אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מבחן דרכים לוולוו S80: שומרת מרחק מהמתחרות

מבחן דרכים לוולוו S80: שומרת מרחק מהמתחרות

וולוו S80 לא מצליחה להרשים בביצועים ובנוחות, אבל מספקת שקט נפשי בזכות מערכות הבטיחות המתקדמות שלה

14.12.2009, 09:47 | שרון ביידר

אני מקבל את המפתח המלבני מנציג היבואן. הוא אומר שהוולוו הזאת, S80, שעברה מתיחת פנים לאחרונה, עולה 410 אלף שקל כולל תוספות — מחיר של אאודי או לקסוס. המפתח אולי מלבני, אבל בוולוו נטשו מזמן את התפיסה שמכונית צריכה להיראות כמו קופסה.

קחו לדוגמה את הכנפיים: הן נמוכות יותר ממכסה המנוע, כדי שהוולוו הזאת, למרות אורכה (4.85 מטרים), תיראה קטנה יותר. והיא באמת נראית קטנה יותר, אבל דבר אחד חסר לה: אין לה אפקט "וואו". בעידן שבו לכל יצרן מכוניות יוקרה ישנם סממנים מוכרים ובולטים שמזהים את מכוניותיו כמיוחדות, בוולוו מסתפקים בהגדלת הסמל שבחזית.

ומה השתנה בתא הנוסעים? לא הרבה. תא הנוסעים של הוולוו נוח מאוד למשתמש. הכפתורים הגדולים, שעל כל אחד מהם רשום באותיות בולטות התפקיד המדויק שלו, נמצאים בהישג יד וכולו משדר יוקרה ונינוחות. פלסטיקים חשופים עטו שכבה של כרום נוצץ, המושבים וסביבתם הולבשו בעור בצבע קרם. וזהו בעצם. אין כאן שום דבר מרגש, אולי פרט למסך ה־GPS שצץ לו מבעד ללוח המחוונים ומסתיר את הנוף מלפנים.

וולוו s80. לא נוחה, בטוחה וולוו s80. לא נוחה, בטוחה וולוו s80. לא נוחה, בטוחה

יוצאים לדרך לכיוון צפון. לוולוו יש מנוע בנפח 2.5 ליטרים שמפיק 200 כוחות סוס. לא בדיוק מספר מרשים במכונית שעולה יותר מ־400 אלף שקל. והדבר ניכר על הכביש. הוולוו אולי יודעת איך לשייט, אבל כשנדרשת תאוצה יוצאת דופן, כזו שדורש מנכ"ל ממהר, הוולוו לא יודעת כיצד לספק את הסחורה. על כבישים מתפתלים אין מה לדבר בכלל, הוולוו לא מיועדת להם ולא חשה בנוח כאשר היא נדרשת לנסוע מהר. נסתפק בכבישי העיר, שגם בהם היא רחוקה מלהצטיין, בגלל נסיעה קופצנית.

נראה שבוולוו החליטו פשוט לוותר מראש ליצרניות המתחרות של רכבי מנהלים יוקרתיים. ה־S80 בנויה במיוחד למנהל הסולידי שכל מה שהוא רוצה לנפנף בו הוא היותה של מכוניתו אחת מהמכוניות הבטוחות בעולם. ואכן, בסעיף של שקט נפשי והרגעה של האשה יכול לרשום לעצמו המנהל וי גדול. ל־S80 משודכות כסטנדרט מערכות איתות על אי שמירת מרחק, מערכת להתראה על כלי רכב בזוויות המתות שבצדי הרכב ובקרת השיוט מצוידת במערכת שמירת מרחק אוטומטית, שמידת שמירת המרחק נקבעת על ידי כפתורים המותקנים בגלגל ההגה.

אז מה אפשר לומר על הוולוו הזאת? אולי הבעיה שלה היא המתחרות. כי בדקנו את הביצועים ולא בדיוק התרשמנו. בדקנו את הנוחות ולא חשבנו שיש כאן תמורה מלאה לכסף. בדקנו את הנוכחות וראינו שהיום כבר ישנן מתחרות שיודעות כיצד להיות יוקרתיות בלי להתבלט. הדבר היחיד שעמד לזכות הוולוו הזאת הוא הקלף הישן של החברה השבדית: בטיחות. וזה כבר לא שיקול מכריע בבחירה של מכונית מנהלים שעולה 410 אלף שקל.

 

וולוו S80 2.5 ליטר טורבו

מנוע: בנזין, נפח 2,521 סמ"ק, הספק מרבי 231 כ"ס, מומנט מרבי 34 קג"מ

ביצועים: מהירות מרבית 230 קמ"ש, זינוק מ־0 ל־100 קמ"ש ב־7.5 שניות

צריכת דלק: נתוני יצרן 10.1 ק"מ לליטר. במבחן: 8.4 ק"מ לליטר

בטיחות: 8 כריות אוויר, ABS, חמישה כוכבים במבחן ריסוק פומבי

ציון ירוק: 257. קבוצת זיהום: 15

מחיר: 399 אלף שקל (ללא תוספות)

תגיות

6 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

5.
הכל יחסי
הכוונה של הכותב ( אני חושב) הייתה מה אתה מקבל בתמורה ל 400K סקודה סופרב עם תג מחיר של פחות מחצי עושה 8.6 מ 0 ל100 מרצדס במנוע מקביל ועם תג מחיר של 50-60K יותר עושה את 0 ל 100 בפחות מ 7 שניות בגלל זה הכל יחסי תכלס!! 400K שאתה משלם על הוולוו לא כדאים אתה מקבל בפחות כסף אותו דבר ברכבי מנהלים אחרים ותמורת קצת יותר מקבל הרבה יותר בדגמים אחרים
משה , נתניה  |  15.12.09
4.
לדעתי היא יפה אבל דומה יותר מידיי למרצדס
נכון וולבו אף פעם לא היתה מכונית ביצועים אבל קלאסה ובמיוחד ה-S80 מאז שעלתה לכביש זה רכב סולידי סע 200 קמ'ש בלי גבול והיא תקבור הרבה מהמתחרות שלה והמנוע ימשיך לסחוב נכון אפשר לקבל מכונית יותר ביצועיסטית אבל זה כנראה יהיה ע'ח צריכת הדלק 7.5 שניות ל-100 קמ'ש זה לא רע בכלל לרכב כזה מתאימה לי
hawk , מרכז  |  15.12.09
לכל התגובות