אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
טנגו "פתיחת השמים" צילום: עמית שעל

טנגו "פתיחת השמים"

הבוסים הגדולים בלופטהנזה החליטו לבטל את הקו לישראל, אבל bmi תיזכר כמי שמימשה הלכה למעשה את פנטזיית "פתיחת השמים". טיסה סדירה ללונדון ב-379 דולר? בקרוב זיכרון מתוק

25.11.2009, 21:13 | יסמין גיל

הגדלת התחרות, הקטנת המחירים - בשנים האחרונות סיסמאות "פתיחת השמים" נזרקו לכל עבר, מבטיחות עולם שכולו דילים זולים לחו"ל. אלא שבפועל השמים מישראל ואליה לא בדיוק "נפתחו", ובמרבית הקווים לחו"ל נותר הנוסע עם בחירה מצומצמת עד לא קיימת של חברות תעופה. לא כך בקו ת"א-לונדון-ת"א, אשר ב-21 החודשים האחרונים היווה מודל לתחרות שהובילה להורדת מחירים, ולא רק כסיסמה.

הימים שבהם טיסה ללונדון נחשבה לפרויקט כלכלי מאתגר במיוחד, לא רחוקים בזיכרון. מדובר בטיסה ארוכה יותר מאשר ליעדים אחרים באירופה; מסי הנמל לנוסע שעובר בנמל התעופה הית'רו שבלונדון, הם בין הגבוהים; גם שער החליפין ללירה האנגלית גבוה יחסית. הוסיפו לתערובת הזו שתי מתחרות ותיקות, שהיו נטועות היטב בקו, והרי לכם המתכון לכרטיס טיסה במחיר שלא בדיוק מאפשר גיחה ל"סיילים" של רחוב אוקספורד.

אבל bmi טרפה את הקלפים. זה לא קרה ביום וגם עלה לה לא מעט כסף, אבל התוצאה: חוקי המשחק השתנו. בריטיש איירווייס, אל על, bmi ולאחרונה הצטרפה גם איזי-ג'ט במודל ה"לואו קוסט" השונה שלה - נאלצו לשנות, להשתנות ובעיקר לחזר אחרי הנוסעים. ומי מאיתנו לא אוהב להיות מחוזר?

בשנה האחרונה הפך הקו ללונדון ללב ליבן של ההתרחשויות. לסמל היתרונות שב"פתיחת השמים". יש עוד קווים כאלה מישראל: ניו יורק, פריז, אולי גם רומא וברלין - אך דווקא לונדון תפסה את הכותרות. אמנם גם המשבר הכלכלי והירידה בתנועה העסקית ללונדון תרמו לאווירת החיזור הנעימה, אולם ספק אם היינו זוכים לראות את היום שבו חברה סדירה תציע כרטיס טיסה ללונדון ב-379 דולר, לולא נכנסה bmi ושינתה את שיווי המשקל.

היציאה של bmi מפעילות בישראל הפתיעה רבים, ולו בשל העובדה שזו מפסיקה את הפעילות למרות ההצלחה שלה זכתה בארץ. הסיבות להפסקת הפעילות שמורות אצל הבוסים הגדולים בלופטהנזה, חברת האם. ייתכן והקו יקר מידי להפעלה, ייתכן והוא עדיין לא הגיע לרמת רווחיות מספקת. דבר אחד בטוח: בריקוד הטנגו של "פתיחת השמיים", מדובר בצעד אחד אחורה עבור הצרכן הישראלי.

תגיות

4 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

4.
ל 3 הותיקה כמה שאת מבינה וצודקת
את נגעת בנקודות שחברות התעופה מעדיפות לדחוק ולטמון ראשן בחול. לא כולן ישנן כאלו שהבינו את חומרת המצב ונהגו או נוהגים בהתאם לעומת כאלה כמו שכתבת חולבים את עטינייה היבשים של הפרה ואין כבר מה לחלוב. ואז את שואלת את עצמך איך ייתכן שישנן חברות כמו האמריקאיות למשל שמתנהלות בארץ במינימום כח אדם מול אחת שמשאביה בלתי נדלים אני חייבת הסבר הגיוני או שאין כזה בכלל
שלי  |  29.11.09
3.
נגמרה או נגמרת חגיגת הבזבוזים
כאחת שעבדה בענף התעופה כ12 שנה אני יכולה להאיר את עינכם שחגיגות הבזבוזים מסתיימת. מסיבות אירוחים שהיו מנת חלקם של המנהלים מגיעה לסיומה וכפי הנראה גם מנהלים אלה שלא חסו על כספי חברתם בדרך הבייתה יחזירו את מכוניות הפאר שלהם ויבינו שהפרה שחלבו אותה יבשו עטינייה מסעדות הפאר יסתדרו בלעדיהם ואלו שישארו יצטרכו לשנס מותניים ולעבוד ולכן תפיסת העולם של לופטנהזה נכונה ובסופו של תהליך כולם יצאו נשכרים כמובן אלו שישכילו להבין את חומרת המצב
יודעת לא פחות טוב  |  29.11.09
2.
פתיחת השמיים ומחירי ריצפה
למגיב הראשון: למה אתה חושב שהם הפסיקו לטוס לכאן?? בגלל הפיגועים? בגלל הבניה בהתנחלויות? בגלל גלעד שליט? בגלל שלא גומרים את הרכבת בת'א/י-ם? (מחק את המיותר). לא!!! פשוט מאד בגלל שמחיר כזה הוא מחיר הפסד!!! ואף חברה לא רוצה למכור במחירי הפסד שום דבר!!! חבל שמגיבים בלי לדעת ובלי מושג. ואם המשבר הזה יימשך, גם איזיג'ט לא תמשיך לטוס הרבה זמן לכאן, וכך עוד חברות. בנוסף, אם חס וחלילה תחול הרעה במצב הביטחוני, תראה איך כל החברות "הנפלאות" הללו בורחות בפאניקה, ונשארות רק החברות הישראליות להטיס אותך ואת חבריך לחו'ל!!
אחד שיודע יותר מהראשון שהגיב!!  |  27.11.09
1.
כל מילה בסלע
כל הכבוד ליסמין. את צודקת 100%. אנחנו הצרכנים הפסדנו מלכתה של BMI. זו חברה שאמנם לא טסתי בה אבל מה שהיא עשתה לתחרות בקו כל כך דומיננטי יכול להילמד בכל ספרי כלכלת השוק החופשי. הם עשו עבודה נפלאה ויסמין קלעה בול - כנראה שהגרמנים לא מעניינים לתת זמן לקו שיתבגר ויביא את הרווחים בעוד שנה. הם מחפשים לחתוך ומהר. אי אפשר להאשים אותם אבל מי שבסופו של דבר סובל זה הצרכן שאל על ובריטיש ימשיכו לעשוק אותו לאחר הפסקה של שנה ומשהו. חבל שאתם הולכים BMI...
היחיד שיודע  |  25.11.09