אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
אושרה ייצוגית ב-30 מיליון שקל נגד כמיפל צילום: מיכאל קרמר

אושרה ייצוגית ב-30 מיליון שקל נגד כמיפל

התובעים טענו כי חברת התרופות הסתירה תאריך תפוגה של תכשיר לנשים מניקות שניתן במתנה לרוכשות רפידות הנקה חד פעמיות

13.12.2009, 17:33 | מארק שון
בית משפט השלום בתל-אביב אישר לנהל תביעה ייצוגית כנגד חברות התרופות כמיפל הישראלית ואבנט האנגלית, סכום התביעה הוערך בכ-30 מיליון שקל. בתביעה שהוגשה בינואר האחרון טענה קבוצת התובעים באמצעות עו"ד מיכאל בך שהחברות הטעו את ציבור האמהות המניקות, כאשר מכרו מוצרים שפג תוקפם באריזת מבצע המסתירה את תאריך התפוגה.

מדובר במוצר שנקרא Soothing Nipple Cream שנועד לטיפול בנשים מניקות. התובעים טענו שהתכשיר ניתן במתנה לרוכשות רפידות הנקה חד פעמיות, והוצמד אל גב הקופסה של הרפידות באופן שתאריך התפוגה שלו הוסתר. התובעים, ביניהם שירלי נדל רגב, קובי ברדה ופרנקו ברדה מיכל, טענו כי כשבאו לפתוח את האריזה גילו שהתוקף המוטבע על גבי התכשיר הוא כשבוע בלבד מיום הרכישה.

חברות התרופות טענו מנגד, שהמוצר מוגדר כ"תמרוק" (כלומר, מוצר קוסמטי), ולא במוצר רפואי, ועל כן אין כל חובה לציין את תאריך התפוגה. החברות טענו עוד, שהלקוחות היו צריכים לבדוק את התאריך תפוגה מלכתחילה, וגם לאחר שגילו זאת לא טרחו להחליף את המוצר, אלא השתמשו בו.

השופט אליהו קידר לא קיבל את טענת החברות, וכתב כי סוגיית החובה שמוגדרת ברישיון בנוגע לרישום על המוצר אינה גורעת מחובת הגילוי הצרכנית, "עצם הימצאו של תאריך התפוגה מלמד על חשיבותו וחיוניותו, קל וחומר כאשר מדובר בתכשיר שעלול להגיע אל התינוק", כתב השופט, שאפשר לתובעים גם לדלג מעל הצורך להוכיח שנגרם להם נזק בעקבות השימוש בתכשיר, וקבע כי הסכום שהוציאו בקנייה - כתוצאה מההטעייה - מספק אותו.

למרות הקביעות המפורשות, השופט הדגיש כי מדובר בשלב מקדמי של התביעה ואין צורך לבחון את סיכויי הצלחתה לעומק, אלא די בסיכויים סבירים כדי לאשר אותה כייצוגית.

קבלו ישירות למייל שלכם את החדשות האחרונות בתחום המשפט. לחצו להרשמה

תגיות