אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
בוב מארלי עומד לעקוף את אלביס צילום: אי פי אי

בוב מארלי עומד לעקוף את אלביס

חברת השקעות פרטית חתמה על הסכם ניהול עם מנהלי עזבונו של הזמר - הצפוי להפוך לזמר-המת הרווחי מכולם

21.11.2009, 22:41 | סוכנויות הידיעות

זמר הרגאי האגדי בוב מארלי שמת לפני 28 שנה עומד לעקוף את אלביס פרסלי ומייקל ג'קסון, שנחשבים למפורסמים המתים העשירים ביותר. חברת ההשקעות הפרטית הילקו קונסומר קפיטל מטורונטו חתמה על הסכם ניהול עם מנהלי עזבונו של מארלי. הרווחים מהמותג ברחבי העולם צפויים לעמוד על מיליארד דולר עד 2012.

"מארלי הוא מותג בינלאומי חזק", מסביר מיקי גודמן, פרופסור לשיווק בפקולטה למנהל עסקים באוניברסיטת ניו יורק. "הוא נהנה מרמה גבוהה של מודעות, ולאנשים יש תחושות חיוביות לגבי המוזיקה שלו". 

הסכמי רישוי לגבי מותג מארלי צפויים להיחתם בקרוב בשני תחומים עיקריים: מוצרי אלקטרוניקה, כגון אוזניות ורמקולים, ומוצרי טיפוח שיכללו קרוב לוודאי קרמים לפנים ותוספות של צמחים ועשבים. כמו כן, הילקו ציינה כי יש תוכניות לפיתוח משקאות שישאו את שמו של מארלי, משחק מחשב בדומה לגיטר הירו עם שיריו, ורשת מסעדות לזכרו של הזמר.

"זה הכל קשור לכסף", מסביר מנכ"ל הילקו ג'יימס סאלטר. "אנחנו חייבים להאמין באנשים ובמוצרים שאנחנו שותפים להם". סאלטר מדגיש כי מנהלי העזבון של מארלי יהיו בעלי המילה האחרונה לגבי כל העסקאות.

עסקאות מיתוג של אמנים מתים נהפכו לתעשייה משגשגת בעשור האחרון, הודות לאתרי האינטרנט והבלוגים הרבים המוקדשים לזכרם. לרוב, העזבון של הזמר מקבל 10%-15% מההכנסות מהעסקאות. במקרה הנוכחי ההכנסות יתחלקו בין הילקו למשפחתו של מארלי.

תגיות