אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
ירידה של כ-25% במכירות משקאות מוגזים של קוקה-קולה צילום: בלומברג

ירידה של כ-25% במכירות משקאות מוגזים של קוקה-קולה

מכירות דיאט קולה ירדו נכון לאתמול בצהריים ב־12%, כך עולה מנתוני רשתות המזון. הממונה על הגנת הצרכן בתמ"ת יבדוק את התנהלות קוקה־קולה בפרשה, בחשד ל"אי־גילוי מהותי לצרכנים"

02.12.2009, 11:24 | אורנה יפת

משבר הפחמן הדו־חמצני במוצרי קוקה־קולה ישראל מתחיל לתת אותות ראשונים של ירידה במכירות החברה. ברשתות המזון מדווחים הבוקר על צניחה מתמשכת במכירות מוצרי קוקה-קולה. בסיכומו של יום אמש דווח על ירידה של כ-25% בקטגוריית המשקאות המוגזים של קוקה-קולה.

אתמול, נכון לשעות הצהריים, דווח על ירידה של 7%–8% במכירות של כלל המוצרים המוגזים של החברה המרכזית למשקאות בין התאריכים 23.11.09 עד 30.11.09 - זאת לעומת החודש הקודם, בתאריכים 26.10.09 עד 2.11.09.

בסגמנט קוקה־קולה שחור נרשמה אתמול ירידה של 6% במכירות באותה תקופה, ובדיאט קוקה־קולה ישנה ירידה של 12% בתקופה המדוברת.

מי שנהנה מהירידה במכירות קוקה־קולה הם המתחרים, אם כי עדיין לא באופן משמעותי. ברשת השיווק מדווחים כי מתחילת המשבר נרשמה עלייה של 1.5% במכירות המותג פפסי קולה של חברת טמפו ועלייה של 1% במכירות RC קולה של חברת יפאורה תבורי.

משתי רשתות שיווק אחרות נמסר כי נכון לאתמול, אין שינוי במכירות מוצרי קוקה־קולה. עם זאת, ראוי לציין כי בכל שנה בתקופת החורף נרשמת ירידה עונתית בקטגוריית המשקאות הקלים.

מקוקה־קולה נמסר כי לא ידוע להם על כל ירידה במכירות מוצרי החברה, וכי הסרת המוצרים מהמדפים מסתכמת באלפי בקבוקים בודדים בלבד. "אין שיבוש בעבודה או שינויים בצריכה של הצרכנים", נמסר מהחברה. "הורדנו מהמדפים את כל המוצרים שיוצרו עד המשלוח הספציפי של הגז הפגום, ועצרנו גם את המוצרים שעוד לא יצאו לשוק ויוצרו באותה תקופה. מ־23.11 אנחנו עובדים עם ספק אחר".

מאז תחילת המשבר הפסיקה קוקה־קולה את התקשרותה עם מכתשים אגן, ספק הפחמן הדו־חמצני שלה, וכעת היא רוכשת את הגז מחברת מקסימה ומיפאורה תבורי.

הממונה על הגנת הצרכן במשרד התמ"ת, יצחק קמחי, הודיע אתמול כי החליט לבדוק את התנהלותה של חברת קוקה־קולה, בחשד לאי־גילוי מידע מהותי לצרכנים. בעקבות איסוף הבקבוקים שנעשה על ידי החברה יבדקו בתמ"ת אם קוקה־קולה מסרה לצרכנים את המידע על המוצרים הפגומים בזמן.

נכון להיום, ברשתות שבהן סדרני הרשת לא הסירו בעצמם את המוצרים הפגומים מהמדפים עלולים להימצא בקבוקים מתאריכי ייצור האסורים לשימוש, וזאת אף שבשטח נמצאים מאות מעובדי קוקה־קולה המורידים מוצרים מהמדפים.

"אנחנו פועלים במהירות האפשרית להוריד את כל המוצרים הפגומים, אבל המוצרים שלנו נמצאים בהרבה נקודות מכירה", נמסר מקוקה־קולה. "לכן אנחנו פונים גם לקמעונאים בבקשה שישתפו איתנו פעולה וגם קוראים לצרכנים לשים לב ולא לצרוך את המוצרים המדוברים".

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות