אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
נוסעי בריטיש ואייר פראנס-ק.ל.מ לארה"ב ישלמו על העלאת מזוודה שנייה צילום: בלומברג

נוסעי בריטיש ואייר פראנס-ק.ל.מ לארה"ב ישלמו על העלאת מזוודה שנייה

הנוסעים שיטוסו עם החברות הללו לארה"ב דרך לונדון, פריז ואמסטרדם, יוכלו להעלות רק מזוודה אחת לבטן המטוס ללא תשלום נוסף

17.11.2009, 19:28 | יסמין גיל
חברות התעופה בריטיש איירווייס ואייר פראנס-ק.ל.מ, עדכנו בחודש האחרון את מדיניות הובלת המזוודות בטיסות ההמשך שלהן לארה"ב, דרך נמלי הבית בלונדון, בפריז ובאמסטרדם. במסגרת המדיניות החדשה, ניתן להעלות לבטן המטוס מזוודה אחת בלבד במשקל של כ-23 ק"ג, לעומת שתי מזוודות שניתן היה להעלות עד כה. עבור מזוודות נוספות יצטרכו נוסעי ההמשך, בהם גם ישראלים, לשלם. המדיניות החדשה מתייחסת לנוסעי מחלקת התיירים, ולמי שאינו נמנה על חברי מועדון הנוסעים המתמידים בדירוגים מתקדמים.

"לאחרונה שינתה בריטיש איירווייס את מדיניותה", מסבירה המנהלת המסחרית של החברה בישראל, יעל קטן, "ועתה היא מאפשרת לנוסעי מחלקת תיירים לשלוח רק מזוודה אחת לצפון אמריקה, לעומת שתיים עד כה. בטיסות ליעדים אחרים מדיניות המזוודה האחת קיימת מאז ומתמיד".

בחברות תעופה אירופיות אחרות, בהן לופטהנזה ו-bmi, מיהרו להסביר כי מדיניות העלאת שתי מזוודות ללא תשלום נוסף, בטיסות ההמשך לארה"ב דרך אירופה – עומדת בעינה. יחד עם זאת, גורם בענף ציין הערב ש"לא רחוק היום שבו רוב החברות יאמצו את מדיניות התשלום עבור מזוודה שנייה. זה כבר הפך לעלות מקובלת בין חברות התעופה בעולם".

לגבי חברות התעופה האמריקאיות, אלו החלו לגבות תשלום עבור מזוודה שנייה וחלקן אף עבור מזוודה ראשונה, עוד ב-2008. מנתוני לשכת הסטטיסטיקה של משרד התחבורה האמריקאי (BTS) עולה כי חברות התעופה האמריקאיות גבו למעלה מ-669 מיליון דולר עמלות עבור העלאת מזוודות ברבעון השני של 2009. מדובר בעלייה של 18.2% לעומת הרבעון הראשון של 2009, ועלייה של 275.7% לעומת הרבעון השני ב-2008.

חברת דלתא, המפעילה טיסות ישירות מישראל לאטלנטה ולניו יורק, הודיעה כבר באפריל השנה כי תחל לגבות כ-50 דולר עבור מזוודה שנייה גם בקווים הבינלאומיים, לרבות הקו לתל אביב.

תגיות