אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מרוב שופינג לא רואים את היער

מרוב שופינג לא רואים את היער

עמותה להגנה על היערות בסינגפור יצאה בקמפיין שממחיש בצורה חדה את הקשר שבין הצריכה לבין הפגיעה בטבע

09.12.2009, 10:12 | חגי לוי

המודעה נגד כריתת העצים המודעה נגד כריתת העצים המודעה נגד כריתת העצים

בשנים האחרונות מתקבע בתודעה הציבורית הקשר בין צריכה מוגברת לבין הפגיעה במשאבי הטבע המידלדלים של הכדור. אם בעבר המגבלה היחידה שעמדה בפני רכישת מוצרים היתה חשבון הבנק של כל אחד מאיתנו, היום מצב התודעה השתנה: צרכנים מסביב לגלובוס מתחילים לחשוב על העולם כעל מערכת סגורה, בעלת משאבים מוגבלים.

ייצור המוני ובלתי מבוקר של מוצרי עץ במדינה אחת מביא לכריתת יערות במדינה אחרת - וגם אם מדובר בקצה השני של העולם, כולנו סובלים בסופו של דבר מהתוצאות בשינויי האקלים. עמותה להגנה על היערות בסינגפור יצאה בקמפיין שממחיש בצורה חדה את הקשר שבין הצריכה לבין הפגיעה בטבע, באמצעות שימוש באייקון שמזוהה כל כך עם עולם המסחר המודרני: ברקוד.

הכיתוב במודעה מספר לנו את מה שאנחנו מעדיפים להדחיק בכל פעם שאנחנו יוצאים לשופינג: כריתת עצים למטרות מסחר מחסלת 400 מיליון דונם יערות בשנה. אם לפני עשור נתון כזה היה עובר לרובנו מעל הראש, כיום מיליוני צרכנים ברחבי העולם חושבים פעמיים לפני שהם מעבירים את כרטיס האשראי: האם אני באמת צריך לקנות ארון או שולחן חדש?

המחשבות האלה מקבלות גיבוי טכנולוגי מצד אתרי סחר בין צרכנים, דוגמת eBay, שמאפשרים לרכוש מגוון מוצרים ממשקי בית מסביב לעולם, וכך למחזר מוצרים משומשים במקום להשליך אותם לרחוב כדי לרכוש חדשים. החיסכון הכספי הפרטי, במקרה זה, נהפך לרווח נקי עבור הסביבה - ובעצם עבור כולנו.

תגיות