אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מחקר: קיטון של 5%–7% בהכנסות ממכירת מוצרי חשמל לבנים צילום: מיכאל קרמר

מחקר: קיטון של 5%–7% בהכנסות ממכירת מוצרי חשמל לבנים

ההוצאה בישראל על מוצרי חשמל לבנים, 746 שקל למשפחה, מהגבוהות בעולם

17.11.2009, 09:32 | אורנה יפת

ישראל צפויה לסיים את שנת 2009 עם קיטון של 5%–7% בהכנסות ממכירת מוצרים בקו הלבן. זאת אף על פי שהשנה נמכרו יותר יחידות ממוצרי החשמל הללו, כגון מכונות כביסה, מקררים ומדיחי כלים. על פי נתוני חברת מחקרי השוק הבינלאומית GFK, בשלושת הרבעונים הראשונים של 2009 הראה שוק המוצרים הלבנים גידול של כ־1% ביחידות לעומת התקופה המקבילה ב־2008.

מבחינת מספר מוצרי החשמל שנמכרו בקטגוריה זו, אפשר לראות התחלה של יציאה מהמשבר כבר מחודש מאי השנה. על פי נתוני המחקר, בעוד שבמרץ ואפריל היתה צמיחה שלילית של 2% לעומת התקופה המקבילה אשתקד, בחודשים ביולי־אוגוסט גידול של 7% בכלל שוק מוצרי החשמל הלבנים.

"הקמעונאים הורידו מחירים בגלל המשבר והפאניקה שנוצרה", מסבירה רומי לרנר, מנכ"לית GFK ישראל. "אבל כאשר מסתכלים במכירות ביחידות רואים שמחודש מאי הצרכן התאושש והוא קונה יותר.

התמונה לא כזאת שחורה מצדו של הצרכן, והוא זה שיקבע בסוף אם הוא יתאושש". ההוצאה הממוצעת על מוצרי חשמל לבנים בישראל היא מהגבוהות בעולם ועומדת על 746 שקל למשפחה.

זאת, בדומה להוצאה הממוצעת בצפון אמריקה ושנייה אחרי הוצאות משקי הבית במערב אירופה.

הסיבה העיקרית היא צריכת המקררים הגבוהה בישראל, שמחירם הממוצע 4,679 שקל. "בישראל אוהבים הכל גדול", אומרת לרנר. "גם מקררים, גם טלוויזיות וגם מסכי מחשב. מחיר המקררים פה הוא הגבוה ביותר מבין המוצרים הלבנים, וגבוה לעומת שאר העולם. באירופה מזג אוויר פחות חם וצורכים מקררים קטנים יותר, לכן המחיר הממוצע שלהם נמוך יותר".

תגיות