אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
בלעדי ל"כלכליסט" - מלחמת הליסינג: קומברס עוברת מאלבר לאמפא ליס

בלעדי ל"כלכליסט" - מלחמת הליסינג: קומברס עוברת מאלבר לאמפא ליס

חברת ההייטק תעביר את חוזי הליסינג שלה עם חברת אלבר לאמפא ליס, במהלך שיתבצע בהדרגה בשנתיים הקרובות. גורמים בענף: אמפא ליס נכנסה לעסקה אף שהרווחיות בה מוטלת בספק רק כדי להגדיל את נתח השוק שלה

09.12.2009, 06:57 | שרון ביידר

חברת ההייטק קומברס תעביר מחצית מחוזי הליסינג שלה מחברת אלבר לחברת אמפא ליס - כך נודע ל"כלכליסט". קומברס מחזיקה צי של כ־2,000 כלי רכב מליסינג. מדובר בתהליך מדורג שיחל בינואר 2010, ועד מחצית השנה הבאה יוחלפו כ־500 כלי רכב של אלבר באלה של אמפא ליס. 500 כלי רכב נוספים יועברו לאמפא ליס עד סיום ההתקשרות של קומברס עם אלבר בעוד כשנתיים. בשבועות האחרונים החלה קומברס בפיילוט ובו עשרות מכוניות עם חברת אמפא ליס. אלדן, המחזיקה ב־1,000 כלי רכב נוספים של קומברס, תמשיך בהתקשרות עם החברה.

בכירים בענף הרכב מסבירים כי הייחוד של חוזי הליסינג של קומברס הוא בכך שהחברה משלמת את כל התשלומים על החוזה במזומן (היוון תשלומים) ובתמורה לכך היא דורשת מחברת הליסינג הנחה של 13%–12%. הנחה זו גבוהה בהרבה מהריבית שבה חברות הליסינג יכולות לגייס כסף בשוק ההון או באמצעות הלוואה מהבנקים. התשלום במזומן על העסקה מאפשר לחברת הליסינג לספק את המכוניות ללא צורך במימון מיוחד לעסקה.

אותם בכירים בענף ציינו כי אמפא ליס מתקשרת עם קומברס על בסיס האסטרטגיה שלה: הגדלת נתח השוק, גם במחיר של עסקאות שהרווחיות שלהן מוטלת בספק. ראיה לכך היא שהחברה היתה היחידה מבין חברות הליסינג שענתה לדרישות המכרז של קומברס, שדרשה למעשה מחירים המתאימים למציאות של ענף הליסינג לפני שלוש שנים. זאת לאחר שרק ב־2009 התייקרו חוזי הליסינג בשיעור ממוצע של כ־9%.

אמפא ליס נרכשה ביולי על ידי קבוצת קרסו, יבואנית ניסאן ורנו, בסכום של 50.7 מיליון שקל. בדו"חות החברה נכתב כי אמפא ליס תהיה זכאית להנחות בעת רכישת רכב מקרסו, ותזכה להנחות גם על הטיפול בכלי הרכב. גורמים בענף מעריכים כי אמפא ליס אמנם תציע ללקוחותיה מכוניות מדגמים שונים, אך בזכות קשריה עם החברה־האם קרסו, תוכל להציע מותגים דוגמת ניסאן טידה ורנו פלואנס, המכונית משפחתית החדשה של רנו, בהנחות משמעותיות.

בכירים בענף הרכב, ובהם מנכ"לים של חברות ליסינג גדולות, מעריכים כי בשנים 2010 ו־2011 לא יהיה שינוי מהותי במספר כלי הרכב הצמודים בישראל, העומד על כ־200 אלף. השינוי הבולט עתיד להיות בנתח השוק של חברות הליסינג: לאחר כמה שנים של סטטוס קוו, חברות דוגמת קל אוטו ואמפא ליס עתידות להגדיל את נתח השוק שלהן על חשבונן של אלבר וחברות אחרות.

 

בחברת אמפא ליס ובחברת קומברס סירבו להגיב לידיעה. מחברת אלבר נמסר בתגובה כי "לא נתקבלה בקשה מקומברס להחזרה מוקדמת של רכבים".

תגיות