אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מפתחים מסתכלים מעבר לאפסטור צילום מסך: apple.com

מפתחים מסתכלים מעבר לאפסטור

יותר ויותר מפתחים יוצרים אפליקציות לפלטפורמות שאינן אייפון, או נוטשים את האייפון לגמרי. בכיר באפל טוען שמדיניות האפסטור סבירה

23.11.2009, 11:59 | יוסי גורביץ
שורה של מפתחי אפליקציות לאייפון הפסיקו או צמצמו את פעילותם בפלטפורמה, וחלק ניכר מהם מפתח אפליקציות לפלטפורמה אחרת, בעיקר האנדרואיד. כך מדווח הבוקר (ב') המגזין ביזנסוויק.

כ-125,000 מפתחים נרשמו ליצירת אפליקציות אייפון באפסטור - חנות האפליקציות של אפל. עד כה מדווחת החברה על כ-100,000 אפליקציות לדברי ביזנסוויק, חלק ניכר מהמפתחים החל לאחרונה להתפתח גם בכיוונים אחרים. חברת Ubermind, למשל, שבעבר יצרה רק אפליקציות אייפון, מפתחת כעת גם אפליקציות לאנדרואיד. מנכ"ל החברה, שריאר חאן, אומר ש"אנחנו לא רוצים לשים את כל הביצים בסל אחד". אוברמיינד מפתחת מדי חודש חמש אפליקציות אייפון - ושתי אפליקציות אנדרואיד.

סיבה עיקרית למעבר מהאפסטור היא שגודש האפליקציות שיש בה מקשה משמעותית על התפרנסות ממנה: למשתמשים קל יותר למצוא אפליקציה המתאימה לצרכיהם בין 12,000 האפליקציות שבחנות האנדרואיד, מאשר במספר הגדול פי תשעה באפסטור. כמה מהמפתחים אמרו לביזנסוויק, "אנחנו פה כדי להתפרנס".

בעיה אחרת היא הליך אישור האפליקציות הבעייתי של האפסטור, שעשוי להמשך שבועות ארוכים ושלעיתים מסתיים בדחיה מסיבות כאלו ואחרות, חלקן תמוהות. מפתח אפליקציית הפייסבוק לאייפון, שהתפטר לאחרונה, אמר כי בשל מדיניות הגן הסגור של אפל הוא "מתנגד פילוסופית" לבניית אפליקציות אייפון.

פיל שילר, סמנכ"ל השווק של אפל, צילום: בלומברג פיל שילר, סמנכ"ל השווק של אפל | צילום: בלומברג פיל שילר, סמנכ"ל השווק של אפל, צילום: בלומברג

פיל שילר - סמנכ"ל שיווק המוצרים של אפל - טען בראיון שפורסם היום בביזנסוויק כי ברוב המקרים, אפליקציה שמוגשת מאושרת ללא כל בעיה, וכי ב-90% מהמקרים של דחיות, הסיבה לכך היא פגם טכני באפליקציה שאפל מבקשת מהמפתחים לתקן. כ-10% מהתוכנות שנדחות, לדברי שילר, נשלחות חזרה משום שהן מבצעות פעולה פלילית, כמו פישינג, או מפני שהן "מכילות תוכן לא ראוי". יצוין כי חלק ניכר מהתלונות על האפסטור נובעות בשל ההגדרה של "תוכן לא ראוי": אפל צינזרה בעבר ספרים - במקרה אחד, מילון - משום שהכילו "מילים לא ראויות", וסעיף אחר בחוזה השימוש של ערכת המפתחים לאייפון אוסר על "לעג לאישי ציבור". אפל השתמשה בסעיף זה כדי לדחות אפליקציה המכילה פארודיה על היטלר, ויישום סאטירי אחד המציג קריקטורה של הנשיא אובמה. לדברי שילר, אפל קיבלה כמה וכמה פניות מפוליטיקאים, שטענו שהחברה איננה עושה מספיק כדי להגן על ילדים מחשיפה לתוכן לא ראוי.

תגיות

4 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

4.
יאללה, אפל צריכים דחוף ליישר קו עם המתחרים, או להמציא את האיפון מחדש
כמו שהוא היום הוא גמר את הסוס. עשה את שלו, היום המודל האגרסיבי שלהם כבר לא רלוונטי, הקוליות שלו כבר לא מה שהייתה, האפ סטור יכול היה להרים את האף כשהיה לבד בשטח, היום כשאנדרואיד תופס תאוצה, וגם נוקיה ומיקרוסופט מחממות מנועים הגיע הזמן לטרוף את הקלפים שוב, או לשקוע לתוך הנישה.
אבי , מרכז  |  24.11.09
2.
אומנם אני לא מחסידי אפל
אבל כל המתחרות עדיין לא הצליחו להיא את "התחושה" של הממשק של האוי-פון. הפרה/אנדרויד ואחרים לא מגיעים לתחושה הזאת. באוי פון הממשק מסודר, וכל אחד יכול להשתמש מהתחלה, היתר הרבה יותר מסובכים. הסיבה העיקרית שנוקיה הצליחה בכל השנים הייתה שהיא פיתחה ממשק משעמם ופשוט, אבל ממשק זה התאים לרוב הלקוחות, כיום אפל מחליפה אותה בממשק משופר. אנשי מקצוע לא מבינים שאת רוב המשתמשים לא מעניינים פונקציות/יכולות ופיצ'רים שיש לטלפונים להציע, את רוב המשתמשים מעניין טלפון "שיקי" ונוח להפעלה. כמו שאת רובנו לא מעניין יותר מידי מה יש מתחת למכסה המנוע של המכונית שלנו כל עוד היא נוסעת ונוח לנו בה. החסרונות של אוי פון הם לא ברמה שמעניינת את רוב המשתמשים (חוץ מהקליטה שטוענים שהיא לא משהו, ניסיתי לכמה דקות, הקליטה הייתה מצויינת), בעיות למפתחים פחות מעניינות, הסכמים כובלים של הספקיות גם פחות מעניינות, ולרובנו יש ביטוח של הספקית אז גם זה לא מעניין, ככה שמה שנראה לי זה שלמתחרות אין כל כך סיכוי מול המכשיר הזה.
משה , תל אביב  |  23.11.09