אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
ניופאן במגעים לרכישת 26% מבסט ביי וביג בוקס צילום: אוראל כהן

ניופאן במגעים לרכישת 26% מבסט ביי וביג בוקס

רכישת בסט ביי תיתן לניופאן זרוע קמעונאית, ותאפשר לה להשתוות בכך ליבואנים מתחרים. שווי העסקה הכולל: 80 מיליון שקל

17.11.2009, 21:58 | אורנה יפת

האם ניופאן צפויה להכנס לתחום הקמעונאות? הקבוצה, שנמצאת בבעלות צביקה גיור, מנהלת מגעים לרכישת 26% מרשתות החשמל בסט ביי וביג בוקס, הנמצאות בבעלות קבוצת פישמן. על פי ההערכות בשוק, מדובר במו"מ המתנהל לפי שווי של 80 מיליון שקל לשתי רשתות החשמל, המגלגלות מחזור שנתי של כ־250 מיליון שקל.

במסגרת העסקה המתהווה, לניופאן תינתן אופציה לרכוש בתוך מספר שנים 24% נוספים משתי הרשתות, כך שתחזיק עם תום המהלך ב־50% מהבעלות עליהן. בניופאן סירבו להגיב לידיעה. לא ניתן היה להשיג את תגובת בסט ביי.

שוק מוצרי החשמל נחשב לשוק קשה ומוטה מחיר, שהרווח הגולמי של השחקניות שפעילות בו נשחק בשנים האחרונות. התחרות מתאפיינת במלחמה אגרסיבית בין המותגים על נוכחות ושטחי מדף ברשתות, והקמעונאים נאלצים להוריד מחירים כדי למשוך צרכנים. לחלק מהיבואניות בשוק מוצרי החשמל יש יתרון שנובע מכך שהן מחזיקות גם בבעלות על מערך ההפצה - רשת חשמל שנמצאת בשליטתן. שליטה זו מאפשרת להן לקדם בצורה אגרסיבית יותר את אותם מותגים שהן מיבאות. כך למשל, אלקטרה מחזיקה בשקם אלקטריק, ברימאג דיגיטל מחזיקה בטרקלין חשמל, ומיני ליין מחזיקה ברשת א.ל.מ.

לעומתן, לניופאן אין רשת קמעונאית בבעלותה, מה שמקשה עליה את התחרות מול יבואניות אחרות. רכישה אפשרית של בסט ביי וביג בוקס, תעניק לגיור זורע הפצה שבה יוכל לקדם בקלות יחסית את המותגים שהוא מייבא לישראל.

לצד רשתות החשמל הגדולות, פועלות בישראל קרוב ל־800 חנויות פרטיות.

נתונים שחשפה בימים האחרונים חברת המחקר GFK מצביעים על ירידה של 5%–7% במכירת מוצרי חשמל לבנים במהלך 2009. זאת, למרות שמבחינת מספר היחידות שנמכרו במהלך השנה האחרונה מסתמנת דווקא עלייה. נתון זה מעיד אף הוא על כך ששוק מוצרי החשמל הופך לשוק של מחיר.

תגיות