אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
פייסבוק וטוויטר משתלטות על עונת קניות החגים בארה"ב צילום: בלומברג

פייסבוק וטוויטר משתלטות על עונת קניות החגים בארה"ב

במהלך "יום שישי השחור", יום הקניות שלאחר חג ההודיה, השתמשו לקוחות ומוכרים במדיה חברתית כדי למצוא את העסקאות הטובות ביותר

29.11.2009, 10:05 | יוסי גורביץ
יום שישי שלאחר חג ההודיה, המכונה "יום שישי השחור", הוא היום הראשון של עונת החגים בארה"ב, ומתאפיין בחנויות הנפתחות מוקדם מהרגיל ובעסקאות מכירה זולות במיוחד. השנה, שימשה המדיה החברתית – בעיקר טוויטר ופייסבוק – כאמצעי מרכזי לקונים שחיפשו את הדילים הטובים ביותר.

הניו יורק טיימס כינה את ההמולה "כריסמס הטוויטר הראשון": חנויות הענק, במיוחד חנויות האלקטרוניקה, השקיעו מאמץ ניכר במעקב אחר רצונותיהם של הלקוחות, כפי שהובעו בטוויטר ורשתות אחרות, ובחלק מהמקרים גם בתגובה ישירה עליהם. בין השאר פורסם מקרה של אשה שרכשה מכשיר ניווט, לא הצליחה להפעיל אותו, התלוננה על כך בזרם הטוויטר של בסט ביי, שבה נרכש המכשיר, ובתוך חמש דקות קיבלה פניות סיוע משני עובדי החנות, שהצליחו לפתור את הבעיה.

חנויות אחרות השתמשו בזרם הטוויטר שלהן כדי לציין את מצב החניה באזור, ולהפנות קונים לאתרי חניה אחרים; חלק מהן השתמשו בו כדי לציין את מצב המלאי בחנות, וכמובן – לעדכן על מבצעים. 47% מהחנויות הקמעוניות, על פי סקר שמצטט הניו יורק טיימס, אמרו כי יגבירו את השימוש ברשתות חברתיות במהלך עונת החגים הקרובה; חלקן ניסו לשכנע את הקונים להפוך לקוראים קבועים של זרם התקשורת שלהן, בין השאר באמצעות מבצעים ייעודיים למשתמשי טוויטר ופייסבוק,

עם זאת, סוכנות הידיעות רויטרס מדווחת שהשימוש בטוויטר ובפייסבוק רווח בעיקר בצד הקונים, שחיפשו מידע שכתבו ידידים או סתם משתמשים על מוצרים שרצו לרכוש, והשוו מחירים. עם זאת, חלק ניכר מהקונים משתמש בשיטות התקשורת הישנות: 40% אמרו לסוקר שיעקבו אחר מודעות בעיתונים המקומיים שלהם, ו-29% אמרו שיבחנו פלאיירים ואמצעי פרסום אחרים. 27% אמרו כי יעקבו אחרי אתרים המוקדשים ל"יום שישי השחור" בחיפוש אחר עסקאות, ו-24% אמרו כי יבחנו את אתריהן של החנויות הקמעונאיות.

תגיות