אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
פרשנות: הישג מפוקפק למעמד הביניים

פרשנות: הישג מפוקפק למעמד הביניים

עם יד על הלב, כמה אתם באמת מבינים בנושא שווי השימוש? רוב הציבור בישראל אינו מבין דבר וחצי דבר בנושא הזה. לכן מדובר בנושא שכל כך קל לשלל לוביסטים, אנשי יחסי ציבור ועסקנים להציג כסוגיה הרת גורל

26.11.2009, 10:06 | תומר הדר

עם יד על הלב, כמה אתם באמת מבינים בנושא שווי השימוש? זו לא בושה לומר את האמת. רוב הציבור בישראל אינו מבין דבר וחצי דבר בנושא הזה. לכן מדובר בנושא שכל כך קל לשלל לוביסטים, אנשי יחסי ציבור ועסקנים להציג כסוגיה הרת גורל שעתידה לשנות את פניו של מעמד הביניים ומינימום לגרום לו לרדת מהארץ, כמו שכתוב בטוקבקים.

האמת - אם תוכנית שווי השימוש הליניארי המקורית היתה עוברת בשבוע שעבר בוועדת הכספים, הציבור היה מרוויח הרבה יותר. כך לדוגמה, על פי המתווה המקורי היה אמור שווי השימוש על מאזדה 3 להתייקר ב־200 שקל בלבד למי שלקח את המכונית אחרי תחילת השנה בהשוואה למי שבחר בה בשיטת הקבוצות. מדובר בעלות של פחות מארוחת ערב. ב־2011 היה אמור שווי השימוש הזה להתייקר בעוד כ־300 שקל.

אבל אז נכנסו לתמונה הלוביסטים. הם צעקו על פגיעה במעמד הביניים, האנשים העובדים. וכך נוצר הישג מול רשות המסים: שווי השימוש בשנת 2010 ירד. ועכשיו אין כמעט הבדל בשווי השימוש בשנת 2010 לפי השיטה הליניארית ושיטת הקבוצות. ומה יהיה בשנת 2011? על זה אף אחד לא נתן את הדעת. התשובה היא תוספת שיכולה להגיע אפילו ל־800 שקל בשכר הברוטו. לא נעים, במיוחד כשאתה משתייך למעמד הביניים.

וכאן נשאלת שאלה: מי הפעיל את הלוביסטים האלה, שמצטיינים בחוסר יכולת לראות את העתיד ולהבין את הפגיעה המשמעותית כל כך בהכנסתם של אלה שהם מתיימרים לייצג? מי המרוויח העיקרי מכל התוהו ובוהו הזה שנוצר בשוק בגלל פחות מ־200 שקל? את התשובה תראו בשבוע הבא, כאשר דו"ח המסירות של איגוד יבואני הרכב יצביע על עלייה היסטרית בהיקף המסירות לחברות הליסינג.

תגיות