אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
השימוש באינטרנט הסלולרי עולה: האייפון והאנדרואיד מובילים בצפיה בפרסומות צילום: גלעד קוולרצ'יק

השימוש באינטרנט הסלולרי עולה: האייפון והאנדרואיד מובילים בצפיה בפרסומות

סוכנות המודעות AdMob מדווחת שהאייפון מוביל ללא עוררין בתחום המודעות שנצפות על ידי לקוחות בעולם, אך בארה"ב האנדרואיד מתחיל להתחרות בו. נתוני Admob צפויים להשפיע רבות על בחירתם של מפרסמים

25.11.2009, 11:09 | יוסי גורביץ
חברת AdMob, המספקת שירותי מודעות לרשת הסלולרית ושנרכשה לאחרונה על ידי גוגל, פרסמה לאחרונה דו"ח ממנו עולה כי בתחום המודעות הסלולריות - כלומר, מספר המודעות שאליהן נחשף משתמש הגולש ברשת הסלולרית - בינתיים אין לאייפון מתחרה, אך האנדרויד צפוי להוות תחרות בקרוב.

מנתוני AdMob עולה כי בארה"ב, האייפון החזיק בשיאו ב-68% משוק המודעות הסלולריות בארה"ב - כעת הוא מחזיק בנתח שוק בארה"ב של 55% - ובכ-50% ממנו בכל העולם. המתחרה הקרוב ביותר לאייפון בתחום בארה"ב הוא האנדרואיד של גוגל: עד לפני ארבעה חודשים, נתח השוק של האנדרויד עמד על 10%, ולאחרונה זינק ל-20%.

צמיחת הנתח העולמי של האנדרואיד בשוק המודעות היתה איטית יחסית, וכעת הוא עומד על כ-11%, לעומת כ-50% של האייפון. מתחרה רצינית אחרת היא נוקיה, שמערכת ההפעלה שלה, סימביאן - שכמעט ואיננה מוכרת בארה"ב - אחראית לנתח שוק של כ-25%. זוהי למעשה ירידה, משום שלפני כשנה נתח השוק של הסימביאן עמד על כ-59%. לנתוני AdMob צפויה להיות השפעה על בחירת הפלטפורמה של מפרסמים.

יש לציין כי השימוש בגלישה סלולרית גואה: חברת אופרה, המייצרת את הדפדפן אופרה מיני לסמארטפונים, דיווחה כי מספר המשתמשים בו עלה מ-32 מיליונים בספטמבר לכ-40 מיליונים באוקטובר, עליה של כ-11%. לאופרה מיני נוכחות ניכרת במיוחד ברוסיה, אינדונזיה, הודו וסין.

תגיות