אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

לראשונה: מחירון יהלומים עולמי זמין לצרכנים

כל צרכן יוכל להיכנס לאתר המחירון, לבחור יהלום על פי גודל, צבע וניקיון ולהתעדכן במחיר המקסימלי עבורו. "הביקש ליהלומים יעלה ב-5% מדי שנה", מעריך אנליסט בתחום

25.11.2009, 07:03 | נעמה סיקולר

הבורסה ליהלומים מתכוננת לימים של "אחרי המשבר" ולעונת המכירות בארצות הברית ומשיקה מחירון יהלומים ראשון מסוגו. אתמול הודיעה הבורסה ליהלומים על השקת מחירון רשמי חדש לצרכן הסופי של חברת איידקס (IDEX). במשך 30 השנים האחרונות ענף היהלומים העולמי היה נתון לשליטה כמעט בלתי מעורערת של מחירון אחד - המחירון של מרטין רפפורט.

המחירון החדש אושר השבוע במוסדות הבינלאומיים של הפדרציה ליהלומים ואמור להפוך ל"לוי יצחק" של תעשיית היהלומים הבינלאומית. כל צרכן יוכל להיכנס לאתר אינטרנט, לבחור יהלום על פי שורה של קריטריונים כמו גודל, צבע וניקיון ולהתעדכן במחיר המקסימלי המוצע עבורו. המחירון החדש נסמך על נתונים שמתקבלים בחברת IDEX הישראלית מחברות בינלאומיות הסוחרות ביהלומים. המחירון יתעדכן מדי חודש, ובמקרים של תנודות חריגות של יותר מ־5% במחירים גם לעתים תכופות יותר.

יוזמות המחירון מקוות כי בקרוב יאמצו אותו רשתות השיווק ויתחילו להציג את מחירי היהלומים שהן מציעות תוך התייחסות למחירון. "עם פרוץ המשבר הכלכלי פנו אלינו יהלומנים מכל העולם וביקשו מאיתנו ליזום מהלך של מחירון אחיד ליהלומים", אמר אתמול ל"כלכליסט" אבי פז, נשיא הבורסה ליהלומים. "עולם היהלומים עבר טלטלה לא פשוטה, יש חברות רבות שאינן איתנו עוד אבל זה גם יצר מצב של הזדמנות ושל שינוי".

פז סבור ששוק היהלומים נמצא בהתאוששות שאת תוצאותיה הברורות נדע רק לאחר סיום מכירות החגים בארה"ב. להערכות שלו הצטרף אתמול גם קן גסמן, אנליסט של חברת IDEX העוקב אחר שוק היהלומים האמריקאי בשני העשורים האחרונים. גסמן העריך אתמול כי מכירות החגים בארה"ב ירשמו עלייה של 2%-3% לעומת אשתקד ויסתכמו ב־7.4 מיליארד דולר. "לאורך כל המשברים האחרונים ראינו ירידה בצריכת היהלומים ועלייה מחודשת, וכך צפוי גם במשבר הנוכחי", אומר גסמן. "הביקוש ליהלומים צפוי לעלות. אנשים ממשיכים להתחתן בקצב הולך וגדל וההערכה היא שבעשור הקרוב יגדלו מכירות היהלומים בשיעור של 4%-5% מדי שנה".

לדבריו, שוק היהלומים סובל מחוסר שקיפות במחירים. "לצרכנים יש מושג די טוב לגבי כמה עולה המכונית או השעון שלהם אבל לא לגבי המחיר של טבעת האירוסים שלהם", אמר גסמן.

שוק היהלומים העולמי מגלגל יותר מ־60 מיליארד דולר מדי שנה, עשירית ממנו הוא יצוא ישראלי. 80% מהשוק הם יהלומים גדולים הנרכשים על ידי צרכנים סופיים ועל ידי סוחרי יהלומים ותכשיטנים שהם קהל היעד של המחירון.

משנת 1978 עד היום מחירון היהלומים הדומיננטי בענף הוא המחירון של מרטין רפפורט, יהודי אמריקאי. הטענה העיקרית נגד המחירון של רפפורט היתה שהוא לא חשוף ללקוח הסופי ושבסיס הנתונים שעליו הוא מסתמך לא ידוע.

תגיות

7 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

6.
TO 5
בס"ד דבר ראשון ,כל המאמר שלך הוא טעות אחת גדולה ,ואני יכול להבין למה תגובתך היא טעות מפני שאינך מסתמך על עובדות יסוד -מפתח בענף היהלומים. ולהלן העובדות: 1. מראשית ההיסטוריה ע"פ ספרי הקודש היהודים:העולם הוקם עיי אבנים טובות ויהלומים! (ראה ערך אבן-שתיה) עיין ספר הזוהר 2.כמו כן החושן שהיה אחד משמונת בגדי הכהן הגדול. ( שמות כ"ח,ט"ז) 3.על מנת להקל עליך את המסקנה ,מדינת ישראל הוקמה עיי ענף היהלומים והעוסקים בענף באמונה-ודי למבין. נ.ב אם כבר מדברים על סיבון שכל כך מפריע לך-איך תסביר את מחירי הרכבים?! במחיר של יונדאי-גטס "חדשה" בישראל,אפשר לקנות מרצדס חדשה בעולם. כל טוב, CAPTAIN KID HAPPY-WAY BOAT HERZLYA MARINA
CAPTAIN KID , KFAR SHMARYAHU  |  26.11.09
5.
גאונים
למה טוב המחירון הזה? עוד דרך לסבן את הצרכן. כל אחד מאיתנו כשהוא קונה משהו יקר - הוא קודם כל בודק באינטרנט.ככה אפשר לדעת את המחיר האמיתי של דברים. בכל מקום המחירון הזה גבוה מאוד על מנת שאפשר יהיה לתת הנחה גדולה לצרכן הסופי והתמים. אז מה זה נותן? מי הצרכן האידיוט שישתמש בזה. אגב המחיר של רפפורט מיועד רק למי שביהלומים. הוא לא אמור לצאת החוצה - אא"כ אחד מאיתנו מוציא אותו. כל מי שעוסק בענף יודע שהמרווחים כל כך קטנים שרק בחלומות אפשר לעשות מחיר שמתקרב לזה. אבל הרוצה להאמין שעכשיו הסטוק שלו שווה יותר = זכותו. חוץ מזה כל המחירון החדש מול הישן הוא טעות. יש שם מחירים לא נכונים מה שמראה עד כמה הכתבה הזאת היא שטות. אבי פז היה רוצה שתהיה יותר תנועה, שיהיה עליות, שהענף יחזור ללפני המשבר אבל הגיע הזמן להבין שהיה משבר ענק. יקח עוד הרבה זמן עד שיקנו שוב מוצרי יוקרה ומותרות במחירים יקרים. אנשים עדיין חוששים ועדיין לא רצים לקנות מוצר מותרות כמו יהלום. היציאה המלאה עדיין רחוקה. הבעיה שלנו היא הירידה בביקוש של הצרכן הסופי ולא המחירון יעשה את ההבדל. שיטפל בשוק הגלם קודם. שם יש בועה ענקית שתוקעת אותנו.
חיימון , הרצליה פיתוח  |  25.11.09
לכל התגובות