה להביא לפתרון שיאפשר לחברות התעופה הישראליות לחזור ולהפעיל טיסות סדירות בין תל אביב לאיסטנבול. בשלב זה לא ידוע האם השיחות יתקיימו בארץ או בטורקיה.

מנתוני רשות שדות התעופה עולה כי בין ינואר לאוקטובר 2009 נעו על הקו מנתב"ג לטורקיה כ-800 אלף נוסעים יוצאים ונכנסים, מהם כ-278 אלף שטסו עם טורקיש איירליינס, שמפעילה 25 טיסות שבועיות סדירות בקו. מאות אלפים נוספים טסו מישראל בטיסות שכר, בעיקר לאנטליה.

במרץ 2007 הפסיקה אל על להפעיל את שלוש טיסותיה השבועיות לאיסטנבול, והסבירה כי הקו "סובל ממרכיבי עלויות ביטחון כבדים ומהגבלות על הפעילות השוטפת, הנובעים מהסטנדרטים הגבוהים הכרוכים ברגישויות הביטחוניות". מדובר במגבלות שאילצו את אל על לנחות ולהמריא מאיסטנבול בלילה, זמן פעילות שאינו אטרקטיבי ואף ייקר את מחירי הטיסות.

במאי 2008 קיבלה חברת הבת, סאן דור, אישור ממשרד התחבורה להפעיל טיסות סדירות מתל אביב לאנטליה, ואף תכננה בינואר 2009 להפעיל שתי טיסות על הקו, אולם המשבר הכלכלי ובעיקר המשבר בין המדינות והירידה החדה בתנועת הנוסעים, הביא לדחייה בפעילות הקו.

ממשרד התחבורה נמסר בתגובה: "ישנו חוסר שביעות רצון ברת"א מכך שהחברות הישראליות כמעט ואינן נוטלות חלק בתחרות על פלח שוק זה של נוסעים לטורקיה, כתוצאה ממגבלות ביטחון. לצערנו אין לסוגיה זו "פתרונות קסם" ואין ביכולתנו לנקוב בתאריך יעד לפתרון".

תגיות