אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
שר התחבורה: תוך שנתיים יוכפל מספר המכוניות המונעות בגז צילום: ששון תירם

שר התחבורה: תוך שנתיים יוכפל מספר המכוניות המונעות בגז

השר כץ אמר כי משרד התחבורה מתכוון לעודד את השימוש במכוניות המונעות בשיטה זו; לטענת דור אלון, עליית מחירי הדלק בשנה האחרונה הניעה ציי רכב רבים להסב את המכוניות שברשותם להנעת גז

23.11.2009, 14:31 | ליאור גוטמן

"ישראל רחוקה משאר העולם בכמות המכוניות שמונעות בגז. למרות המלצות האוצר, משרד התחבורה מתכוון לעודד את התחום, ולהערכתי בשנתיים הקרובות יוכפל מספר המכוניות שמונעות בגז" – כך אמר היום (ב') שר התחבורה והבטיחות בדרכים ישראל כץ. הדברים נאמרו במעמד פתיחת תחנת תדלוק חדשה של חברת דור אלוןבגעש.

לטענת דור אלון, עליית מחירי הדלק בשנה האחרונה הניעה ציי רכב רבים להסב את רכבם לגז. בין הגופים שהסבו מחלק מצי הרכב שברשותם לגז ניתן לציין את טרלידור, רוטל תשתיות תקשורת, קיבוץ בארי, קיבוץ משאבי שדה, ביתילי, שטיחי כרמל,מוקד 99 ואחרים. עלות התקנת מערכת גז לרכב עומדת על 8000 שקלים, כאשר ההתקנה אפשרית בכל רכב משנת ייצור 1996 ומעלה. על פי דור אלון, החזר ההשקעה מגיע כבר אחרי 30 אלף ק"מ. "אם רוצים להרחיב את תנועת רכבי הגפ"מ בישראל, על הממשלה ליצור התחייבות שלא להטיל מס על רכבים המונעים בגז בשנים הקרובות", מסביר ישראל יניב, מנכ"ל דור אלון.

בישראל פועלות כ-50 תחנות תדלוק בגז, מרביתן באזור המרכז. נושא התדלוק בגז קיבל התייחסות מיוחדת בדו"ח הוועדה הבין משרדית למיסוי ירוק, עליה חתמו בינואר 2008 משרדי האוצר, התשתיות, התחבורה ואיכות הסביבה. פרק ההמלצות שעוסק בתדלוק בגפ"מ (גז פחממני מעובה - ל"ג) מסביר שהסבת רכב בעל מנוע בנזין לגז מסב לאוצר נזק כלכלי שנאמד בשלושת אלפי שקלים בשנה לרכב, כאשר הנתונים מיוחסים לרכב שנוסע 16.8 אלף ק"מ בשנה.

הסיבה: ליטר גז בתחנות עולה 3.2 שקל, זאת לעומת 6.54 שקל לליטר בנזין באוקטן 95, כך שבכל הסבת רכב מבנזין לגז, מפסידה המדינה הכנסות ממיסים. במסמך אף נאמר שככל שהנסועה גדלה - כמו במקרים של מכוניות בשימוש חברות היי טק, שממוצע הנסועה שלהם נאמד ב-30 אלף ק"מ לשנה - גדלים בהתאמה הפסדי המדינה ממיסוי על דלק.

כדי לצמצם את כדאיות ההסבה לגז, המליצו מחברי הדו"ח להעלות את אגרת הרישוי (טסט) לרכב שמונע בגפ"מ עד לרמה שתגרום "להקטנת כדאיות ההסבה לרכב".

במקור דובר על התייקרות של כשלושת אלפי שקלים, אולם בלחץ משרד התחבורה הנושא לא יעלה על שולחנה של ועדת הכספים ביום רביעי הקרוב במסגרת הדיונים על המיסוי הירוק ושווי השימוש לרכב צמוד.

"רב מדינות אירופה ודרום מזרח אסיה מתמרצות את השימוש בגפ"מ כחלופה מועדפת לדלק אלטרנטיבי, הן בתחום מיסוי הדלקים והן כמימון ההסבה לתדלוק בגז. כל אלף רכבים המונעים בגז חוסכים פליטה של 600 טון CO2, המזהמים את הסביבה. אני כולי תקווה כי גם ממשלת ישראל תנקוט באותה מדיניות", ציין אלי משגב, מנכ"ל דורגז.

בתגובה נמסר מרשות המסים: "מדובר בהחלטת ממשלה ולא בעמדת רשות המסים. מבחינה מקצועית עמדתנו לא השתנתה והיא דבקה בעובדה שברכב המונע בגפ"מ אינו מייצר תועלת משקית העומדת במבחן עלות תועלת, כל זאת ביחס לרכב שבמגיע לארץ בתקן יורו 5 .לעיתים ייתכן שרכב גפ"מ אף מזיק לעניין פליטות אחרות. מסיבות תפעוליות טכניות לא נכללה ההחלטה לעניין אגרת הרישוי ב'חבילה' הנוכחית של המיסוי הירוק. קרי, ההחלטה האמורה לא נכללה במסגרת הצווים והתקנות המונחים על שולחנה של ועדת הכספים של הכנסת".

תגיות

27 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

27.
מדינת חוק?מדינה נאורה?,מערבית מתקדמת?
חברה התשובה ממש לא,לא!!!!!!!!!!!! אני חש שאני חי במדינת עולם שלישי שהברוטליות חוגגת בכל. איך יתכן שאין דרך לאזרח לבדוק מה גובה אגרת הרישוי לרכבים שונים-חיפשתי וחיפשתי ברשת ללא הצלחה. אם אתם מכירים מאגר מידע רישמי של המדינה המספק אינפורמציה מה גובה אגרת הרישוי לפי דגם ושנתון אשמח לקבל........ במיוחד אם סוף סוף אוכל לדעת מה גובה האגרה לרכב המונע בגפ"מ......
אייל באבו , גן-יבנה  |  31.03.10
26.
מה יהיה עם ממשלות כאלה???
כל מי שרוצה להתייעל ולחסוך ככה עושים לו הממשלה המזופטטת מחכים לנו בפינה במסווה של חיוך עם גיחוך שטני תנו לאנשים לחיות קצת ינבלות אתם מתוגמלים יפה מאוד על ידי האזרחים וככלם האנשים שהרכיבו מערכות גז וגם נוסעים חינם על חשבונינו האזרחים שמנסים לחסוך ממשהו. ויפה שעה אחת קודם... אז מה לעשות?? אני מרכיב ברכב ומה שיהיה יהיה......
מעוניין להתקין-מה עושים??? , טבריה  |  24.03.10
25.
זיהום נמוך וחיסכון אדיר
יש לי מספר רכבים שנוסעים כ 10K ק"מ בשנה כל אחד. התקנתי להם מערכות הנעה בגז ואני חוסך בחודש-תעשו את החשבון לבד! ממשלות ישראל לא מבינות,נכון יש הפסד במיסים אבל,כמות הכסף ביבוא יורד משמעותית ומשפר את היחס בין יצוא ליבוא. יא דבילים תתחילו לחשוב כבר. 60 ומשהו שנים ועוד לא קיבלתם שכל?. הפקידים באוצר אומנם למדו באוניברסיטה אבל חוכמת חיים אין להם ובגלל זה הם פקידים קטנים ולא אנשי עסקים. תנו לאנשי עסקים לנהל את האוצר ואז נרוויח בגדול.
נוסע על גז  |  25.11.09
24.
שר התחבורה: "תוך שנתיים יוכפל מספר המכוניות המונעות בלחיצה על הגז."
"זאת מכיוון שמספר אזרחי ישראל יגדל, נגרום לכך שלנהוג במכונית מונעת בגז לא ישתלם, ונכניס עוד קרובי משפחה למערך הרכבות (ונקנה כמובן קרונות מסימנס) כדי שלא יתפקד בכלל. כמו כן, נמסה את הקילומטראז', נעלה את מחיר הביטוח ונעביר חוק שלכל אזרח מגיל שנתיים צריכה להיות מכונית פרטית בשווי 115 אלף ש"ח מליסינג כמובן. העיקר שאני וחברי מפוטמי הכסף נתעשר עוד יותר בקומבינות וגניבה מהקופה הציבורית". מישהו צריך לעשות לנו טובה ולהניע את הטמבל הזה בגז למקום אחר. מבזבז כסף על החלפת שלטים כדי להגדיל את כמות התאונות, אבל לא טורח לאפשר העלאת אופניים על הרכבת. *תדמיינו שיש פה סמיילי שנותן לעצמי סטירת יאוש שכזו*
וי  |  24.11.09
לכל התגובות