אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מה הנזק הכלכלי שנגרם לתיירי הנרי אחרי נגיעת היד? צילום: בלומברג

מה הנזק הכלכלי שנגרם לתיירי הנרי אחרי נגיעת היד?

החלוץ הצרפתי עשוי לאבד חסויות בעקבות שערוריית נגיעת היד שלו. ג'ילט וריבוק הביעו בפרזנטור העולמי שלהם תמיכה אבל תדמיתו של הכוכב הוכתמה

23.11.2009, 16:22 | אוריאל דסקל

תיירי הנרי עשוי לשלם מחיר גבוה על נגיעת היד שלו שהובילה לניצחון של צרפת בפלייאוף מוקדמות ליגת האלופות נגד אירלנד.

הנרי, שלפי הערכות מרוויח כ-17.5 מיליון יורו בשנה - הרוב מחסויות אישיות, עשוי לאבד חלק מהחוזים שלו בעקבות פרשת נגיעת היד הידיעה לשמצה שלו.

בעבר שימש הנרי כפרזנטור עולמי של מותגים כגון נייקי ורנו. כיום הוא מפרסם מותגים כגון ג'ילט, פפסי וריבוק. את החוזים שלו מקבל הנרי בגלל התדמית הנקייה והמצויינות המקצועית שהראה לאורך השנים.

מריבוק הוא מקבל בסביבות ה-20 מיליון יורו על חוזה הפרסום. באופן אירוני סלוגן קמפיין הפרסום של הנרי עם ריבוק הוא "Play Responsibly" (שחקן באחריות). הוא נבחר לפרזנטור של ג'ילט במקום דיווויד בקהאם ומקבל על כך כ-2.5 מיליון יורו בשנה. החברה בחרה בהנרי בגלל "הערכים הספורטיביים שהוא מגלם".

הנרי, שמרוויח גם כ-3.5 מיליון יורו בשנה מפפסי, מקדם גם את מותג האופנה טומי הילפיגר.

תיירי הנרי. ישאר פופולארי בצרפת בכל מקרה, צילום: איי אף פי תיירי הנרי. ישאר פופולארי בצרפת בכל מקרה | צילום: איי אף פי תיירי הנרי. ישאר פופולארי בצרפת בכל מקרה, צילום: איי אף פי

לפי הערכות מומחים "מותג הנרי" (Henry Brand) נפגע מהשערורייה הקשורה בשמו וייתכן כי חברות יעדיפו שלא להאריך את החוזה עמו.

תיירי הנרי אף עשוי למצוא עצמו לא רצוי בארצות הברית – שם הוא מתכנן לסיים את הקריירה שלו.

"המותג שלו נפגע מבחינה תדמיתית", מסר מומחה של חברת שיווק הספורט IML Markting. "בארצות הברית האוהדים והספונסריות נוטים לקחת ברצינות יתרה את הסטנדרטים המוסריים של הספורטאים".

יש לציין שהחברות השותפות של הנרי אמרו כי לא יסיימו את הקשר עם החלוץ הצרפתי. עם זאת, ניתן לראות בברור לפי התגובות, כי הן לא מרוצות מהפעולה של הנרי.

"אנחנו רוצים להרחיק את עצמנו ממה שקרה על המגרש", אמר דובר פרוקטר אנד גמבל, הבעלים של מותג ג'ילט. "לא נגיב על החלטות השופטים". בריבוק היו יותר חד משמעיים: "אנחנו נמשיך לתמוך בו".

לפי מספר מומחים, כגון סטפני ברנסטון מ- Synergy Sponsorship, "הערך הפרסומי של הנרי לא נפגע באופן בלתי הפיך והערך שלו לספונסרים לא יסבול לאורך זמן". עם זאת, לפי ברנסטון לא כדאי לסוכניו לפנות לחברות איריות בקרוב.

"הוא מודל חיקוי למיליונים ככדורגלן", מוסיפה ברנסטון. "הוא גם נתפס כשותף טוב לספונסרים. התדמית שלו אולי התלכלכה בגלל פעולה לא ספורטיבית אבל הוא עדיין יתפס כאחד מהשחקנים הגדולים בדור הנוכחי".

"הוא השאיר חותם גדול על עולם הכדורגל בארסנל וברצלונה", אומר טום קרואו, מומחה לשיווק ספורט. "הדבר שהכי משנה לספונסרים, בסופו של דבר, זה ההצלחה על המגרש".

אגב, הנרי ככל הנראה ימשיך להנות מפופלאריות רבה בצרפת וכנראה גם מהצעות חוזי פרסום מחברות צרפתיות.

"זינאדין זידאן הוא דוגמה טובה למה שעשוי לקרות להנרי", אמר ג'ף סלאק סוכנות הספורט IMG ל"וול סטריט ג'ונרל". "גם אחרי הנגיחה שלו לחזה של מרקו מטארצי הוא נשאר אהוב בצרפת וקיבל חוזי חסות רבים שם. האירוע כנראה הפך את הנרי אפילו ליותר פופולארי בצרפת".

הנרי עצמו גילה היום שהוא שקל לפרוש מכדורגל בינלאומי בגלל השערורייה. "הייתי נסער. שקלתי לפרוש וזו לא הפעם הראשונה. חשבתי לפרוש כבר אחרי מונדיאל 2006 וגם אחרי יורו 2008 אבל הדור החדש היה צריך אותי".

הנרי, שכבש 51 שערים ב-117 משחקים בינלאומיים במדי נבחרת צרפת, אמר גם שהוא הרגיש כי ננטש על ידי ההתאחדות הכדורגל הצרפתית.

"יום אחר המשחק הרגשתי לבד. לבד לגמרי", אמר. "רק אחרי שהוצאתי את ההודעה שלי ראשי ההתאחדות יצרו איתי קשר".

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות