אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
רופרט מרדוק מחפש פתח מילוט משוק התקשורת הרוסי צילום: אי פי איי

רופרט מרדוק מחפש פתח מילוט משוק התקשורת הרוסי

איל התקשורת העמיד למכירה שלוש תחנות רדיו מקומיות. הנכס הרווחי ביותר של מרדוק ברוסיה: חברה לפרסום חוצות

16.11.2009, 23:37 | אולגה ויניאר

איל התקשורת ובעל השליטה בקבוצת המדיה ניוז קורפ, רופרט מרדוק, מבקש להיפטר מאחזקותיו ברוסיה. מרדוק העמיד למכירה שלוש תחנות רדיו שבשליטתו — נאשה רדיו ("רדיו שלנו"), Best FM ו־Ultra - ונציגיו פנו לארבע קבוצות תקשורת מקומיות בהצעה לרכוש את התחנות. אלא שקונה טרם נמצא.

על ההחלטה לקפל את עסקיו ברוסיה הודיע מרדוק כבר ביולי 2008. "יש לנו שם עסקים נפלאים ומשגשגים, אך ככל שאני קורא על ההשקעות ברוסיה, כך אני מחבב את השוק הזה פחות. ככל שניהפך למוצלחים יותר, כך נהיה פגיעים יותר ונסתכן בכך שהעסק שלנו ייגזל", אמר אז מרדוק.

אך למרות הצהרת כוונות זו המשיך לפעול ברוסיה בשנת המשבר הקשה ביותר שחלפה עליה. על פי הערכות שונות, ההכנסות של שלוש התחנות עתידות להגיע לקראת סוף שנת 2009 ל־6 מיליון דולר. העיתון "ודומוסטי" הרואה אור ברוסיה (ובו מחזיק מרדוק בעקיפין בנתח של 30%) מדווח כי ביקש לקבל עבור תחנות הרדיו שלו 16 מיליון דולר בלבד.

העסק הרווחי ביותר של מרדוק במדינה הוא החברה לפרסום חוצות ניוז אווטדור. למרות ההאטה הקשה בענף הפרסום, הכנסותיה בין יולי 2008 ליולי 2009 הגיעו ל־380 מיליון דולר. בעבר ניהל מרדוק מגעים למכירת החברה למפעיל שלטי חוצות צרפתי, אך המגעים הופסקו בשל המשבר. "למכור בזול זה לא משתלם, וביוקר אף אחד לא היה מעוניין", אמרו נציגיו. כעת מזכיר מרדוק את כוונותיו למי שחשב שהשלים עם השוק הרוסי או החליט להישאר שם. אנליסטים טוענים כי תחנות הרדיו שלו פופולריות ומצליחות ויחד מונות כמיליון מאזינים. הם מאמינים כי עם התאוששות בשוק יצליח איל התקשורת למצוא להם רוכש ולממש את רצונו ולהפסיק כל התקשרות עם השוק הרוסי.

תגיות