אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
הכפלה בהיקף הפרסום ברוסית בדצמבר

הכפלה בהיקף הפרסום ברוסית בדצמבר

83% מעולי חבר המדינות מציינים את ראש השנה האזרחית ועורכים קניות לקראתו. המפרסמים אינם מפספסים את ההזדמנות והיקפי הפרסום ברוסית מזנקים מ־15 מיליון שקל בחודש רגיל לכ־30 מיליון שקל

15.12.2009, 09:07 | מיכל תוסייה כהן

השנה האזרחית החדשה היא סיבה למסיבה לא רק במועדונים, אלא גם אצל משרדי הפרסום. המגזר העיקרי שחוגג את השנה האזרחית החדשה הוא יוצאי חבר המדינות, המונים כמיליון איש, ומשרדי הפרסום הגדולים, שכמעט כולם מחזיקים במחלקה או בחברה־בת שעוסקת בפרסום למגזרים השונים, נערכים לקראת ההזדמנות העסקית. המגזר הרוסי קונה לכבוד השנה האזרחית יותר אוכל, יותר שתייה חריפה ומתנות לכל המשפחה, ומספק לפרסומאים לא מעט עבודה.

בסקר שערך מכון מותגים עבור ערוץ 9 בקרב 500 דוברי רוסית בני 18 ומעלה, אמרו 83% מהנשאלים כי יציינו את ראש השנה האזרחית באופן מיוחד. 76% יערכו לכבוד החג קנייה מיוחדת של מזון ומשקאות. המשקה הפופולרי ביותר בחג הוא שמפניה, שאותה ירכשו 67% מהנשאלים. 51% יקנו יין, 44% ירכשו וודקה ורק 2% יכבדו את החג ברכישת בירה.

60% מהנשאלים אמרו כי ירכשו מתנות ליקיריהם: 31% ירכשו מוצרי קוסמטיקה, 26% יקנו מזכרות, 25% ישקיעו בבגדים, 21% בצעצועים ובמשחקים, 18% יעניקו במתנה לקרובים להם כלים ואביזרי בית, ו־16% ירכשו שוקולד. 9% מהנשאלים בסקר ייתנו כסף מזומן כמתנה, 7% יקנו תכשיטים ו־7% פרחים. ספרים ודיסקים יירכשו על ידי 6% מנותני המתנות ו־2% יהיו נדיבים במיוחד וישקיעו ברכישת מוצרי חשמל.

קפיצה של 40% בביקוש לפרסומות

על רקע זה לא מפליא לשמוע שבמשרדים המתמחים בפרסום למגזר הרוסי, כמו "מגזרים" מקבוצת באומן בר ריבנאי ו"טריו" מקבוצת אדלר חומסקי, אומרים שההשקעה בפרסום למגזר דוברי הרוסית בחודש דצמבר היא כפולה מבשאר חודשי השנה - 25–30 מיליון שקל לעומת כ־15 מיליון שקל. בערוץ 9, הפונה למגזר זה, אומרים כי בדצמבר נרשמת קפיצה של 40% בביקוש לפרסומות, ועלייה מקבילה של כ־25% במחירי הפרסום בערוץ.

"השנה האזרחית במגזר הרוסי היא חג מאוד חשוב עוד מהעידן הקומוניסטי", אומר אבשה שילין, מנכ"ל חברת הפרסום מגזרים. "זה היה חג אזרחי שהופשטו ממנו כל הסממנים הדתיים, והוא היה אחד החגים היחידיים שהם חגגו. חלק מהחג בישראל הוא שהטלוויזיה דולקת בבית ומשדרים בה גם סרטי קאלט רוסיים. באופן טבעי זה מעלה את הביקוש לפרסומות בערוץ 9. כרגע כל הלקוחות שלנו באוויר - נטוויז'ן, שטראוס, HOT - כולם משתתפים בחגיגה. כל אחד מהם גם יוצא במבצע". סמנכ"ל השיווק של ערוץ 9, אמיתי חיון, טוען שבכל דצמבר יש לערוץ "אובר־בוקינג מטורף" לפרסום. "הפרסומות שהכי דומיננטיות אצלנו הן של חברות התקשורת הגדולות, 012, נטוויז'ן ובזק, בגלל נושא השיחות הבינלאומיות - לכל דובר רוסית בארץ יש חבר או קרוב משפחה בחו"ל. גם נושא המתנות מתחזק. כל רשתות הפארם וחברות הקוסמטיקה מעלות קמפיינים למתנות בדצמבר, וכל הרשתות הקמעונאיות הגדולות בארץ מעלות קמפיינים מיוחדים למגזר הרוסי, עם דגש על מבצעים של מוצרים פופולריים במגזר כמו קוויאר, דג מלוח, וודקה ושמפניה".

מנכ"ל חברת הפרסום המגזרי טריו, גדי מרגלית, מוסיף כי "ישנם ארבעה פיקים של פרסום בשנה במגזר הרוסי, והשנה האזרחית היא הפיק הגבוה ביותר. גם הטלוויזיה וגם העיתונות הרוסית בארץ משתתפים בחגיגות". מרגלית מסייג את טענת ערוץ 9 על העלייה במחירי הפרסום: "ללקוחות הקבועים יש הסדרים קבועים, ולכן אין עלייה דרסטית במחירים רק בגלל השנה האזרחית. אם יש חברה שמפרסמת במיוחד רק בשנה האזרחית, היא מרגישה עלייה במחירים לעומת שאר חודשי השנה".

לצד העולים מחבר המדינות, מזכיר שילין, חוגגים את השנה האזרחית בישראל גם כ־140 אלף ערבים נוצרים. בניגוד לאופי החילוני של החג בקרב העולים מחבר המדינות, אצל הערבים הנוצרים ראש השנה האזרחית הוא חג דתי, על שם הקדוש סילבסטר, והחגיגות מלוות בסממנים הדתיים דוגמת עץ האשוח. מכיוון שהערבים הנוצרים בישראל מתגוררים ברובם באותם אזורים, בעיקר בחיפה ובנצרת, הפרסום המיועד להם נעשה ברמה המקומית ולא הארצית, בעיקר בעיתונות הכתובה ובשלטי חוצות.

תגיות