אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
בלעדי ל"כלכליסט": בעלי מכוניות היוקרה הרוויחו - תקרת שווי השימוש תעמוד על 11 אלף שקל צילום: תומר הדר

בלעדי ל"כלכליסט": בעלי מכוניות היוקרה הרוויחו - תקרת שווי השימוש תעמוד על 11 אלף שקל

השיטה הליניארית, שתיכנס לתוקפה ב-2010, תדלג למעשה על כלי רכב מפוארים ויקרים; לפי המתווה המסתמן, עשוי שווי השימוש ל-2010 להיקבע על 2.05% ממחיר הרכב, ואילו ב-2011 ייקבע השווי על שיעור שינוע בין 2.43% ל-2.6% מהמחיר

23.11.2009, 07:05 | תומר הדר

שווי השימוש לרכב צמוד על פי השיטה הליניארית יוגבל ל־11 אלף שקל בחודש, כך על פי ההסכמה המתגבשת בוועדת הכספים. כפי שפורסם לראשונה ב"כלכליסט", לפני כחודש פתחו חברי הוועדה, ארגון המעסיקים וגופים נוספים במשק במשא ומתן עם אנשי רשות המסים ומשרד האוצר להגבלת גובה שווי השימוש לרכב צמוד בשיטה הליניארית.

השיטה תיכנס לתוקף בשנה הבאה ותהיה רלבנטית לכל מי שיקבל מהעבודה רכב צמוד מינואר.

שנת המהפך מה יקרה למחירים ב-2010? בעקבות ביטול שיטת קבוצות שווי השימוש, עלולים יצרני רכב רבים לדרוש מהיבואנים להעלות מחירים למותגים בעלי שם עולמי תומר הדר, 5 תגובותלכתבה המלאה

כיום נהוגה במשק שיטת חישוב שווי שימוש לפי קבוצות. על פי שיטה זו מחולקים מחירי המכוניות בישראל לשבע קבוצות מחיר, שלכל אחת מהן נקבע שווי שימוש קבוע. חישוב שווי השימוש לפי שיטת הקבוצות תקף לכל מי שקיבל מכונית צמודה לפני סוף השנה. לעומת זאת, עבור כל מי שיבחר במכונית בשנה הבאה ייקבע שווי שימוש שיחושב כאחוז ממחיר הרכב.

על פי המתווה המסתמן עשוי שווי השימוש ל־2010 להיקבע על 2.05% ממחיר הרכב, ואילו ב־2011 ייקבע השווי על שיעור שינוע בין 2.43% ל־2.6% ממחיר הרכב.

הסיבה לקיומו של המשא ומתן נובעת מייקור משמעותי בעלות שווי השימוש לרכבי המנהלים המפוארים ביותר בשיטה החדשה. בשבוע שעבר היה אמור נושא שווי השימוש הליניארי להסתכם בוועדה, אך נראה שהצדדים יגיעו להסכמה בנושא רק השבוע.

מרשות המסים נמסר: "קיימת הבנה לעניין הצורך בקביעת תקרה לשווי השימוש ברכב כך שגם בכלי הרכב היקרים ביותר לא תהיה חריגה משמעותית משווי השימוש המרבי בהתאם לשיטת הקבוצות".

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות



17 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

15.
איזה אנשים קטנים ומכוערים
די לבכות... כל אלו שמרוויחים מספיק בשביל להחזיק את המכוניות הללו (ואני לא מדבר על ברוני הסמים והפשע) מספקים עבודה להמון אנשים כולל אולי כאלו שכותבים כאן נגדם. אולי באמת עדיף שכל העשירים יעזבו למקום שבו אין צרות עין כל כך גדולה ויתנו להם לחיות בשקט. האם 11 אלף ש"ח שווי מס זה לא מספיק? יאללה שיבושם להם והלוואי וכולנו נוכל להרשות לעצמנו רכבים כאלו. די לבכות ולהיות מסכנים. לכו תעבדו כמוהם ואולי גם לכם יכול להיות רכב כזה.
אנטולי  |  23.11.09
13.
לא להעלות עד סוף הסכם הליסינג אבל בתום החוזה לבטל את התקרה
ובכלל אין צורך בשווי מס, הרי הכל נעשה לצרכים פרטיים מדוע שלא הכל ירד מהנטו. שיטת שווי המס מעודדת בזבוז כי משלמים סכום קבוע ואז כל היתר הוצאה מוכרת - אגרות, תיקונים, וכמובן כמובן דלק כמובן שזה יתרון לחלשים לא צריך מס ירוק, צריך שהדלק ירד מהנטו ואולי ליקר את הדלק כך שמכוניות מזהמות ישלמו יותר
נו , מרכז  |  23.11.09
לכל התגובות