אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
הרשות השנייה בודקת הפרת תוכן שיווקי ב"אח הגדול" צילום: אלדד רפאלי

הרשות השנייה בודקת הפרת תוכן שיווקי ב"אח הגדול"

שלחה מכתב ל"קשת" ובו כתוב כי קיים חשש שבתוכנית האחרונה ניתנה חשיפה ארוכה לבזק, אחת מנותנות החסות לתוכנית

24.11.2009, 16:40 | מיכל תוסייה כהן

האח הגדול נמצא תחת עינו של אח גדול אחר. הרשות השנייה בודקת האם בתוכנית המשודרת בערוץ 2 הייתה הפרה של תוכן שיווקי. הרשות שלחה מכתב התרעה לזכיינית "קשת" בו מצויין כי קיים חשש שבתוכנית האחרונה, ששודרה ביום ראשון וקיבלה 33.1% רייטינג, היא הפרה את כללי הרשות, האוסרים על תוכן שיווקי בערוצים מסחריים.

החשש להפרה עלה לאחר שבזק, אחת מנותנות החסות העיקריות של התוכנית, קיבלה חשיפה ארוכה מאוד במהלך התוכנית. משתתפי התוכנית היו צריכים לנחש סודות של עמיתיהם לתוכנית. זאת לאחר שבתוכנית לפני כן,

המשתתפים נכנסו אחד אחרי השני לחדר האח הגדול ושם נאלצו במסגרת "משימת סודות" לחשוף סוד אחד שייחשף במסגרת המשימה.

אחד מהמשתתפים גילה כי בעברו היה מוקדן בשירות של בזק 144. עורכי התוכנית מיהרו לרתום את הסוד לצרכי התוכנית וחשיפתו נהפכה לאחד החלקים המרכזיים בתוכנית. דיברו על הסוד ארוכות שוב ושוב, הזכירו את השם של בזק והראו סרט קצר ממוקד 144 שם דיברו בשבחו של השירות.

בעונה החדשה יש גם טלפון כחול גדול, הצבע של חברת בזק, ודרכו מתקשר האח הגדול למשתתפי התוכנית ונותן להם משימות והפתעות שונות. על כל הפתעה טובה המשתתפים גם מקבלים אסימון בצבע כחול.

תוכנית ה"אח הגדול" נמצאת בבדיקה של הרשות השנייה גם בנושא כמות שעות השידור. על פי כללי הרשות השנייה ממרץ השנה, לכל זכיינית מותר לשדר רק 3 שעות ריאליטי שבועיות, ואילו האח הגדול שידרה בשבוע שעבר 4 שעות.

מהרשות השנייה נמסר בתגובה כי "אכן נשלח מכתב של הפרה לכאורה של כללי הרשות בגין 'פרסומת אגב' (תוכן שיווקי)". לקשת ניתנו שבעה ימים להגיב על המכתב ולהסביר את החשדות להפרה.

תגיות