אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
בגוגל לא חוששים מחוסמי פרסומות

בגוגל לא חוששים מחוסמי פרסומות

עיקר הכנסותיה של גוגל מגיעות מפרסום, אך בחברה הוחלט לאשר לדפדפן כרום תוספים החוסמים תצוגת מודעות. במקביל הודיעה גוגל על כוונה להרחיב את השקעותיה בפרסום באמצעות באנרים

16.12.2009, 10:51 | יוסי גורביץ
ענקית האינטרנט גוגל הודיעה אתמול (ג') כי היא מזהה צמיחה ניכרת בעסקי פרסומות התצוגה (באנרים) שלה, וכי בכוונתה להגדיל משמעותית את השקעותיה בתחומי פרסום שאינם קשורים לחיפוש. כך מדווחת סוכנות הידיעות רויטרס. החברה נמנעה מלמסור נתונים פיננסיים מדויקים.

עיקר הכנסותיה של גוגל מגיעות מפרסומות טקסטואליות המוצגות בצד תוצאות החיפוש, אך לאחרונה החלה החברה להרחיב את תחומי פעילותה בענף הפרסום. היא רכשה ב-2008 את חברת הבאנרים DoubleClick תמורת כ-3.1 מיליארד דולר ולפני כחודש רכשה את חברת AdMob, המתמחה בפרסום בסלולר, תמורת כ-750 מיליון דולר. גוגל הרחיבה גם את השקעותיה בתחום הפרסום ביוטיוב, אתר הווידיאו שבבעלותה, ומנהל המבצעים והמכירות המקוונות של החברה, טום פיקט, אמר כי גוגל מכרה כ-90% ממצאי המודעות ביוטיוב.

בתוך כך, אישרה גוגל תוספים לכרום, הדפדפן שלה, שמאפשרים לחסום מודעות באנר. תוספים כאלה, שהידוע שבהם הוא AdBlocker, נפוצים מאוד בפיירפוקס, והתוסף הפופולרי ביותר בכרום הוא AdThwart, שמבצע פעולה דומה.

מנהל ההנדסה של גוגל, לינוס אפסון, אמר בסוף השבוע שחוסמי מודעות אינם מדאיגים את החברה: לדבריו, כפי שמובאים ברג'יסטר הבריטי, "אין זה סביר שחוסמי המודעות יגיעו לרמה שבה הם מהווים סכנה לשוק הפרסום, משום שאם הפרסומות הופכות לכה מציקות עד שחלק גדול מהצופים רוצה לחסום אותן, הרי שהמודעות צריכות להיות מציקות פחות... תמיד יהיו אנשים שירצו לחסום מודעות מסיבות אישיות, אך אם נעשה עבודה טובה בצד הפרסום, אנשים לא ירצו לחסום מודעות, הם ימצאו אותן מועילות".

הרג'יסטר מציין בתגובה שגוגל נשענת על עצלנותם של המשתמשים, שרובם לא יתקינו חוסמי פרסומות בכרום, ואת העובדה שטכנולוגיות הפרסום של גוגל הן opt-out – כלומר, מכריחות את המשתמש להשתתף בהן אלא אם כן בחר במפורש אחרת.

תגיות