אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
הציבור מתלונן על גביית יתר בטלוויזיה

הציבור מתלונן על גביית יתר בטלוויזיה

2,619 תלונות הגיעו השנה למועצה לשידורי כבלים ולוויין. 8% מהתלונות הן על בעיות טכניות ובעיות קליטה ו־8% מהתלונות הן על התוכניות המשודרות. 3% מהתלונות הם בקשות מידע על חוקים ותקנות הנוגעים לתחום השידורים הרב־ערוציים, ואילו 1% מהלקוחות התלוננו על נושאים בעלי אופי משפטי

30.11.2009, 07:09 | מיכל תוסייה כהן

פרק תלונות הציבור נגד המועצה לשידורי כבלים ולוויין בדו"ח משרד התקשורת מגלה כי מספר התלונות שהגיעו למועצה ב־2008 הוא 2,619. מדובר בעלייה של כ־53% לעומת מספר התלונות למועצה ב־2007.

התלונות מחולקות לכמה קטגוריות: כספים, שידורי ספורט, שירות, הערמת קשיים על ניתוק, בעיות טכניות ובעיות קליטה, תוכניות, מידע ושונות. מהדו"ח עולה כי התלונות הרבות ביותר, 31% מכלל התלונות, היו בתחום הכספים: 817 איש התלוננו על גביית תעריפים מעבר למוסכם, גביית קנס יציאה, חיובים כפולים של HOTו־yes, גביית תשלום עבור צפייה במשחקי כדורגל וביטול אגרת רשות השידור.

במקום השני במסדר התלונות נמצאים שידורי הספורט, 15% מהתלונות - 380 איש. קהל האוהדים של משחקי הכדורגל והכדורסל התלונן על זליגת תכנים של משחקים חשובים לערוצים בתשלום, שידור משחקים מהליגה האיטלקית בערוצי ספורט 1 וספורט 2 וביטול האפשרות לרכוש משחק בודד.

במקום השלישי נמצאות קטגוריות איכות השירות ושונות, כל אחת עם 11% מהתלונות, בסך הכל 564 איש. באיכות השירות מתלוננים הלקוחות על התנהגות לא אדיבה של מחלקת השירות ללקוח, אי הגעת טכנאי, עיכוב בחיבור לשירותים, המתנה ארוכה לשירות ועוד. בשונות הגיעו תלונות על אי־ משלוח חשבוניות מודפסות באופן שוטף, האשמות מחברת HOT על חיבורים לא חוקיים ואיומים בנקיטת הליכים משפטיים.

8% מהתלונות, 216 איש, הן על בעיות טכניות ובעיות קליטה ו־8% מהתלונות הן על התוכניות המשודרות. בין השאר התלוננו לקוחות כי HOT ו־yes שידרו תוכניות הכוללות ביטויים מיניים ואלימות. 3% מהתלונות הם בקשות מידע על חוקים ותקנות הנוגעים לתחום השידורים הרב־ערוציים. 1% מהלקוחות התלוננו על נושאים בעלי אופי משפטי.

תגיות