אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
ענקיות האשראי נחקרות בפרשת הונאה מקוונת צילום: shutterstock

ענקיות האשראי נחקרות בפרשת הונאה מקוונת

הסנאט האמריקאי חשף לפני כחודש הונאת קניות בהיקף של כ-1.4 מיליארד דולר שהתנהלה במשך שנים. כעת בודקים בסנאט אם ויזה, מאסטרקארד ואמריקן אקספרס היו מודעות לפרשה

09.12.2009, 11:50 | יוסי גורביץ

הסנאט האמריקאי דורש הסברים משלוש חברות האשראי הגדולות בעניין פרשת הונאת קניות באינטרנט, שהתנהלה לאורך שנים. בסוף נובמבר פרסם הסנאט דו"ח נוקב שחשף הונאת ענק נגד רוכשים באתרי אינטרנט. כעת, במסגרת חקירת הפרשה, פנה יו"ר ועדת המסחר של הסנאט ג'ון רוקפלר למנכ"לי ויזה, מאסטרקארד ואמריקן אקספרס ודרש מהם להבהיר עד כמה היו מודעים לפרשה.

ראשיתה של הפרשה במאי האחרון, כשהסנאט החליט לחקור תלונות חוזרות ונשנות על הונאות כנגד קונים באתרי אינטרנט שונים. בדו"ח שפרסם הסנאט בנובמבר, הוא נקב בשמן של שלוש חברות - Affinion,Vertrue ו-Weblolalty – כמעורבות בהונאה בקנה מידה עצום: היקף ההכנסות של השלוש מההונאה נאמד ב-1.4 מיליארד דולר; מספר הנפגעים נאמד ב-30 מיליון לקוחות.

החברות חשודות ששכנעו קונים לרכוש "כרטיס מועדון" שהבטיח הנחות שונות תמורת תשלום חד פעמי, אולם בפועל התשלום היה גדול משנמסר ללקוח והוא היה חיוב קבוע, לא חד פעמי. הסנאט מצא שהחברות המעורבות היו מודעות להונאה – שבוצעה בפועל על ידי חברות אחרות והן היו שותפות לה – וכי הקימו קווי סיוע, ש-98% מהשיחות בהם היו של לקוחות שביקשו לברר מדוע חויבו עבור רכישה שלא ביצעו. החקירה התרחבה מעבר לשלוש החברות, והתברר ממנה שהחברות קיבלו את פרטי כרטיסי האשראי של הלקוחות ממספר גדול של חברות סחר מקוון, שסחרו במידע הרגיש.

הסנאט מבקש כעת לברר מה ידעו חברות האשראי על ההונאה. במשך שנים, מסתבר, פנו אלפי לקוחות לחברת האשראי שלהם בתלונה על חיובים בלתי מוכרים. מומחה בתחום, פרופ' בן אדלמן מבית הספר לעסקים של הרווארד, אמר לאתר חדשות הטכנולוגיה cnet כי אם חברות האשראי היו ממלאות אחר הנחיות האבטחה שלהן-עצמן, השערורייה היתה נחשפת לפני שנים.

תגיות