אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
הוצאות המס עזרו לסלקום: הרווח הנקי עלה ב-19.4% ל-289 מיליון שקל צילום: סיון פרג'

הוצאות המס עזרו לסלקום: הרווח הנקי עלה ב-19.4% ל-289 מיליון שקל

הכנסות החברה עלו ב-1.5% והסתכמו ב-1.675 מיליארד שקל. החברה גייסה 64 אלף לקוחות דור שלישי, אך ההכנסה הממוצעת מ-3.259 מיליון לקוחותיה ירדה ל-150.4 שקל

16.11.2009, 08:55 | שהם לוי

חברת הסלולר סלקום רשמה ברבעון השלישי של השנה עלייה של 19.4% ברווח הנקי ל-289 מיליון שקל. הכנסות החברה עלו ב-1.5% והסתכמו ב-1.675 מיליארד שקל. הרווח התזרימי של סלקום (EBITDA) עמד על 670 מיליון שקל, או היווה 40% מההכנסות. בתוך כך הכריזה סלקום על חלוקת  דיבידנד של 2.9 שקל למניה המשקף תשואה של כ-2%.

עיקר העלייה בהכנסות החברה שהייתה אומנם מינורית מיוחסת לעלייה בהכנסות משירותים שהסתכמה ברבעון ב-1.493 מיליארד שקל.

בתום הרבעון השלישי לחברה היו 3.259 מיליון לקוחות כשהתוספת במספר המנויים הרגילים עמדה על 31 אלף משתמשים. כמו כן הוסיפה החברה 64 אלף מנויים בדור השלישי ואלה הגיעו ל-941 אלף, אלה היוו 28.9% מסך הלקוחות.

שיעור הנטישה של הלקוחות הסתכם ב-4.9% בהשוואה ל-4.4% ברבעון המקביל.

מנגד, בולטת הירידה מהכנסות החודשיות פר לקוח (ARPU) שעמדו על 150.4 שקל בממוצע, בהשוואה ל-154.3 שקל ברבעון המקביל. דקות שימוש חודשיות ללקוח עמדו על 338.1, בעוד שברבעון המקביל דיבר כל לקוח 336.3 דקות.

תזרים המזומנים של סלקום הסתכם ב-454 מיליון שקל בהשוואה ל-480 מיליון השקלים שיצרה החברה ברבעון השלישי של 2008. תזרים המזומנים החופשי שיכול לשמש את החברה לצרכי השקעות והחזרי קרן הלוואות עמד לראשונה מאז ומעולם בתשעת החודשים הראשונים על 1.247 מיליארד שקל.

עיקר העלייה ברווח הנקי - הודות לחוק להתייעלות כלכלית

המיסים על ההכנסה ששילמה החברה ברבעון השלישי של 2009 קטנו ב-38.7%, והסתכמו ב-57 מיליון שקל (15 מיליון דולר), בהשוואה ל-93 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

הרווח הנקי של סלקום לפני מסים על ההכנסה עמד על 346 מיליון שקל לעומת 335 מיליון שקל, עלייה של 3.3% בלבד. למרות זאת הרווח הנקי של סלקום כאמור עלה ב-19.4% בזכות הירידה בשיעור המס ששילמה החברה.

הקיטון נבע בעיקר מחקיקת חוק "ההתייעלות הכלכלית" (תיקוני חקיקה ליישום התכנית הכלכלית לשנים 2009 ו-2010), אשר קבע, בין היתר, הפחתה הדרגתית נוספת של שיעור מס החברות מ-25% בשנת 2010 עד ל-18% בשנת 2016 ואילך. השינוי בשיעורי המס כאמור, הביא לקיטון ביתרת התחייבות מס נדחה ולהכרה בהכנסת מס חד-פעמית של כ-41 מיליון שקל (11 מיליון דולר) ברבעון השלישי של 2009.

הרווח הנקי לרבעון השלישי של 2009, ללא נטרול ההשפעות של ההפרשה החד-פעמית והכנסת המס החד-פעמית כפי שצויינו לעיל, גדל ב-19.4% והגיע ל-289 מיליון שקל (77 מיליון דולר), בהשוואה ל- 242 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. בנטרול ההשפעות החד-פעמיות שצויינו לעיל, גדל הרווח הנקי ב- 7.0% והגיע ל-259 מיליון שקל (69 מיליון דולר).

עמוס שפירא: "חיזקנו את מעמדנו בשוק"

בהתייחסו לתוצאות החברה אמר עמוס שפירא, מנכ"ל סלקום: "זה היה עוד רבעון של ביצועים פיננסיים חזקים, כאשר השגנו שיא בהכנסות, ברווח התפעולי וב-EBITDA, הגבוהים בהיסטוריה של החברה. אנו המשכנו לחזק את מעמדנו כמובילי שוק, ולהגדיל את בסיס הלקוחות שלנו, תוך גידול של כ-39% במצבת מנויי דור 3 שלנו, המאופיינים ב-ARPU גבוה, לעומת ספטמבר שנה קודמת. תוצאות פיננסיות חזקות אלו וחיזוק מעמדנו בשוק ראויים במיוחד לציון לאור המשך שחיקת תעריפי זמן האויר, הסביבה התחרותית והרגולטורית, כמו גם הסביבה המקרו-כלכלית המאתגרת".

תגיות