אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
פרסום ראשון: סדקים בקואליציית יבואניות הדיזל בעניין המיסוי הירוק

פרסום ראשון: סדקים בקואליציית יבואניות הדיזל בעניין המיסוי הירוק

עד אתמול עמדו שלוש יבואניות של רכבי דיזל בקואליציה מאוחדת מול האוצר, אך צ'מפיון מוטורס צפויה למשוך התנגדותה לנוסחת המס

25.11.2009, 07:34 | תומר הדר

היום (ד') בשעה תשע ורבע בבוקר צפויה להתכנס ועדת הכספים כדי לדון באישור תכנית המיסוי הירוק של האוצר, שבתוכה כלול גם שווי השימוש הליניארי לרכב צמוד.

בין הגופים שמתנגדים לנוסחת חישוב המיסוי הירוק (שמחשבת את הטבת המס שמכוניות יקבלו בהתאם להרכב המזהמים שמנועיהן פולטים) ניתן למנות שלוש יבואניות רכב שחברו יחד לאחרונה כדי לנסות ולשנות את הרכב נוסחת החישוב. היבואניות הן דוד לובינסקי, יבואנית פיז'ו וסיטרואן, קמור, יבואנית ב.מ.וו וצ'מפיון מוטורס, יבואנית מכוניות פולקסווגן, סקודה ואאודי.

דורי מנור, מנכ"ל דוד לובינסקי דורי מנור, מנכ"ל דוד לובינסקי דורי מנור, מנכ"ל דוד לובינסקי

מדובר בשלוש יבואניות רכב שחלק נאה מהיקף מכירותיהם מתבסס על מכירתן של מכוניות בעלות מנועי דיזל. נוסחת המיסוי הירוק המוצעת כיום מטיבה עם מכוניות בנזין ושלושת היבואניות שכרו לאחרונה את שרותיו של הלוביסט בוריס קרסני כדי שישכנע את חברי ועדת הכספים ביתרונותיהן של מכוניות הדיזל.

ואולם, ל"כלכליסט" נודע שאתמול בערב נפגשו נציגים מטעם צ'מפיון מוטורס, יבואנית פולקסווגן, עם אנשי האוצר והצהירו על כוונתם לפרוש מן הקואליציה של יבואניות הדיזל. על פי המתווה המסתמן, היום צפויים אנשי צ'מפיון מוטורס למשוך בוועדת הכספים את התנגדותם לנוסחת המס הירוק הנוכחית, מה שישאיר את דוד לובינסקי וקמור לבד במערכה. בין אנשי האוצר לאנשי צ'מפיון מוטורס הושגה הסכמה שנושא נוסחת החישוב ייבדק בעתיד מחדש, בהתאם לעקומת מכירות רכבי הדיזל.

יצוין שמבין השלוש, צ'מפיון מוטורס היא היבואנית שמכוניות הבנזין שלה הן הכי מתאימות לנוסחת החישוב הנוכחית של המיסוי הירוק - מדובר במכוניות שחלקן הגדול מצויד במנועים קטנים מאוד, בנפח של לא יותר מ-1.4 ליטרים אשר מסוגלים להפיק הספק של מנועים גדולים בהרבה, באמצעות מגדשי טורבו - מה שגורם להם לפלוט מעט מאוד מזהמים אך להפיק כוח רב.

תגיות