אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
טלטלות במחלקה החרדית של מקאן

טלטלות במחלקה החרדית של מקאן

מנהל המחלקה החרדית במקאן איתן דובקין הודיע השבוע על פרישתו, רק כמה חודשים אחרי עזיבתו של התקציבאי הבכיר דובקין

17.12.2009, 10:14 | מיכל תוסייה כהן

לאחר שאיבדו תקציבי פרסום גדולים בנישת המגזר החרדי דוגמת סלקום, הודיע גם מנהל המחלקה החרדית במקאן, איתן דובקין, על פרישתו. דובקין עומד לפתוח בית ספר לפרסום במגזר החרדי, תחת בית הספר לפרסום "הבצפר" בנמל תל אביב.

עזיבתו של דובקין מגיעה בעיתוי משמעותי למקאן, שכן רק לפני כמה חודשים עזב את המחלקה אחד מעמודי התווך שלה, התקציבאי הבכיר, עויזר דרוק. דרוק עזב את McCann Cultures כדי לשמש קמב"ץ לענייני פרסומות בעיתון "הקהילה".

לפני כמה חודשים החליטה סלקום להפריד את התקציב החרדי מהתקציב החילוני. התקציב החרדי עבר לגיתם, וכך איבדה מקאן את הלקוח הגדול שלה. העזיבה סימנה את תחילת הטלטלות של המשרד במתכונתו הישנה. מנגד, חברת החשמל הודיעה כי היא מעבירה את תקציב הפרסום שלה למשרד, אך הדבר לא מנע את גל העזיבה.

מי שתחליף את דובקין בניהול המחלקה היא צביה שוהם, שהקימה את המשרד מקאן קלצ'רס לפני עשר שנים ושימשה מנכ"לית משרד הפרסום החרדי "קו מחשבה". בתפקידה האחרון שימשה יועצת שיווק עצמאית למגזר החרדי.

מחלקת הפרסום מקאן קלצ'רס, שמיועדת לפרסום במגזרים, התחילה כהבטחה גדולה, אך לא שמרה על כוחה לאורך השנים. מקאן קלצ'רס הושק ב־2001, וכעבור חצי שנה מונה למנהל איש הפרסום איתן דובקין, שהיה בעברו מגיש ומפיק ברדיו חי. המשרד, שביסס את קהל לקוחותיו על לקוחות חברת מקאן, כלל את כל המפרסמות החזקות ביותר בשוק הפרסום, בהן טמפו, בנק לאומי, טבעוכמובן העוגן של המשרד - סלקום.

בהודעת הפרישה מסר דובקין: "אחרי 8.5 שנים הגעתי לתחושה של מיצוי. רציתי דברים חדשים ומרעננים. פרויקטים שיעניין אותי לעשות. בבצפר ניתנה לי ההזדמנות להכשיר בצורה מקצועית את מי שרוצה לעבוד במגזר החרדי בפרסום".

ממקאן נמסר: "המחלקה החרדית של מקאן קלצ'רס פעילה ומשגשגת. הצטרפו לקוחות חדשים, שתקציביהם כבר באו לידי ביטוי במחצית השנייה של 2009, ויבואו לידי ביטוים המלא ב־2010".

תגיות