אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
בלעדי ל"כלכליסט" - הפתרון של צה"ל לצי הרכב המיושן: מכירה למגזר הערבי צילום: שאול גולן

בלעדי ל"כלכליסט" - הפתרון של צה"ל לצי הרכב המיושן: מכירה למגזר הערבי

בשבועות האחרונים נמכרו יותר מ־600 מכוניות - כ־15% מהיקף צי הרכב הצה"לי. כלי הרכב נמכרו במחירים נמוכים משמעותית

24.11.2009, 11:44 | תומר הדר

משרד הביטחון מצא דרך להיפטר מצי הרכב המתיישן שלו: מכירתו לבני מיעוטים. ל"כלכליסט" נודע כי משרד הביטחון החל באחרונה בשיתוף פעולה עם כמה גורמים העוסקים בסחר רכב בצפון הארץ כדי להיפטר ממלאי המכוניות הבלתי מכורות של הצבא.

עד כה הוכתר שיתוף הפעולה בהצלחה, ובשבועות האחרונים נמכרו יותר מ־600 מכוניות - כ־15% מהיקף צי הרכב הצה"לי. לדברי מקורבים למשרד הביטחון, רוב כלי הרכב נמכרו לסוחרים המשתייכים למגזר הערבי.

עוד עולה מנתונים שהגיעו לידי "כלכליסט" שהרכבים הצבאיים נמכרו במחירים נמוכים במיוחד. כך, לדוגמה, טנדר רנו קנגו בן כשבע שנים נמכר ב־2,000–3,000 שקל.

צי הרכב שבבעלות צה"ל מונה כיום כ־3,400 כלי רכב, רובם מדגמי רנו קנגו, אופל אסטרה ורנו מגאן. המכוניות, שנרכשו לפני שש שנים, יצאו בהדרגה משימוש עם כניסתן של מכוניות ליסינג לצבא.

בשנים האחרונות פרסם משרד הביטחון כמה מכרזים שבהם השתתפו בעיקר סוחרי רכב מאזור המרכז, אך אלו לא רכשו את המכוניות הצה"ליות. הסיבה: מצבן המכני של המכוניות, שנסעו מאות אלפי קילומטרים, ירוד. על פי החוק הנהוג כיום, סוחרי רכב מחויבים על פי חוק בגילוי נאות בפני לקוחותיהם. הגילוי הנאות אינו מאפשר לסוחר להסתיר את היסטוריית הטיפולים שעברה המכונית או את מספר הקילומטרים שנסעה.

 

לעת עתה מסתמן שכלי הרכב הצה"ליים שלא יצליחו להימכר בחודשים הקרובים יועברו לפירוק.

תגיות

37 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

35.
מחדל בטיחותי מקומם איפה משרד התחבורה ?
מכונית בת שבע שצברה מאות אלפי ק"מ בתנאי נסיעה קשים, צריכה ללכת לגריטה ! ושהאוצר יפצה את משרד הביטחון ב2000 3000 השקלים העלובים, מכוניות שחוקות אלה הן מתכון בטוח לתאונות דרכים, וזה יהיה על מצפונם של קברניטי משרדי הממשלה הנוגעים בדבר, אדוני שר התחבורה איפה אתה !!!!!!!!
עודד , מרכז  |  25.11.09
לכל התגובות