אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
פרשנות: סמייל מנצלת את ההזדמנות של הוט צילום: בועז אופנהיים

פרשנות: סמייל מנצלת את ההזדמנות של הוט

בזק מאבדת מנויי שיחות פנים ארציות, סמייל מגדילה בכל רבעון את קצב הגיוס והוט עומדת על נתון קבוע כבר רבעון שני ברציפות

18.11.2009, 14:56 | גילעד נס

הנחת היסוד של בזק היא אובדן מתמשך של מנויים לשירותי השיחות הפנים ארציות שלה, אותו שירות היסטורי שבזכותו היא קיימת מזה כמה עשורים, ושפתיחת השוק לתחרות נועדה לנגוס בעיקר בו. אובדן המנויים גם מאפשר לבזק לדרוש מזה יותר משנה הקלות ממשרד התקשורת באשר לקביעת תעריפיה והיכולת להציע שירותים המתבססים על צירוף של החברות הבנות שלה.

אולם הנחת היסוד של מתחרותיה, היא שעליהן לגרוף כמות גדולה ככל שניתן מאותם מנויים הנוטשים את בזק, וההשוואה בין תוצאות הוט וסמייל במגזר זה מחמיאה בעיקר לאחרונה. בזק איבדה ברבעון האחרון כ-29 אלף מנויים. סמייל גייסה באותו רבעון כ-16 אלף מנויים לשירותי ה-VOB שלה, כאשר היא אינה מסוגלת להעניק חבילות הכוללות גם טלוויזיה רב ערוצית ותשתית אינטרנט. הוט, בעלת נכסים שכאלה, גייסה ברבעון האחרון 17 אלף מנויים.

לאחר מספר רבעונים פושרים ב-2008, בהם עמד קצב הגיוס של סמייל לשירותי הטלפוניה על כ-11 אלף ברבעון, מתחילת השנה מציגה החברה גידול בקצב הגיוס, עם 13 אלף, 15 אלף ו-16 אלף מנויים חדשים בשלושת הרבעונים הראשונים, בהתאמה. המומנטום של סמייל צפוי להמשיך, וגם את הרבעון הרביעי היא צפויה לסיים עם גיוס של לפחות 15 אלף מנויים. הוט, לעומתה, מציגה כבר רבעון שני קפיאה על 17 אלף מנויים חדשים לטלפוניה, לאחר רבעונים בהם גייסה יותר מ-30 אלף מנויים. מנכ"ל הוט, הרצל עוזר, הסביר את הנתונים בהימנעות משיווק שירות הטלפוניה והתמקדות בשיווק חבילות הטריפל, בעת שהחברה עסוקה בימים אלו בפריסת רשת האינטרנט המהירה שלה.

שתי החברות אמורות להנות מהסתלקותה של אחת המתחרות בשירותי הטלפוניה הפנים ארצית, אקספון 018, שסכסוך בינה לבין משרד התקשורת מנע הפיכת הרישיון הזמני שלה לקבוע, אך מספר מנויי אקספון בשוק זה אינו עולה על 10,000, כך שהשפעת יציאתה של החברה מהשוק תתבטא כבר ברבעון הנוכחי.

לראשונה מזה שנה גם מגייסת הוט פחות מנויים מבזק בתחום תשתית האינטרנט - 8,000 מנויים להוט לעומת 10,000 לבזק. ככל הנראה מדובר בהשפעת מהלכי השיווק של בזק בתחום ה-NGN בשלל אמצעי התקשורת לקראת סוף הרבעון השלישי השנה, בעוד הוט השיקה את הרשת החדשה שלה רק באוקטובר ורק בשבועיים האחרונים החלה לפרסמה בעיתונות.

תגיות