אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
יורש אימפריית גוצ'י מוכר את עסקי הקמעונאות המשפחתיים צילום: רויטרס

יורש אימפריית גוצ'י מוכר את עסקי הקמעונאות המשפחתיים

דווקא בתקופה שבה שוק מותגי היוקרה נמצא בירידה, פרנסואה פינו לוקח סיכון ונפטר מעסקי הרהיטים והאלקטרוניקה. פינו: "קמעונאות זה עסק שלא יכול להתפתח בצורה מהירה בחו"ל"

25.11.2009, 09:31 | סוכנויות הידיעות

בית האופנה האיטלקי גוצ'י נמכר לפני כעשור למיליארדר הצרפתי פרנסואה פינו, אשר עד אז התרכז בעסקי חטיבת עצים והפצתם. עתה, בנו נוקט צעד מהפכני לא פחות: הוא מפשיט את החברה מעסקי הקמעונאות הצרפתיים שלה כדי להתמקד במותגי יוקרה בינלאומיים, בהם איב סן לורן ופומה.

פרנסואה הנרי פינו (47), מנכ"ל קבוצת PPR ובעלה של כוכבת הקולנוע סלמה הייק, יוצא לדרך חדשה ומוכר את יחידות הקמעונאיות האירופיות, ובהן רשת האלקטרוניקה הפופולרית Fnac וחנות הרהיטים המוזלת Conforama. "כמה שיותר מהר, כך יותר טוב", אמר פינו בראיון ל"וול סטריט ג'ורנל" שהתקיים במטה החברה בסמוך לשער הניצחון בפריז. ואולם, הוא הדגיש כי לא הציב לתוכניות לוח זמנים מפורט. "יש לנו חולשה רצינית: קמעונאות. זה עסק שלא יכול להתפתח בצורה מהירה בחו"ל, מכיוון שלוקח לצרכנים זמן רב להתרגל למותג לא מוכר", מסביר פינו.

חנות גוצ חנות גוצ'י ברומא | צילום: בלומברג חנות גוצ

על פי הערכות אנליסטים, הקבוצה עשויה להרוויח קרוב ל־4 מיליארד יורו (כ־6 מיליארד דולר) ממכירת הרשתות הקמעונאיות שברשותה. בכוונת פינו להשתמש בהכנסות הללו כדי לרכוש מותגי בגדים ואופנה אחרים ליצירת מחלקת שיווק המוני חדשה שתשקף את יחידת מוצרי היוקרה של החברה.

מבחינת PPR, ש־41% ממנה נמצאים בבעלות משפחת פינו, מכירת המחלקות הקמעונאיות פירושה ויתור על נתח שהיווה יותר ממחצית מההכנסות של החברה ממכירות בשנה שעברה, שעמדו על 20 מיליארד יורו. אף שהיא נחשבת לחברה מוכרת במיוחד בצרפת, PPR החליטה להמיר את עסקי הקמעונאות הצרפתיים שלה בזהות עם ניחוח בינלאומי.

האסטרטגיה החדשה של פינו נושאת עמה סיכונים. יציאה מעסקי הקמעונאות פירושה שימת דגש רב יותר על קבוצת גוצ'י - אשר מותגיה כוללים גם את בית האופנה האיטלקי בוטגה ונטה ואת תכשיטי בושרון - בתקופה שבה מגזר מוצרי היוקרה נמצא בנסיגה. על רקע ירידה בצריכת מותגי יוקרה בשווקים המובילים, בהם ארה"ב, אירופה ויפן, המכירות של גוצ'י נפלו ב־6.4% ברבעון השלישי, לעומת עלייה של 4.6% בהכנסות בתקופה המקבילה אשתקד.

תגיות