אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
גיזה מעריכה: תאת שווה יותר מפי שניים ממחירה בשוק צילום: סי די בנק

גיזה מעריכה: תאת שווה יותר מפי שניים ממחירה בשוק

ההערכה בוצעה לבקשת ישאל, שנאלצה להסביר בדו"חותיה מדוע החברה־הנכדה תאת טכנולוגיות רשומה בספריה לפי 135 מיליון דולר, בעוד היא נסחרת בשוק לפי 53–73 מיליון דולר בלבד

02.12.2009, 09:31 | רחלי בינדמן

חברת ישאלשבשליטת קמן אחזקות של רוני אלרואי נאלצה להסביר בדו"חותיה הכספיים מדוע החברה־הנכדה (51%), תאת טכנולוגיות, רשומה בספריה לפי שווי של 135 מיליון דולר, הגבוה יותר מפי שניים משווי השוק שלה. לשם כך שכרה ישאל את חברת הייעוץ הכלכלי גיזה אבן זינגר, שתבצע הערכת שווי לתאת.

גיזה הסיקה כי תאת שווה 151.8 מיליון דולר, ולפיכך לא נדרשת הפחתת שווי בספרים. שווי השוק הממוצע של תאת מתחילת השנה עמד על 53 מיליון דולר, בששת החודשים האחרונים על 64 מיליון דולר ובשלושת החודשים האחרונים על 73 מיליון דולר.

גיזה מסבירה את הפער בכך שמחיר המניה נקבע על סמך עסקאות קטנות, ומושפע מלחצי ביקוש והיצע נקודתיים, בעוד שהערכת שווי כלכלית מתמקדת בעיקר בנכסים ובהתחייבויות, כשסביבת השוק באה לידי ביטוי בצפי לגבי תזרים המזומנים העתידי ובמחיר ההיוון (המגלם את רמת הסיכון) בתקופות משבר.

תאת טכנולוגיות עוסקת בייצור אביזרים בתחום התעופתי והצבאי. החברה מחזיקה 100% מלימקו האמריקאית, העוסקת בשירותי שיפוץ ותחזוקה של אביזרי תעופה ומכירת חלפים למטוסים, וכן 70% מחברת בנטל מרמת הגולן, העוסקת בייצור מנועים חשמליים למערכות מורכבות באוויר, ביבשה ובים.

בגיזה מסבירים כי בשנת 2009 חווה שוק התעופה האטה, שהתבטאה בירידה בביקוש לשירותי שיפוץ ותחזוקה.

 

בשנת 2010, להערכת גיזה, צפוי הענף לחזור לצמיחה מחודשת, אם כי מתונה, כשבשנת 2011 צפויים שיעורי צמיחה גבוהים יותר. בגיזה מבהירים כי שלוש החברות מוכרות את מוצריהן בעיקר לתעשיות אזרחיות וצבאיות בתחום התעופה, כשהפחתה בייצור מטוסים וקיצוצים בתקציב תעשיית התעופה הצבאית והאזרחית עלולים להשפיע לרעה על רווחיות החברות. גיזה ביססה את הערכת השווי על תחזיות ענפיות המראות גידול וצמיחה לטווח ארוך.

תגיות