אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
דרוש בעל בית

דרוש בעל בית

האם יימצא מי שיימנע מלידקום להגיע לסוף דרכה?

25.11.2009, 11:21 | ענת ציפקין

סיפורה של לידקום שהגיעה אתמול לסוף דרכה יכול היה להסתיים אחרת. כפי שקורה לחברות רבות המגיעות לקצה גבול היכולת הכלכלית שלהן, גם אצל לידקום סיבת המוות היתה היעדר מימון. הבנקים ממאנים להזרים לה כסף, ובעלי איגרות החוב שכבר הזרימו בעבר רק מקווים כעת להציל כמה שיותר מהשקעתם.

כששני מקורות המימון הללו מתייבשים, החברות נוהגות לפנות לבעל הבית שיציל אותן. במקרים מסוימים יש לבעל הבית גם כבוד וגם יכולת, והוא מעניק לחברה את חודשי החסד הנדרשים להבראתה. ישנם כמובן גם מקרים אחרים.

אלא שהבעיה של לידקום היתה חמורה הרבה יותר: אין לה בכלל בעל בית, אין לה "אבא" או "אמא" שיהיו מחויבים לה ושיהיו מוכנים לסייע לה בעת צרה.

באירופה ובארצות הברית (אבל לא בישראל) ישנן חברות רבות שמבנה הבעלות שלהן הוא מבוזר. לידקום היא חברה שכזו. שני בעלי המניות הגדולים שלה הם אלקו החזקות(11.9%) של גרשון זלקינד - שכבר מחקה את מלוא השקעתה בחברה - ורימון השקעות המנוהלת על ידי צביקה לימון (7.4%). מלבד אלה, כמעט 70% ממניות החברה הן בחזקת הציבור.

אצל חברות בעלות מבנה בעלות מבוזר, ההנהלה היא זו שנוטלת את המושכות לידיה, ומנסה להבריא את החברה. ואלו השמות הנוצצים שהובאו ללידקום כדי לסייע לה: היו"ר יצחק אנג'ל (לשעבר מנכ"ל ליפמן), הדירקטור שכי גרליץ (מנכ"ל נס טכנולוגיות) והמנכ"ל עופר בלוך (לשעבר מנכ"ל נטפים). כל אלו לא הצליחו להוביל את החברה לחוף מבטחים, ולאף אחד מהם גם לא היו כיסים מספיק עמוקים כדי לתמוך בחברה כמו לידקום.

למעשה, אף לא אחד מבעלי המניות הנוכחיים של לידקום - וגם לא הקודמים - נטל חלק פעיל בניסיונות השיקום של החברה. העובדה שאיש מבעלי המניות הקודמים לא השמיע את קולו במשך כל הסאגה הארוכה שעברה על החברה בשנה האחרונה רק מחזקת את הרושם שכנראה אפילו הם איבדו את האמון ביכולתה של לידקום להחלים.

מבנה ההון המבוזר של לידקום היה לה לרועץ בשנתיים האחרונות. הוא הפך אותה ליעד נוח לניסיונות השתלטות מצד משקיעים שניצלו את רמת המחירים הנמוכה שאליה נקלעה מניית החברה. עם זאת, אותם משקיעים לא ביצעו רכישות גדולות מספיק כדי להיהפך בפועל ל"בעלי הבית".

בשלב זה נראה שלידקום הולכת לקראת סיום דרכה הכלכלית, וזאת בהנחה שלא יימצא פתרון קסם של הרגע האחרון. אבל כל מי שצבר ותק של כמה שנים בשוק ההון יודע שלכל סחורה, פגומה ככל שתהיה, ישנם קונים.

לא מן הנמנע שברגע האחרון יופיע אותו משקיע שיחליט להעמיד ללידקום את האשראי הנדרש לה כדי להעלות אותה על דרך חדשה, וזאת מתוך אמונה מלאה בתוכנית העסקית שלה. השבועות הקרובים יספקו תשובה לשאלה הזו.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות



3 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

1.
דקה 99 - אולי עדיין לא מאוחר!
ניתן להציל את לידקום לצמצם ב50% את מצבת העובדים בייחוד להקטין למינימום ההכרחי את המטה והכספים להקטין את כמות כלי הרכב ל50 רכבים.כולם רכבי 1600, בלי פוזה כולל הנהלה בכירה. להפעיל ניהול קשוח ברמה של פקודות והוראות ברורות לביצוע תוך מעקב ובקרה להביא מכירות בכל מחיר כדי להזרים כסף לקופה ויש פרוייקטים בעולם ובארץ! אנשי המכירות הנוכחיים לא עובדים ואף אחד לא מנהל אותם! לדרוש מכל המנהלים דוח יומי על הביצועים שלהם בייחוד מגורמי התיפעול והמכירות כולל מנהלים במדינות בחול. מנהלים צריכים לצאת לשטח, לדגום את העובדים שלהם ולהיפגש עם הלקוחות. אי אפשר לנהל חברה פרוייקטלית מהמישרד הממוזג בהוד השרון. אם תירצו אין זו אגדה צריך לבקש מעופר אחירז שיחזור, רק הוא יוכל להרים את לידקום!
אנונימי , הדרום  |  25.11.09