אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
סיכום השבוע בעולם הטכנולוגיה: בידיים טובות? צילום: יובל חן

סיכום השבוע בעולם הטכנולוגיה: בידיים טובות?

חוק המאגר הביומטרי אושר סופית בכנסת, והצעת הפשרה מאכזבת את המתנגדים; האייפון מושק בסערה בישראל, אבל דווקא הלקוחות מסרבים להתרגש; גוגל משתפת פעולה עם העיתונות המסורתית; ויום הולדת 15 לפלייסטיישן

11.12.2009, 10:12 | רוני שני

עכשיו זה סופי: חוק המאגר הביומטרי עבר בקריאה שנייה ושלישית, וההתבטאויות של יוזמו - ח"כ מאיר שטרית - לא גורמות לנו לחוש שטביעות האצבע שלנו נמצאות בידיים טובות. גם לא העובדה שמתוך 120 ח"כים, רק 54 טרחו להגיע להצבעה עליו. אחד המתנגדים הנמרצים לחוק - ח"כ דב חנין - הזכיר שבמסגרת "הפשרה" המפוקפקת על נוסח החוק (המאגר יהיה וולנטרי בשנתיים הראשונות ליישומו), מותר אמנם לסרב למסור טביעת אצבע, אבל הנקמה הבירוקרטית בוא תבוא, ובאופנים מגוונים למדי.

שטרית. הטביעות שלנו בידיים בטוחות?, צילום: ליאור מזרחי שטרית. הטביעות שלנו בידיים בטוחות? | צילום: ליאור מזרחי שטרית. הטביעות שלנו בידיים בטוחות?, צילום: ליאור מזרחי

גל מור מאוכזב, אפי פוקס מזהיר (תודו שהתגעגעתם להלמו), יהונתן קלינגר לא מוותר, קרין ברזילי-נהון חושדת, נעמה כרמי מנתחת את פלאי הסמנטיקה של הממסד הישראלי ורק זיו פוגטש מרגיע: השחיתות תציל אותנו. מה הפתרון? לפקוד את מצעד זכויות האדם שארגנה קבוצת "אין מצב" ומתרחש ברגעים אלה ממש.

היסטריית האייפון

האייפון הגיע לישראל, וחברות הסלולר יעשו הכל כדי שתקנו אותו. כולל ניסוח חבילות רכישה מבלבלות ככל האפשר. אבל זה לא משנה, כמו שמזכיר עידן מהבלוג אנקדוטות: הקשר בין ההצלחה הפנומנלית של האייפון לבין המציאות מקרי בהחלט. אם עדיין לא נפלתם בפח - הבלוגר שליו בן ארי מצנן את ההתלהבות, שאול אמסטרדמסקי מקווה שלא תתפתו ויובל דרור קובע בפשטות, שמי שקונה אייפון הוא המטומטם האולטימטיבי.

אם כבר רכשתם אייפון (או סמארטפון אחר), ומצאתם עצמכם חווים קשיים בזוגיות, הפוסטר הזה יסייע לכם להכריע באילו נסיבות כדאי להשאיר אותו בכיס.

בניו יורק טיימס מבררים אם מוזיקה שהולחנה באייפון יכולה להיחשב כאמנות, וב-Engadget תוהים כיצד תיראה נוקיה אחרי שתתאושש מהמשבר המתמשך שהיא שרויה בו.

האייפון בישראל. הקשר בין ההצלחה למציאות מקרי בהחלט, צילום: יובל חן האייפון בישראל. הקשר בין ההצלחה למציאות מקרי בהחלט | צילום: יובל חן האייפון בישראל. הקשר בין ההצלחה למציאות מקרי בהחלט, צילום: יובל חן

השקות גוגל

 

גוגל השיקה השבוע כמה אפשרויות חיפוש מתקדמות, כמו חיפוש בזמן אמת (טוויטר - כן, פייסבוק - לא), אבל מעניין הרבה יותר הוא ה-DNS הציבורי שלה, שמטרתו להאיץ את הגלישה באינטרנט במעין עקיפת התשתית של ספקיות האינטרנט. מה לה ייצא מזה? לדברי החברה, מדובר בשירות ציבורי לכל דבר.

שבוע עמוס היה לענקית החיפוש; גוגל, הניו יורק טיימס והוושינגטון פוסט הציגו כלי ניסיוני בשם Living Stories, שמאפשר לעיתונים להציג את החדשות בממשק עדכני ועשיר יותר. השירות, שלעת עתה אינו מניב הכנסות לעיתונים, הוצג זמן קצר אחרי שהחברה הודיעה שתחסום את הפרצה ב-Google News, שאיפשרה לגולשים לקבל גישה בחינם לכתבות מאתרים הגובים תשלום. כמו הוול סטריט ג'ורנל של רופרט מרדוק.

בבלוג GigaOm מציינים שבמקביל, גוגל תאנדקס דפים עם תצוגה מקדימה של כתבות, שיאפשרו לאתרים שעד כה סוננו ממנוע החיפוש הפופולרי להתגלות בפני הגולשים. בגרדיאן, מנגד, מונים את כל הסיבות שבגינן הטריק לא יעבוד; באוקנומיסט מפרסמים סקר שעל פיו הגולשים אינם נאמנים לאתרי חדשות - ולכן לא ישושו לשלם תמורתם; וסקוט רוזנברג, לשעבר עורך המגזין המקוון Salon, נזכר בימים בהם האתר היה סגור למנויים ולא מתגעגע.

מצד שני, מקרים כמו פיקציית "מסך המוות השחור של מיקרוסופט" - אותה תקלה בחלונות 7, שזכתה לתועפות של כותרות למרות שלא התרחשה - גורמים לאנשי ZDnet להרהר על איזו עבודה מקצועית ואמינה בעצם רוצים שנשלם.

הבלוגר מייק אראוז ביצע ניסוי בהפצה ויראלית של תוכן, ולא גילה שום דבר מפתיע: עם הומור, תזמון ורלוונטיות אפשר לכבוש את האינטרנטים.

בפינצטה

ענקית הכבלים האמריקנית Comcast רכשה אחוזי שליטה ברשת NBC ומיזוג הענקים הזה מטריד רבים. ב-Tech Liberation מתעקשים לא להיבהל ונעזרים בהיסטוריה של מיזוגים דומים כדי להרגיע את הציבור.

סוכנות הידיעות רויטרס השיקה עיצוב חדש לאתרה; ב-CNN עשו זאת לפני חודש וכעת הם מדברים על התהליך; ובאותו עניין, ב-FlowTV יוצאים נגד הביטוי "מדיה חדשה" ועושים זאת באופן משכנע למדי.

גיליון חדש למגזין הטכנולוגיה +h. זמין לקריאה ברשת.

By/Association הוא שירות חדש ויומרני, שמאפשר למי שמאס ברשתות חברתיות להרחיב את חוג מכריו באופן ידני ואקסקלוסיבי. לא לבעלי אייפון.

פלייסטיישן של סוני חוגגת 15 וב-Boing Boing סוקרים את ההשפעות שהיו לקונסולה על התעשייה ובכלל. בבלוג Deep Media מפרסמים ביקורת על המשחק Avatar, שבליבה השאלה האם מדובר בלא יותר מאמצעי לשיווק הסרט.

גרסה חדשה ומשופרת ל-Thunderbird, תוכנת המייל של מוזילה

הבלוגר והמרצה הנרי ג'נקינס מראיין את האנתרופולוג והבלוגר גרנט מקראקן. בין השאר הם משוחחים על ההמלצה של מקראקן לתאגידים: העסיקו סמנכ"ל לענייני תרבות.

ב-GigaOm מציעים מגוון תחזיות טכנולוגיות ל-2010; בבלוג SAI צופים איזה מותגים ייעלמו בשנה הקרובה; ועידו הרטוגזון כבר מסכם את העשור הטכנולוגי.

ואם כבר נבואות - הכינו את הפטיפונים: הוויניל חוזר.

תגיות

8 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

5.
תאוריית הקונספירצייה
אני עוקב בענין אחרי השקת האייפון בישראל וקורא בעניין את הכתבות השונות ואת התגובות. הבחנתי בתופעות מענינות: 1. בימים שלפני ההגעה נכתב מספר עצום של טוקבקים חריפים נגד המכשיר. חלק גדול מהטוקבקים השתמשו במוטיבים חוזרים (חלקם הגדול עם מידע מטעה) שנראו חלק ממסע יחסי ציבור שלילי מתוזמן. כללית, העוצמה הכמות והאחידות של הטוקבקים השליליים נראה חשוד ביותר. 2. מייד לאחר ההשקה התחיל זרם עצום נוסף של טוקבקים, גם הם נראים אחידים ומתוזמנים, וגם הם מכילים מוטיבים חוזרים, בחלקם הגדול עם מידע מטעה, בנושא מחירי האייפון בארץ. בדקתי באתר של פלאפון. המחיר של נוקיה N97 הוא 4676 ש"ח לעומת 4158 של האייפון עם אותו זכרון (32gb). אחרי ההחזר הפער גדל בהרבה - 2880 לנוקיה לעומת 594 לאייפון. לא ראיתי מסע מטורף של השמצות כשהגיע הנוקיה. לאט לאט התחילה להתגבש אצלי תיאוריית קונספירציה. נראית קצת פנטסייה, אבל אם תחשבו לרגע, זה תסריט בהחלט אפשרי. מי מאוים כל כך ע"י האייפון בישראל? יבואני הטלפונים האחרים. נזכרתי בידיעה מהתקופה האחרונה שאמרה שהיבואנים האחרים החליטו לצאת במסע פירסום לקראת בואו של האייפון. האם זה בלתי סביר להניח שאנחנו חוזים כאן בשימוש הנרחב ביותר שנעשה בישראל בלוחמת יחסי ציבור לא קונבנציונאלית ? אשמח אם עיתונאי אמיץ ובעל יכולת ינסה לברר את התאוריה אם כי אני בספק שהמקצוענים הותירו עקבות. אולי תנסו לעשות ניתוח סטטיסטי על ה IP של התגובות מהסוג הנ"ל. לא אתפלא אם הגיעו מאוסף מאוד מצומצם של מחשבים. למען הסר ספקות, אין לי נגיעה עסקית לכאן או לכאן בנושא האייפון, ואיני מועסק בתחום התקשורת או הטלפוניה.
יונתן  |  11.12.09
4.
אולי כדאי לדייק ולא לקשקש
יובל דרור לא אמר שמי שקונה אייפון הוא מטומטם אלא מי שעומד כמו מתלהב ב-12 בלילה במרכזי המכירות של האייפון הוא מטומטם. אגב, ליובל דרור בעצמו יש אייפון. וחוץ מזה שעשרות מיליוני אנשים קנו אותו בגלל שהוא שני דורות לפני כל הטלפונים האחרים הם ממש לא מטומטמים. מי שרואה האח הגדול למשל הוא מטומטם
באמת  |  11.12.09
לכל התגובות