אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מחקר: משתמשי אייפון מוכנים לשלם על תוכן - יותר מאחרים צילום: בלומברג

מחקר: משתמשי אייפון מוכנים לשלם על תוכן - יותר מאחרים

ההערכה: המשתמשים "הורגלו" על ידי האפסטור, חנות האפליקציות של אפל, לרכישת תכנים בתשלום

26.11.2009, 10:09 | יוסי גורביץ
משתמשי אייפון מוכנים לרכוש תוכן יותר ממשתמשים אחרים. כך עולה מסקר של חברת Olswang, פירמת עורכי דין המתמחה בתקשורת, שערכה סקר נרחב בנושא; הסקר נערך בקרב כ-1,000 מבוגרים וכ-500 קטינים.

73% ממשתמשי האייפון (לעומת 58% מהאוכלוסיה הכללית) אמרו כי יסכימו לשלם עבור גישה מקוונת לסרט שזה עתה יצא לאקרנים; 67% ממשתמשי האייפון (לעומת 52%) אמרו שישלמו עבור גישה לסרט שלא יהיה זמין ב-DVD בחודשיים הקרובים; 41% (לעומת 30%) אמרו כי יהיו מוכנים לשלם דמי מנוי עבור סדרת הטלוויזיה החביבה עליהם, ו-42% (לעומת 30%) אמרו כי ישלמו עבור ספר מקוון.

המגזין Wired העריך כי הסיבה לפערים הללו היא שמשתמשי האייפון "הורגלו" על ידי האפסטור, חנות האפליקציות של אפל, לשלם עבור תוכן. מבחינה מעשית, אמרו אנשי Olswang כי עדיף ליוצרי תוכן מקוון להשקיע באפליקציות אייפון, שכן הסיכוי שלהם לקבל תמורה כספית עבורו מהם גדול מזה של שיווק לאוכלוסיה הכללית. Wired העריך עוד כי אם אפל אכן תוציא את מחשב ה-Tablet שלה, ובהנחה שמשתמשי הטאבלט יתנהגו כמו משתמשי האייפון, הטאבלט עשויה לסייע לתעשיית התוכן, הנמצאת בקשיים ניכרים.

תגיות