אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מסמך פנימי של רשות המסים: על רכב ליסינג מעניקים עד 40% הנחה

מסמך פנימי של רשות המסים: על רכב ליסינג מעניקים עד 40% הנחה

ערב לפני הכרעת ועדת הכספים על נוסחת חישוב המיסוי הירוק ושווי השימוש הליניארי, ברשות המסים טוענים: יבואני הרכב "מיישרים קו" ומעלים את המחיר לתקרת הקבוצה וכך יכולים להעניק הנחות גבוהות

17.11.2009, 18:16 | תומר הדר

המלחמה על שווי השימוש מגיעה לישורת האחרונה. מחר (ד') צפויה ועדת הכספים להתכנס בשעות הבוקר כדי לדון בשלושה נושאים: נוסחת חישוב המיסוי הירוק, עתידו של שווי השימוש הליניארי ודיון בגובה הפחת לרכב ליסינג.

הכרעה בשניים מהנושאים - שווי השימוש והמיסוי הירוק - תשנה את פניו של ענף הרכב ואילו השלישית תזיק לכיסן של חברות הליסינג. בימים האחרונים פעלו כמה גורמים, הן מצד יבואני הרכב והן מצד האוצר, כדי לנסות ולהשפיע על מהלכן של ההחלטות שיתקבלו בוועדה.

בוריס קרסני. עם היבואנים, צילום: תומריקו בוריס קרסני. עם היבואנים | צילום: תומריקו בוריס קרסני. עם היבואנים, צילום: תומריקו

מצידם של יבואני הרכב, ובמיוחד צ'מפיון מוטורס, דוד לובינסקי וקמור, מופעלים בעיקר לחצים סמויים על חברי כנסת שונים. כפי שדווח ב"כלכליסט", שכרו יבואני הרכב את שרותיו של הלוביסט בוריס קרסני. תפקידו של קרסני הוא לנסות ולשנות את נוסחת חישוב המס הירוק כך שמכוניות הדיזל, שכיום "סובלות" ממיסוי גבוה בגלל נוסחת החישוב יזכו להטבות, במיוחד בתחום פליטת הפחמן הדו חמצני. בנוסף, כפי שפורסם ב"כלכליסט", יבואני הרכב גם פנו בעצמם אל מספר חברי כנסת והציגו את עמדותיהם בנושא שינוי נוסחת המיסוי הירוק.

עיוות שיטתי

בצד השני של המתרס, אנשי רשות המסים אינם נחים. היום נחשפו לראשונה מסמכים של רשות המסים אשר חושפים את גודלו של העיוות שיצרה שיטת חישוב שווי השימוש לפי קבוצות. הופעתו של המסמך אינה מקרית. מחר, כאמור, צפויה ועדת הכספים להכריע סופית את עתידה של שיטת חישוב שווי השימוש הליניארי.

בין היתר נטען במסמך, שבמכוניות שמיועדות לחברות הליסינג, כלומר מכוניות שמחירן ממצבן בקבוצת שווי השימוש השנייה, המרווחים הגולמיים (קרי, היכולת להעניק הנחות) גבוהים משמעותית מאלה של הדגמים שנמכרים לציבור הרחב, קרי ללקוחות פרטיים.

לדוגמה - ברכב מדגם שמיועד לחברות ליסינג ניתן להעניק 22% הנחה. לעומת זאת ברכב מדגם שמיועד ללקוחות פרטיים ניתן להעניק 12% הנחה. מחברי המסמך מדגישים שישנם דגמים שמיועדים לחברות ליסינג שעליהם ניתן להעניק אפילו 40% הנחה. הסיבה לכך היא שדגמים רבים שמחירם ממקמם בסמוך לתקרת הקבוצה (כ-114 אלף שקל) אמורים למעשה להיות זולים באופן משמעותי, אך יבואני הרכב "מיישרים קו" בהתאם לתקרותיהן של קבוצות שווי השימוש.

תגיות

18 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

לכל התגובות