אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
בצל המשבר: עונת הקניות בארה"ב כבר החלה צילום: בלומברג

בצל המשבר: עונת הקניות בארה"ב כבר החלה

הרשתות פתחו חנויותיהן כבר בליל חג ההודיה; וול מארט מוכרת מסכי פלזמה 42 אינץ' ב-448 דולר וטויס אר אס מציעה הנחות של עד 65%

27.11.2009, 10:18 | סוכנויות הידיעות

הקניות לחגים בארצות הברית מתחילות השנה מוקדם מהרגיל. רשתות רבות, כולל וול מארט ואולד נייבי פתחו את החנויות ופצחו במבצעי "בלאק פריידי" כבר ביום חמישי במהלך חג ההודיה, בתקווה להרוויח מהשעות הנוספות. טויס אר אס לדוגמה, פתחה את החנויות כבר בחצות של יום חמישי. במקביל, חנויות מקוונות מיהרו כבר בתחילת השבוע לצאת במבצעים מזמינים.

לאחר שבשנה שעברה נרשמה הירידה הגדולה ביותר בקניות החג בעשורים האחרונים, החדשות הטובות הן שתעשיית הקמעונאות נכנסת לעונת הקניות הנוכחית כשהיא חמושה במלאי קטן יותר וסחורה פרקטית יותר שמשקפת את מגמת הקניות החדשה של הקונים לנוכח המיתון.

וול מארט: 42 אינץ' ב-448 דולר

אולם, לאור שיעור האבטלה הגבוה שעומד על 10.2% ובעיות האשראי שממשיכות ללוות את הצרכנים, מעריכים האנליסטים כי מכירות החג יסתכמו ברמה דומה לזו שנרשמה בשנה שעברה. על אף שבספטמבר נרשמה תנועה ערה יותר בחנויות, הקמעונאים מדווחים על האטה במכירות מאז ליל כל הקדושים שנחגג בסוף אוקטובר.

הרשתות הגדולות יצאו העונה במבצעים קורצים במיוחד. וול מארט, הקמעונאית הגדולה בעולם, מוכרת במסגרת מבצעי "בלאק פרידיי" מסכי פלזמה 42 אינץ' ב-448 דולר, ואילו טויס אר אס הקדימה את התחלת המבצע בחמש שעות לחצות, ובמסגרתו תציע עד 65% הנחה על מגוון צעצועים.

בלאק פריידי מסמל את תחילת עונת הקניות לחגים, אולם על אף היענות הקונים הוא אינו מספק תחזית ממשית לשאר העונה, שמהווה יותר מ-40% מהמכירות השנתיות והרווחים בחנויות רבות.

תגיות