אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מו"ל בריטי גדול מתחיל לגבות תשלום על אתרי האינטרנט שלו צילום: בלומברג

מו"ל בריטי גדול מתחיל לגבות תשלום על אתרי האינטרנט שלו

מדובר בעיקר בעיתונים אזוריים, והתשלום הוא נמוך – חמישה ליש"ט לשלושה חודשים

01.12.2009, 10:45 | יוסי גורביץ
מו"ל בריטי גדול, Johnston Press, המפרסם כ-300 עיתונים – רובם מקומיים – ברחבי האיים הבריטיים, משך אתמול (ב') תשומת לב נרחבת כשהכריז שבכוונתו לגבת כסף עבור קריאה מקוונת של חלק מהם. מהנהלת ג'ונסטון פרס נמסר כי מדובר בניסוי ראשוני, שמטרתו לבחון את ישימות המודל הכלכלי. עוד נמסר כי עיתוני ג'ונסטון פרס סבלו ירידות קשות בהכנסותיהם מפרסום.

קוראיהם של שישה עיתוני ג'ונסטון פרס יגלו בקרוב, עם הגעתם לאתר, שהם נדרשים לרכוש מנוי על העיתון – במחיר זול יחסית של חמישה ליש"ט לשלושה חודשים. לקוחות שיסרבו לעשות זאת יתבקשו לרכוש עיתון מודפס. אחד העיתונים של ג'ונסטון פרס, ה-Scotsman, כבר גובה תשלום עבור "תכני פרמיום".

הודעתה של ג'ונסון פרס על ההחלטה גררה עניין רב בבריטניה, ונמסר כי דבר זה הפתיע את מנהלי ההוצאה לאור. רוב המו"לים האחרים הגיבו בברכה על ההחלטה, כשעורכת התוכן הדיגיטלי של הגארדיאן אומרת ש"זה נהדר שאנשים מתנסים במודלים שונים, משום שאנו ודאי צריכים למצוא עוד הכנסות בעסק הזה".

הסיבה לעניין היא השינוי שעליו הכריז רופרט מרדוק, הבעלים של ענק התקשורת ניוזקורפ, לפני מספר חודשים: בכוונתו להעביר את כל העיתונים המקוונים שלו למודל של תוכן תמורת תשלום. לפני כשבועיים הכריז אתר הטיימס אונליין, שנמצא בבעלות מרדוק, כי בתחילת 2010 יתחיל לגבות תשלום עבור התוכן שלו.
שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות