אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
סיכום חדשות האייפון: אפל מתייצבת לצידה של AT&T

סיכום חדשות האייפון: אפל מתייצבת לצידה של AT&T

אפל נכנסת לקרב בין ורייזון ל-AT&T, חברת משחקים נוטשת את הפיתוח לאנדרואיד לטובת האייפון, ווירוסי האייפון עולים מדרגה

26.11.2009, 20:35 | שי ענבל

כל החדשות, כל המדריכים, כל הטיפים. אייפוניסט גם בפייסבוק

אפל נוקטת עמדה בקרב בין AT&T ל-Verison

הכל התחיל כאשר ורייזון, מפעילת התקשורת הגדולה בארה"ב, החלה לצאת בשורת קמפיינים אגרסיביים התוקפים את המתחרה AT&T, תוך שימוש בסיסמה "There's a map for That" - פרודיה על סלוגן האייפון הידוע: "There's an app for That". הפרסומת השוותה בין רמת הפריסה של רשתות הדור השלישי בשתי החברות ועוררה הדים רבים בעיקר בשל הפגיעה בבטן הרכה של AT&T, הידועה בבעיית הניתוקים התכופים שלה מהאינטרנט.

בחברת AT&T לא נשארו חייבים והחליטו לקחת את העניין לבית המשפט. התביעה טענה כי הפרסומות של ורייזון "מטעות" וגורמות לנזק משמעותי, משום שהן לא מציינות את רשת הדור השני של החברה, המכסה את כל ארה"ב. בחברה אף דרשו להוציא צו מניעה לשידור הפרסומות בטלוויזיה.

השיא היה ככל הנראה בפרסומת הזו, בה תקפה החברה גם את AT&T וגם את האייפון בו זמנית:

 

בפרסומת זו מכשיר האייפון מגיע אל "אי הצעצועים הלא יוצלחים" (Island of Misfit Toys), מקום בדיוני שמקורו בסרט ישן על חג המולד. במקום זה נמצאים כל הצעצועים שאיש לא רוצה, לא צריך ושאינם פועלים כהלכה. בסרטון שוב משתמשת ורייזון במפה המציינת את רמת הכיסוי של רשת דור השלישי של AT&T בארה"ב. בעקבותיה, נטען בפרסומת, האייפון הנו צעצוע לא מוצלח.

הכישלון של AT&T בבית המשפט למנוע את המשך שידורי הפרסומות של ורייזון גרמו לה להבין שאין ברירה וכי היא חייבת להשיב מלחמה בחזרה. או אז יצאה החברה עם קמפיין משלה, בה היא מתגאה בפריסת רשת הדור השני שלה, ומציינת שכדי לדבר בטלפון ולגלוש באינטרנט באותו זמן ברשת של ורייזון, יש צורך בשני טלפונים נפרדים.

אך ההתפתחות האחרונה היא המעניינת מכולן: אפל בכבודה ובעצמה נכנסה למגרש עם פרסומות משלה, בה מודגם כיצד ניתן לגלוש ולדבר באותו זמן עם האייפון. בסיום הפרסומת שואל הקריין ברטוריות: "האם הטלפון והרשת שלך מסוגלים לעשות זאת?"

על אף שהפרסומות ססגוניות ומוצלחות כדרכה של אפל, ראוי לשים לב כי מדובר במחזה נדיר, ושזוהי למעשה הפעם הראשונה בה היא מתייצבת לצידו של המפעיל הבלעדי שלה בארה"ב. הרשת הבעייתית של AT&T היא נקודת התורפה של המכשיר ונראה כי כל כתבי הטכנולוגיה בארה"ב מסכימים שהצעד הנכון עבור אפל יהיה לשווק את האייפון גם ברשתות אחרות, ולהסיר את הבלעדיות של AT&T. עד כה, ורייזון הייתה מועמדת ראויה לכך, אך ככל הנראה לקוחות ורייזון ייאלצו להסתפק בזמן הקרוב במכשיר האנדרואיד של מוטורולה.

הסיבה האמיתית להצלחת האפסטור

מודל כלכלי חזק. האפסטור מודל כלכלי חזק. האפסטור מודל כלכלי חזק. האפסטור

חברה צרפתית קטנה בשם Gameloft, המפתחת בין היתר משחקים עבור האייפון והאנדרואיד, הודיעה בשבוע שעבר כי היא מקצצת את ההשקעה בחנות האפליקציות של האחרונה. "החלטנו לקצץ במשאבים באנדרואיד, בדיוק כמו רבים אחרים", אמר מנהל הכספים של החברה וחשף סוד אפל. "13% מההכנסות שלנו מגיעות מהאייפון, שהן פי 400 מהאנדרואיד. איש אינו עושה שם רווח משמעותי". לדברי החברה, גוגל לא הצליחה לגרום למשתמשים לקנות מוצרים מחנות האפליקציות של מערכת ההפעלה שלה.

צעד זה של Gameloft הצליח לקומם לא מעט מאוהדי הפלטפורמה, האנדרואיד. אולם תוצאות סקר של פירמת עורכי הדין Olswang שהתפרסמו השבוע, מחזקות את הטענה של גיימלופט. על פי הסקר, משתמשי האייפון יותר נוטים לשלם על תוכן דיגיטלי מאשר כלל האוכלוסיה. הם הורגלו לכך על ידי האפסטור, אלא מה.

וכאן טמון סוד העניין: הנוחות והאיכות של האפסטור הן שמושכות אליה מפתחים רבים כל כך. הודות לחוויית שימוש משובחת וקהל שרגיל לשלם על תוכן דיגיטלי, מפתח רציני שמעוניין לקבל תגמול על עבודתו יפנה קודם כל אליה. לא לבלקברי, לא לאנדרואיד ולא לנוקיה. ואין לכך שום קשר לנתח השוק של האייפון.

המפתחים שסובלים מנחת זרועה של אפל יחזרו מהר מאוד לחיקו של האפסטור, ברגע שיבינו שמעטים מאוד יהיו מוכנים לשלם עבור המוצר שלהם באנדרואיד. עם כל הביקורת על תהליך האישור המייגע והצביעות של אפל, שגורמים למפתחים מסוימים לנטוש את הפלטפורמה - עדיין מדובר במקום בו נמצא הכסף הגדול.

 

תולעי האייפון עדיין לא מצליחים לנגוס באפל

בתחילת השבוע הגיחה לאוויר העולם עוד תולעת אייפון למכשירים פרוצים, אשר התגלתה כמסוכנת בהרבה מקודמתה. הפעם הפעולה לא הסתכמה בהחלפת הרקע במכשיר לתמונתו של ריק אסטלי, אלא לגרימת לנזק של ממש. פריצה לחשבון הבנק, בוטנט והתפשטות ברחבי הרשת הן רק חלק מתופעות הלוואי והסכנות הכרוכות בהידבקות בווירוס, אשר נכנס למכשיר באמצעות אותו חור אבטחה בו השתמש קודמו - אי שינוי סיסמת ברירת המחדל.

לפרוץ את המכשיר זה דבר אחד, לא לשנות את סיסמת ברירת המחדל של הטלפון זה כבר דבר אחר, שדורש רמה לא מבוטלת של תמימות. אפל מצידה, לא היססה וגם הפעם מיהרה להגיב ולהזהיר מפני פריצת המכשיר, פעולה המבטלת את האחריות וחושפת אותו לאיומי אבטחה שונים ומשונים.

במקביל, הצורך לאנטי-וירוס לאייפון שב והתעורר השבוע פעם נוספת, מהחשש שהתולעת הבאה שתצא עלולה לפגוע גם במכשירים שאינם פרוצים. אפל מתנגדת בינתיים לשילוב כל תוכנת אנטי-וירוס באייפון, בטענה שאין צורך במוצר כזה. חברות האבטחה, המעוניינות לספק שלל אנטי-וירוסים נאלצות לחכות, שכן על אפל לשתף עמן פעולה לא רק באמצעות אישור האפליקציה שלהן באפסטור, אלא גם במתן היכולת הטכנית לאפשר להן לרוץ ברקע - דבר שעדיין אינו אפשרי באייפון.

(חזרה למדור אייפוניסט - iphonist.calcalist.co.il)

(ה-RSS, הטוויטר ועמוד הפייסבוק של אייפוניסט)

תגיות