אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מחקר: טוויטר לא מייצג את רוח הזמן

מחקר: טוויטר לא מייצג את רוח הזמן

אחת הטענות של תומכי טוויטר הוא שהוא מייצג את "רוח הזמן" - מה שאנשים חשים ברגע נתון. מחקר מצא, עם זאת, שלנושאים הבוערים בטוויטר אין קשר לנושאים הבוערים בשאר העולם

30.11.2009, 14:39 | יוסי גורביץ
האם טוויטר מייצג את ה"צייטגייסט", רוח הזמן? האם הוא משמש מדד טוב למה שאנשים חושבים ברגע נתון? לפני כשנה, זו היתה טענה מקובלת בקרב תומכי טוויטר: Google Trends, נטען, מסוגל לומר על מה אנשים חושבים, אבל עושה זאת באיחור של כיומיים; טוויטר מסוגל לשקף את מחשבותיהם בזמן אמת. אלא שמחקר שמצוטט בטק-קראנץ' מטיל ספק בטענה הזו.

ויק סינג, לשעבר מהנדס בכיר ביאהו, אסף כ-10 מיליון טוויטים שנכתבו בסוף יולי, לקח מתוכם את הנושאים הבוערים (Trending) והשווה אותם לנושאים בוערים שברשימה של גוגל. מהנתונים שבחן ויק עולה כי הציוץ הממוצע מכיל 6.28 מושגים, שהם אורך אידיאלי לחיפוש - אבל שפחות משני אחוזים מהנושאים הבוערים בטוויטר תאמו את אלו שברשימה של גוגל.

כלומר, יכולת החיזוי של טוויטר כלפי מה יעניין את כלל המשתמשים נמוכה מאד. מן הראוי לציין שמספר המשתמשים בטוויטר, אף שמספרם עלה משמעותית בשנה האחרונה, עדיין שולי ביחס למספר המשתמשים בגוגל, ושסביר שמאחר והשימוש בטוויטר נפוץ בקרב מבינים בטכנולוגיה משמעותית יותר מאשר בשאר האוכלוסיה, תהיה בכך הטיה של הנושאים הבוערים.

הטענה שטוויטר משקף את מצב הרוח הושמעה במיוחד במהלך "המהפכה הירוקה" באיראן, במהלך הקיץ, שנתפסה כמהפכה שמנווטת על ידי טוויטר. אבל מחקר שנעשה לאחרונה מצא ששיעור המשתמשים בטוויטר בקרב האוכלוסיה עומד על כ-0.027%.

תגיות