אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
בלעדי ל"כלכליסט": הלקוחות חתמו על חוזי ליסינג אך לסקודה נגמרו המכוניות

בלעדי ל"כלכליסט": הלקוחות חתמו על חוזי ליסינג אך לסקודה נגמרו המכוניות

יבואני הרכב מתקשים להתמודד עם בהלת רכישות הליסינג, שהתעוררה עקב שינוי שיטת המיסוי. העיכובים באספקה עלולים להתבטא גם במיסוי

24.11.2009, 07:01 | תומר הדר

הבהלה לקבלת מכוניות ליסינג לפני סוף השנה יצרה מחסור בדגמים מסוימים, במיוחד בקבוצת המכוניות המשפחתיות - והיבואנים אינם מסוגלים לעמוד בהתחייבויותיהם כלפי הלקוחות. ל"כלכליסט" נודע שצ'מפיון מוטורס, יבואנית סקודה, הודיעה ללקוחות שהזמינו סקודה אוקטביה Business כדי לקבלה לפני סוף השנה, כי עקב מחסור במכוניות לא תוכל לספק את המכונית לפני ינואר.

עבור הלקוחות שהזמינו את המכוניות אלה בשורות רעות, עקב כניסתה הצפויה של שיטת חישוב שווי השימוש הליניארית, הצפויה לייקר במידה ניכרת את שווי השימוש למכוניות מקבוצת השווי השנייה, במיוחד ב־2011–2012. כך, לקוח שיקבל את האוקטביה לפני סוף השנה ישלם בכל חודש ב־2010 שווי שימוש של 2,330 שקל. ב־2011 יעלה שווי השימוש ל־2,720 שקל.

לעומת זאת, עובדים שיקבלו את האוקטביה מינואר יצטרכו לשלם שווי שימוש חודשי לפי השיטה הליניארית. ביום רביעי צפוי נושא שווי השימוש להיסגר בוועדת הכספים; על פי הערכות, ב־2010 יעמוד שווי השימוש לרכב צמוד על 2.05% משווי

הרכב, וב־2011 יעמוד שיעורו על 2.5% ממחיר הרכב. המשמעות: בעבור מי שיקבל את האוקטביה Business אחרי תחילת השנה יהיה שווי השימוש החודשי בשנה הבאה כ־2,400 שקל; ב־2011 צפוי שווי השימוש בשיטה הליניארית לזנק לכ־2,900 שקל.

לאור העובדה שאוקטביה Business היא גרסה מוזלת שהובאה במיוחד כדי להתאים לקבוצת שווי השימוש השנייה, ייתכן שבשנה הבאה היבוא הדגם יופסק לחלוטין. על פי נוסחת שווי השימוש הליניארי, שווי השימוש של מכונית ייקבע ב־2011 כאחוז שייגזר מממוצע המחירים של אותו דגם בשנה הקודמת. אם יבוא הדגם יופסק בתחילת 2010, רשות המסים לא תוכל לחשב את שווי השימוש עבורה ב־2011.

מצ'מפיון מוטורס נמסר: "מדובר במקרה נקודתי שנמצא בתהליך מתקדם לקראת פתרון אפשרי".

תגיות

6 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

4.
האם כל אנשי האוצר נולדו בחלם?
למה אי אפשר לעשות כלום בארץ הזאת בצורה פשוטה והגיונית? מה זה משנה מתי נקנתה מכונית? הרי אין שום הבדל בין מכונית שנמסרה ב- 31.12 לבין אחת שנמסרה ב- 1.1! במקום לקבוע שמודל מסוים יחוייב בסכום מסויים כ"שווי שימוש", בלי קשר ליום מסירתו, המציאו שוב דבר עקום כזה, בדיוק כמו שהיו "קבוצות השימוש", שגרמו נזק עצום: כדי להיכנס ל"קבוצת שווי", היבואנים הפשיטו את הרכבים מכל מה שאפשר היה, כולל אמצעי בטיחות, כדי להוריד את מחירם לתוך קבוצה נמוכה יותר, וכאשר עודכנו מחירי הקבוצות - אוטומאטית עלו המחירים למחיר המרבי בכל קבוצה, בין אם מחיר הרכב ליבואן עלה - או לא!
איציק , חיפה  |  24.11.09
לכל התגובות