אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
בלעדי ל"כלכליסט" - גישושים בשוק המלוחים: שטראוס מתעניינת ברכישת בייגל בייגל צילום: שאול גולן

בלעדי ל"כלכליסט" - גישושים בשוק המלוחים: שטראוס מתעניינת ברכישת בייגל בייגל

בעבר ניהלה יוניליוור, המחזיקה ב-51% ממותג בייגל, מגעים עם ויסוצקי ודיפלומט. המחזור השנתי של החברה יוניליוור מוערך בכ-90 מיליון שקל

23.11.2009, 08:06 | אורנה יפת

חברת יוניליוור מנהלת מגעים ראשוניים עם שטראוס גרופלמכירת חלקה בחברת בייגל בייגל (51%). בעבר ניהלה יוניליוור מגעים למכירת בייגל בייגל עם חברת התה ויסוצקי וחברת ההפצה דיפלומט, המשווקת את מוצרי פרוקטר אנד גמבל, אולם אלה לא הבשילו למכירה. יוניליוור מנסה בשנה האחרונה למכור את בייגל בייגל, אך עד כה לא הצליחה לקבל את תג המחיר שהיא דורשת. ההערכות בשוק הן כי בייגל בייגל היא חברה רווחית, ומחזור המכירות שלה מוערך ב־90 מיליון שקל בשנה.

בייגל בייגל נמצאת בבעלות משותפת של יוניליוור ומשפחת בייגל (49%). יוניליוור ישראל הצהירה על רצונה לצאת מתחום החטיפים המלוחים ומוצרי האפייה כדי להתמקד בעסקי הליבה שלה, לפי אסטרטגיה של יוניליוור העולמית. כך מכרה בשנים האחרונות, בראשותו של המנכ"ל ויו"ר החברה מוטי קרן, מותגים בתחום אבקות כביסה ומזון לבעלי חיים.

יוניליוור משווקת מוצרי מזון ומוצרי טיפוח אישי תחת המותגים קנור, תלמה, מזולה, ליפטון, בלו בנד, נשנושים, קליק, דאב, פינוק, בדין ועוד. החברה נמצאת בשליטת קונצרן יוניליוור האנגלי־הולנדי.

רכישת בייגל בייגל תאפשר לשטראוס להיכנס לקטגוריית הבייגלה שבה היא איננה משחקת כיום ולהתחרות באסם, החולשת על כ־16% מנתח שוק הבייגלה. כיום הקטגוריה נחשבת לבריאה ביותר בתחום החטיפים המלוחים, שבו משחקת שטראוס עם תפוצ'יפס, אפרופו ודוריטוס. עם זאת, מדובר בקטגוריה שלה צמיחה שנתית נמוכה יחסית של 5% בהיבט הכספי ושל 2% בהיבט הכמותי.

שוק החטיפים, הכולל את קטגוריית הבייגלה, מגלגל 570 מיליון שקל בשנה. החברות המובילות בו הן אסם(47%), עלית (26%) ובייגל בייגל (12%).

מיוניליוור נמסר בתגובה: "אין ברצוננו להתייחס לפרטי תהליך המכירה מעל גבי העיתון". מקבוצת שטראוס נמסר: "איננו מתייחסים לנושאים אסטרטגיים של הקבוצה".

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות