אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
סנו תעביר את מותגי קרליין לקוסמופארם צילום: אוראל כהן

סנו תעביר את מותגי קרליין לקוסמופארם

מדובר בחברה־הבת של סנו, שמתמחה במוצרי טואלטיקה. לדברי גורמים בענף, רכישה המותגים תמורת 85 מיליון שקל תחסוך לסנו מיליונים רבים במחקר ופיתוח ובהשקות מוצרים

19.11.2009, 08:07 | אורנה יפת

שבועיים לאחר שחברת אמיליה פיתוח רכשה את חברת קרליין תמורת 205 מיליון שקל, היא מכרה את המותגים של קרליין לסנו תמורת 85 מיליון שקל. מדובר בעשרות מותגים שהבולטים מביניהם הם קרליין, נקה 7, נטורל פורמולה, סקין גארד, שמפו 10, תיא ודרמפון.

הסכום ששילמה סנו זהה לזה ששילמה אמיליה כשרכשה מחברת פריגו העולמית את כלל פעילות קרליין, לרבות ייצור ופיתוח, שיווק מותגים ופעילות בתחום הפרייבט לייבל לרשתות קמעונאיות בארץ ובחו"ל. העסקה באה כחלק ממהלך רחב יותר של פריגו העולמית, שהעדיפה להיפרד מפעילות הקוסמטיקה והדטרגנטים ולהתמקד בתחום התרופות.

אמיליה תמשיך לייצר, סנו תשווק ותמכור

סנו, שהתמודדה אף היא על רכישת קרליין, לא עלתה לשלב הגמר מאחר שהצעתה היתה נמוכה מזו של אמיליה. סנו רצתה לרכוש את קרליין בשל המותגים שלה, שמרביתם מוכרים מאוד בשוק. העסקה הנוכחית מאפשרת לה לקבל את המותגים הללו במחיר הרבה יותר נמוך ממה שהציעה במקור.

עסקה רכישת המותגים מבטאת למעשה רכישת קניין רוחני בלבד - סנו לא קיבלה בעלות על המפעל המייצר את מוצרי קרליין, אבל קיבלה את הבעלות על שמות המותגים ועל הזכות להשתמש בהם ובטכנולוגיה שעומדת מאחוריהם.

שני הצדדים יוצאים מורווחים מהסינרגיה שיוצרת העסקה הנוכחית: סנו קיבלה לידה מותגים חזקים מבלי להשקיע במחקר ובפיתוח ומבלי לבזבז מיליונים על השקות. אמיליה, מצדה, תוכל להמשיך ולהתמקד בייצור ופיתוח במפעל קרליין שיישאר כאמור בידה, ולהרוויח ממינוף המותגים באמצעות זרוע ההפצה החזקה של סנו. במקביל, תמשיך ללא הפרעה בפעילות פיתוח מוצרי הפרייבט לייבל, שם הפוטנציאל הגדול של קרליין נמצא בחו"ל.

"יהיו פה שני גופים חזקים שכל אחד מהם יוכל להתמקד במה שהוא טוב בו", אמר ל"כלכליסט" רוני ארזי, מנכ"ל אמיליה פיתוח. על פי ההסכם, קרליין תמשיך לייצר את המותגים עבור סנו למשך חמש השנים הבאות במפעל בירוחם. בתום התקופה תיתנן לקרליין זכות הסירוב הראשונה להמשיך ולייצר בתנאים שנקבעו בהסכם. במילים אחרות, קרליין תוכל לסרב לדרישה עתידית של סנו להוריד את עלויות הייצור של מותגי קרליין.

"שני הצדדים עשו עסקה טובה", מסביר גורם המקורב לעסקה. "אמיליה רכשה מפעל על המלאי שלו, שמוערך ביותר מ־100 מיליון שקל, וסנו קיבלה לידיה מותגים חזקים ולא נדרשה לשלם עבור המפעל - דבר שהיה מכפיל את גובה המחיר. הערך המצרפי של המותגים שקיבלה סנו עומד על מכירות בהיקף של 200–240 מיליון שקל בשנה. זה לא סכום מבוטל בשוק הישראלי".

מותגי קרליין לא ישתנו

מותגי טיפוח הגוף של סנו נמצאים תחת החברה־הבת שלה, קוסמופארם, שמייצרת את המותגים קרמה, כיף ואורביטול. סנו מתכוונת לשמור על שמם הנוכחי של מותגי קרליין ולרכזם תחת חברת קוסמופארם.

מחזור המכירות של סנו בתחום הטואלטיקה עומד על 130 מיליון שקל בשנה, ורכישת מותגי קרליין תוסיף לה מחזור של לפחות 200 מיליון שקל. אם סנו היתה משקיעה בפיתוח מותגים חדשים משלה, היא היתה נזקקת להשקעות עתק של משאבים במהלך שהיא אורך שנים. גם 200 עובדי המפעל בירוחם יכולים להיות שקטים: בחמש השנים הקרובות, מבטיח ארזי, לא יהיו פיטורים, והחברה אף תגדיל את הייצור.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות