אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
תביעה נגד רשות המסים: "רפורמת המיסוי הירוק שונתה באופן הפוגע ביבואנים" צילום: בלומברג

תביעה נגד רשות המסים: "רפורמת המיסוי הירוק שונתה באופן הפוגע ביבואנים"

היבואן שמואל זיסמן טוען כי בעקבות שינוי שנעשה ברפורמה נאלץ לשלם תוספת של 25 אלף שקל על יבוא של רכב היברידי

30.11.2009, 17:08 | הדר קנה
"רפורמת המיסוי הירוק שונתה כלאחר יד ללא שום התראה מספקת, כמעט בחשאי, ללא מתן זמן לצורך התארגנות, ללא תקופת מעבר המתיחסת ליבואני רכב שהסתמכו על הפרסומים, באופן הפוגע ביבואנים", כך נטען בתביעה ראשונה שהוגשה נגד רשות המסים ומשרד התחבורה על ידי יבואן רכב.

היבואן שמואל זיסמן הגיש תביעה לבית משפט השלום בבית שמש בטענה להטעייה בכל הקשור לרפורמת המיסוי על רכבים לא מזהמים.

זיסמן הגיש את התביעה באמצעות עוה"ד גיל נדל והילה וולגמוט. לטענתו הוא ייבא מארה"ב רכב היברידי מסוג טויוטה קמרי, והוטעה בכל הקשור לחישוב מס הקנייה. לטענתו רשות המסים גבתה ממנו מס בשעור גבוה מזה שפורסם על ידם תחילה בהתאם לסיווג הרכב ברפורמת המיסוי.

לטענת זיסמן, בחודש ינואר 2008 פרסמה רשות המסים דו"ח בו פורטה רפורמת המיסוי על רכבים, שנועדה לתמרץ מעבר לכלי רכב לא מזהמים. נתוני הרכב יילקחו לפי תקן אירופי או אמריקאי. בהתבסס על הפירסומים הנ"ל הוא חישב את העלויות הכרוכות ברכישת הרכב ובתשלום המסים שיחויב בגין היבוא, והחליט לרכוש רכב היברידי מסוג טויוטה קמרי. לדבריו, על פי פרסומי רשות המיסים הרכב הנ"ל דורג בדרגת זיהום 2 ובציון ירוק, והחיוב במס קנייה שהיה אמור להיות בגינו הוא בשיעור של 30%.

בחודש יוני 2009 הזמין זיסמן את הרכב מארצות הברית, אך כאשר הגיע חודשיים לאחר מכן גילה לתדהמתו, בניגוד לפרסומי עבר, כי משרד התחבורה הבחין בין רכבים שנבדקו ע"פ תקינה אמריקאית לבין אלו שנבדקו ע"פ תקינה אירופית וקבע, כי את נתוני הפליטה לרכב בתקינה אמריקאית אין לקבל כפי שהם דווחו. כתוצאה משינוי המדיניות הוצב הרכב בדרגת זיהום 3, שמחייב בתשלום מס קניה בשיעור 90%.

לדברי זיסמן, כתוצאה מעמדתו החדשה של משרד התחבורה, ועל מנת שיוכל לשחרר את הרכב בישראל, נאלץ לשלם מס קנייה הגבוה בכ-25 אלף שקל מכפי שחישב.

קבלו ישירות למייל שלכם את החדשות האחרונות בתחום המשפט. לחצו להרשמה

תגיות